Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Autogain - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Mijn Hercules controller heeft trouwens ook dat de gain uit zichzelf uit draait en de schuiven ook. Ik maak een ticket aan.
 

Posted Thu 23 Jan 14 @ 11:57 pm
Ook met zelf gemaakte mappings?
Probeer nu eens of de standaard ondersteuning dat probleem niet geeft:
Haal al je mappings (behalve Keyboard) eens uit je map "Mappings" en zet ze tijdelijk ergens anders in (niet in een VDJ-map)
Dan zal je misschien even niet kunnen doen wat je wilt maar je kunt in ieder geval uitsluiten dat je mapping de oorzaak is. En aangezien je Radions en je MX standaard ondersteund worden in VDJ (als je tenminste de laatste update hebt geïnstalleerd (7.4.1)) zou, zonder je eigen mappings je set in ieder geval moeten werken. Dan kun je verder uitzoeken waar het klem loopt als dat weer gebeurt.
 

Posted Sat 25 Jan 14 @ 10:50 am
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Zelf gemaakte mappings lossen dit idd niet op.

Ik ben nu met de automix developers in gesprek en kijken of het probleem in de software licht of in de mixers.
Probleem zou in de ASIO kunnen zitten, maar ook in de database settings.

Ben benieuwd wat hier uit komt.
 

Posted Sun 26 Jan 14 @ 5:07 am
Hello , wezzy , then , I bought a powered hub with an external transformer , as recommended by the coach of VDJ and the problem is even worse .. I have since bought a new bench 2GB RAM ( 3GB RAM I had before ) with 4Gb and now the situation has improved , although it continues to have the defect . But I discovered something , I work in midi and are connected to the inputs 2-3 . the gain being knocked out randomly is almost always 3 . Then I put in the flat all the knobs and the volume to maximum channel 4 by putting the switch in the USB , and I mixed for 4 hours with no problems. I think at this point that VDJ , every time you load a song, " resets " the communication with MXR14 , after that re-read mapping and double-check the settings so that we have at the moment on the mixer. Probably in reading , either because the mixer sends the midi signal gain closed (channel 4) and then closes in my case 3 , either because the mapping is charged with an error, the result is what we know. However, for now , leaving everything open (channel 3-4) the problem did not occur . Give it a try and let me know !
Hello
 

Posted Sun 26 Jan 14 @ 9:09 am
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
After a long chat we found out that the mixer is sending over 2.000.000 midi commands at the same time to VDJ. Even when the mixer is set to hardware mode it still sends loads and loads of midi commands into VDJ. You can't make your own mappers, cause the Mixer is too busy sending too much commands at the same time. Here is the real issue and tells that the mixer isn't going well on connecting with VDJ while says that the ticket on the product says 'specially build for VDJ'. Now we have to wait for a answer from ADJ (AA) And what they suggest to do with this. (Ik heb het in het Engels geschreven voor onze Italiaan in deze discussie)
 

Posted Mon 27 Jan 14 @ 9:58 am
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Oplossing: Firmware update, nu heb ik alleen geen geluid meer op de mixer
 

Posted Wed 29 Jan 14 @ 3:49 am
Heb je al geprobeerd je audio opnieuw in te stellen? Het kan zijn dat met opnieuw kiezen van dezelfde instelling de zaak wel gaat werken. Je huidige configuratie kan, door de firmware-update, zoeken naar een geluidskaart die stiekem een andere ID heeft gekregen.
 

Posted Thu 30 Jan 14 @ 11:36 am
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Iemand een idee hoe ik dit doe zonder fatsoenlijke tutorial?
 

Posted Fri 31 Jan 14 @ 1:18 am
 

Posted Fri 31 Jan 14 @ 5:12 am
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Ja alleen ik vermoed dat dit niet aan VDJ ligt maar aan de nieuwe firmware van de mixer die zijn soundcard nu kwijt is.

Alles wat in dat documentje staat voldoet aan de eis die de manual van ADJ beschrijft, en het VDJ support team heeft ingesteld.

Hier heb ik, ondanks toch bedankt voor de moeite, heel weinig aan.
 

Posted Fri 31 Jan 14 @ 6:55 am
Beste

Wij werken met 2 American VMS 4.1 DJ controllers , maar ook met 2 laptop ’s
De controllers gaan nog eens naar een apart mengpaneel dat in een aparte flightcase zit

Voor ons heeft dit een groot voordeel we draaien namelijk met 2 Dj’s als er even problemen zijn de muziek valt nooit stil .Verder draait ieder zijn eigen soort en zijn eigen Virtual DJ instellingen

Het lijkt wat omslachtig maar het werkt zo perfect

DJ Musiclover
 

Posted Mon 03 Feb 14 @ 1:30 am
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Inmiddels van ADJ te horen gekregen dat de firmware tijdens de update is gecrasht.

Nu is het wachten op een oplossing.

(Dat de mixer zoveel midi commands verstuurd had te maken met dat tijdens de productie alle firmware standaard uitgerust word op de compatibiliteit van VDJ PRO 7.3. Oftewel, verouderde firmware veroorzaakt gigantisch veel problemen met de mixer.

De VSM4 werkt niet voor mij omdat ik naast het digitaal draaien ook wil omschakelen naar mijn cdj's om live te mixen en dat kan ik met 1 druk op de knop met de ADJ 14 MXR regelen als alles het naar behoren wilt doen.
 

Posted Mon 03 Feb 14 @ 2:42 am
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Mixer is opgestuurd door Bax voor reparatie bij ADJ Europe.

Dit op verzoek (2e maal) door ADJ.
 

Posted Mon 03 Feb 14 @ 11:12 am
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Probleem opgelost.

Nieuwe mixer gehad,
Getest,

Probleem was de interne firmware.
 

Posted Thu 13 Feb 14 @ 7:29 am
Super! Netjes opgelost, dus.
Je zou macflower nog ff een PM kunnen sturen, wordt'ie misschien de goede kant opgestuurd.

Succes!
 

Posted Thu 13 Feb 14 @ 8:47 am
Beste collega's,

ik kocht deze week een ADJ 14MXR.
bij deze zit de VDJ LE versie die dan ook heb geinstalleerd.
Alles aangesloten maar ik krijg geen communicatie met de controller en ik heb alle instellingen nagekeken ( denk ik toch )
Ik krijg wel in de instellingen de controller te zien maar ik krijg geen communicatie ...

Hebben jullie hier ervaring mee???

grtz Lieven
 

Posted Sat 23 May 15 @ 4:07 am


(Old topics and forums are automatically closed)