Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Autogain - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Beste community,

Ik gebruik VDJ LE

Elke keer als ik mix,
dan gaat halfverwegen de track mijn mixer op zero op de display in virtual dj.

Ook de GAIN gaat naar Zero.

Nu heb ik de set (2 radius 3000 spelers en een 14MXR) ook aangesloten op een pro versie (7.4) van VDJ bij een maatje om te testen of het daar beter was. Helaas constateer ik daar dezelfde problemen met het opnemen of afspelen via de midi.

De gain en de schuiven zetten zich in de software automatisch terug naar -0- terwijl dit absoluut niet de bedoeling is.
Hierdoor valt het geluid in 1 klap weg zonder dat ik hier iets aan kan doen.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen?

(Autogain en prescanning van de liedjes helpt helaas niet).

M.v.g.

Wes.
 

Posted Wed 20 Nov 13 @ 9:16 am
Wes,

ik heb de handleiding eens doorgespit om te kijken of er een aanwijsbare reden is voor dit gedrag, maar er is geen MIDI-commando die in 1 keer kan doen wat je beschrijft. Er worden dus een serie commando's doorgegeven die gelijktijdig uitgevoerd worden. Dat is geen normaal gedrag en ik lees ook voor het eerst dat zoiets gebeurt.

Is er een handeling die je doet op de MXR14 waarna alles dicht gaat? Ik vraag dat om de volgende alinea die ik in de handleiding tegen kwam:
"Opmerking: wanneer een harde shift wordt uitgevoerd is het verstandig eerst de
tweede toets los te laten alvorens de shift toets los te laten. Dit om MIDI problemen
te voorkomen."

Verder kunnen storingen op het lichtnet of een slechte USB-kabel ook vreemde storingen veroorzaken.

Ook zou je kunnen kijken of je controller uit zichzelf die commando's verstuurt naar je computer. Een handig programma daarvoor is MidiMon. Dat kun je >>hier<< vinden. Als er commando's worden verstuurd zonder dat je iets met je MXR14 doet, kun je ervan uitgaan dat er iets mis is met het apparaat. In dat geval zou je beter eens contact opnemen met je leverancier.
 

Posted Wed 20 Nov 13 @ 6:21 pm
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
De mixer is splinternieuw en al een vervanger van de 1e mixer die helemaal niet reageerde op de software.

Het gebeurd zodra ik op de load button druk en een ander nummer inlaad of via de Radius 3000 spelers de cue setpoints en de startpoints aan het bouwen ben.

De gain draait tijdens het spelen software matig op 0 en op de mixer gebeurd niets.
ook de schuiven gaan van alle 2 de decks prompt naar beneden.

Dit vind ik een vrij vreemde situatie.

m.v.g.

Wes.
 

Posted Thu 21 Nov 13 @ 10:46 am
Ah!
Niet goed gelezen..... Je LE-versie kan alleen bediend worden door je MXR14. Daar is niets aan te veranderen.
De 2 CD-spelers worden bij jou dus gezien als deel van de MXR, en zien de bewegingen van de spelers als acties van de mixer. Als je de 2 spelers dus los koppelt van je PC is het probleem opgelost. Een andere oplossing zou kunnen zijn de MIDI-kanalen van de spelers te verschuiven (in ieder geval niet hetzelfde als de kanalen die door de mixer wordt gebruikt) maar dat heeft hetzelfde effect als afkoppelen.

Bij de Pro-versie heb je dus ook een conflict met de MIDI-kanalen of de namen van de spelers (op de productpagina van de spelers staat als optie vermeld dat die namen te veranderen zijn om conflicten te voorkomen) . Je zal dus de handleiding van de spelers moeten nakijken hoe je die aanpast.
 

Posted Thu 21 Nov 13 @ 12:11 pm
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Het maffe is dus dat een andere collega dit heeft zonder midi controls.
Deze werkt puur en alleen met de software.

Ik ben van mening dat dit toch software matig is.

Hoe werkt de software op pieken en dalen in de muziek?
Ik heb zelf de mappings voor de spelers in pro herschreven ook voor de mixer naar aanleiding van een flinke chat en mail met american audio.
Dit op de notebook van mijn collega. De LE versie kan inderdaad alleen bediend worden met de mixer, maar het probleem gebeurd daar net zo hard als in de pro versie.

M.v.g.

 

Posted Thu 21 Nov 13 @ 4:46 pm
De analyse van de gain wordt gedaan tijdens het laden van het nummer, niet tijdens het afspelen. Moet je, voor de duidelijkheid, vooraf je gain eens opendraaien en daarna een nummer inladen (uiteraard met autogain ingeschakeld). Je zal zien dat daarna je gainknop een andere positie heeft. Ook wordt in sommige skins getoond met hoeveel dB de gain is bijgeregeld. Nog beter is uiteraard vooraf al je muziek te laten analyseren, dan laadt je muziek ook nog eens sneller.
Er is voor de software dus geen enkele reden (te verzinnen) om tijdens het nummer gain en channelfaders dicht te trekken.
Overigens werkt autogain alleen op (de naam zegt het al) de gain. Je channelfaders worden nooit door de software bediend. Mocht je iets hebben geautomatiseerd, dan is het je crossfader die vanzelf aan de wandel gaat (en dat is dan nog alleen je videocrossfader als die is gelinkt)

Dat het zelfs op een PC gebeurt waarop geen controller is aangesloten maakt de zaak alleen maar onduidelijker. Zoals ik al eerder aangaf is het probleem me helemaal vreemd. Ook op de andere fora is dit niet eerder gemeld. Dat je binnen jouw kring het probleem wel hebt maakt misschien dat je eens naar gedeelde items moet kijken: zaken (zoals mappings) die ook bij de anderen is geïnstalleerd.
En misschien onnodig, maar toch maar melden: mocht je met software werken die niet op deze site is gekocht, dan is onvoorspelbaar gedrag niet uit te sluiten.
 

Posted Thu 21 Nov 13 @ 6:20 pm
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
De software is aangeschaft bij dealers zoals bijvoorbeeld een bax-shop of andere speciaalzaken in dj of muziek.
Of bijgeleverd bij de controlller.
'
Ik heb zelf niets geautomatiseerd maar ik blijf het vreemd vinden.

Heb het even opgezocht en ik heb wat problemen met de autogain in jullie FAQ gevonden, deze hebben alleen tot nu toe niets opgelost.

Ook op het Engelse forum van VDJ heb ik een artikel gevonden alleen weet ik niet of dit artikel matcht met de huidige versie over het tijdens het spelen van nummers dat de gain op -0- gaat.

Het is niet de crossfader zie in een keer op -0- gaat maar de schuiven van het kanaal volume gaan met de gain mee op -0- halfverwegen de track.

Dit is toch vrij vreemd?

M.v.g.
 

Posted Thu 21 Nov 13 @ 11:46 pm
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
 

Posted Fri 22 Nov 13 @ 11:47 am
Niet echt. dit gaat voornamelijk over de autogain, die niet doet wat de gebruikers ervan verwachten: de levels tussen de verschillende nummers gelijk trekken.
Verder heb je niet gelezen wat ik je vertelde: Nee, ik weet dat je crossfader niet het probleem is, ik vertelde je alleen dat die (geautomatiseerd) uit zichzelf kan bewegen en dat dit niet mogelijk is voor je channelfaders. De software kan dit niet uit zichzelf, hooguit als de channelfaders via MIDI gekoppeld zijn aan een controller (of gemapped aan een keyboard-instructie) De channelfaders hebben helemaal niets met de autogain te maken, dus daarin zoek je naar de verkeerde topics en oplossingen.

VDJ Pro kan overigens alleen worden gekocht hier op de site. Bij Bax en andere leveranciers kun je LE krijgen bij een controller en sommige buitenlandse online-shops verkopen Basic en Broadcaster-versies (welke niet werken met controllers).

Maak voor je probleem een ticket aan bij support http://www.virtualdj.com/contact/index.html
Daar zitten de ontwikkelaars die meer inzicht hebben in de gang van zaken onder de motorkap van VDJ.
 

Posted Sat 23 Nov 13 @ 9:31 am
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Oke, Ja ik heb de mixer weer aangesloten op LE.

Ik ga nog een expirimentje doen.
 

Posted Sat 23 Nov 13 @ 5:01 pm
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
50 minuten voluit zonder problemen gedraaid en daarna BAM Gain en schuiven naar beneden na 1 minuut draaien van de track.

Ik heb echt alles gedaan nu wat jullie mij verteld hebben.
 

Posted Sun 24 Nov 13 @ 7:10 am
 

Posted Sun 24 Nov 13 @ 6:59 pm
Hello, I have the same problem .. I think it's american audio .. you have solved somehow? I was advised to buy a usb hub stand alone, through remote assistance. I am looking for other owners of mxr14 to make a class action, but so far we are too few. Let me know if you have solved? thanks
Cristiano
 

Posted Wed 08 Jan 14 @ 9:00 pm
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
I have contacted American Audio and they think there's a timer in the mixer, but i should buy pro and snipchat with VDJ and American audio to figure out what is going on. I have it on LE for now.
 

Posted Fri 10 Jan 14 @ 11:46 am
Hello Wezzy, anything new?
 

Posted Tue 14 Jan 14 @ 7:27 am
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
I am trying to buy Pro today so that i can get full support from both companies then we can take more and serious actions in the near future.
 

Posted Wed 22 Jan 14 @ 6:01 pm
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Een update: American Audio geeft aan dat dit zonder problemen zou moeten communiceren met elkaar en dat ze hun mixers getest hebben in combinatie met VDJ 7 pro en VMS 4.1. Ze tasten nog steeds in het duister hoe dit komt. Het probleem ligt waarschijnlijk wel bij ADJ, omdat men ervan uit gaat dat VDJ de software altijd levert zoals deze is ontwikkelt.
 

Posted Thu 23 Jan 14 @ 2:20 am
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Na wat geploeter het volgende resultaat:

-Autogain -> Off (Maar schakelt liedjes na een bepaalde tijd draaien doodleuk dood op de gain in de software).
-Mappings -> Op een gegeven moment gaat hij de gemaakte mappings combineren waardoor ik ineens van 2 decks maar 1 deck heb.

Wie kan mij helpen?
 

Posted Thu 23 Jan 14 @ 7:47 am
Kijk,
dan komt er ineens een opmerking die veel verklaart: Je kunt voor 1 controller ook maar 1 mapping in de folder zetten. Je hebt ze nu waarschijnlijk bij elkaar in de map staan. Maak ergens een nieuw mapje aan en gooi de mappings, die je niet gebruikt, naar die andere map. Alleen je keyboardmapping en je controllermapping mogen overblijven in Mijn Documenten/VirtualDJ/Mappers (of controllers... Geen VDJ bij de hand).

EDIT

Moest ff zoeken, maar ik had dit ergens anders opgepikt. Zoals dit:
"Instructions:
*** IMPORTANT***: If you have other DN-MC6000 defs/mappers installed, you must remove those before installing this mapper, otherwise you might get unexpected controller behaviour."

Geldt dus ook voor andere controllers.
 

Posted Thu 23 Jan 14 @ 11:22 am
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Ik gebruik 3 controllers die het in combinatie zouden moeten doen volgens ADJ met VDJ pro.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

Radius 3000 controllers (2 stuks, maar mappings doet hij voor 1. De 2 spelers kun je instellen op speler links deck 1 speler rechts deck 2 maar de mappings zijn voor beide controllers via 1 mapping gemaakt) en dan de 14 MXR die er tussen hangt. Deze zouden alle 3 met elkaar moeten samen werken, soms gaat het een uur goed en soms schakelt hij van alles ineens uit.

Ligt dit dan aan de soft of hardware?
Aan de mappings?
Asio?


Heb recent weer contact gehad met ADJ en vermoedelijk kan het ook een ASIO conflict zijn of eventueel te maken hebben met de settings binnen VDJ.

Nadeel is dat ik tot nu toe ook niemand vind die in deze setup draaid zonder problemen...
 

Posted Thu 23 Jan 14 @ 4:43 pm
56%