Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Krassend geluid ? - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hallo,

Ik heb gemerkt dat als ik de EQ gebruik in VDJ4 het geluid dan gaat krassen.
Het krassen van het geluid begint als je met de schuiven gaat werken.
Zeg maar van het linker deck naar het rechter, als je een overloop doet.
Iemand enig idee hoe dit kan, gebruik de originele VDJ4 Skin ?
 

Posted Sat 02 Sep 06 @ 11:35 am
Waarschijnlijk heb je in het performances tab (in het config menu) de instellingen te hoog staan. Probeer deze eens wat meer naar fastest te schuiven.
Wat voor geluidskaart gebruik je en gebruik je deze in Asio mode. Als je deze in Asio mode gebruikt, kan het ook zijn dat je Asio buffer te laag staat.
Ewout
 

Posted Sat 02 Sep 06 @ 5:42 pm
Als ik hem nou helemaal naar Fastest schuif blijft het geluid kraken met het schuiven.
Ik heb een AC 97 - ALC 650 ( Onboard ) heb hier nooit problemen mee gehad
Alleen nu pas met de nieuwe VDJ4 versie met 3.4 was alles oke ?
maar wat bedoel je met de Asio mode, dat mijn Asio buffer te laag staat,
waar kan ik dat zien ?

Het gekke is dat als ik niks verander aan de EQ dat het dan wel gewoon goed is, maar zodra ik zeg maar de treble iets hoger zet krijg ik met schuiven dat kraken door de muziek heen !
 

Posted Sat 02 Sep 06 @ 9:40 pm
Zal een software driver update voor me soundcard helpen, wat denk jij ?
Ik heb nu geinstallerd : Realtek AC'97 A3.88, kan natuurlijk ook deze Realtek AC'97 A3.92 erop gooien.
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 3:05 pm
probeer het is hé.
Maar beschrijf het krassend geluid nog is.

Solarius
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 3:38 pm
Nou als ik de EQ in VDJ4 Gebruik, zeg maar de Treble een beetje opdraai dan krijg ik
zodra ik ga mixen van deck A naar deck B gekraak over me speakers.
Laat ik alles neutraal staan heb ik nergens last van.......
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 4:08 pm
mmm, daar snap ik niks van. Ja miss de gain wa zachter zetten ?
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 4:29 pm
Een paar vragen:
- Hoe heb je de gain instelling in het config menu staan (Config->Options->Auto gain)
- Draai je de eq omhoog of omlaag
- Hoe staan de instellingen van je geluidskaart in VDJ (Config->Sound setup->Sound card(s))

Het beste is om de laatste drivers te installeren. Daarnaast is een ac97 de goekoopste geluidskaart die je kunt vinden (ongeveer €5). Deze zit in de meeste laptops ingebouwd. Je hebt geluid, maar het is natuurlijk niet professioneel. Deze kaarten ruisen behoorlijk en vervormen het geluid ook. Daarnaast zijn de drivers gebouwd om een wav of een mp3 af te spelen met de media player en niet voor dj achtige zaken.
Deze geluidskaart is dan ook niet te vergelijken met bijvoorbeeld een u46dj en helemaal niet met een rme.
Ewout
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 5:11 pm
Heb de laaste drivers voor de Soundcard gedownload: Realtek AC'97 A3.92
En heb even de Gain iets lager gezet, dit alles helpt niet, hij blijft kraken.

Nu heb ik gekeken waar de Gain op staat, staat op Auto Gain -Disabled
Instelling van de Soundcard staat op Realtek AC'97- Audio
En ik draai de EQ een klein stukje omhoog

Heb volgens mij alles geprobeerd, dan maar niet de Treble iets hoger ........ ¿
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 5:30 pm
Probeer eens het volgende:
Zet de gain instelling op "Always 0 dB". Normaal draai je de Eq terug en niet omhoog. Door de Eq omhoog te draaien heb je kans op vervorming.
Kijk nog even de geluidskaart instellingen na: Ik bedoelde de derde optie. Hier kun je kiezen uit "Simple", "Simple low latency" en "Asio".
Ewout
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 6:34 pm
Bedankt Ewout, ik hem um nu op "Simple low latency" gezet en het probleem is verholpen !

Thankssss ;)
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 7:02 pm
Mooi dat het nu werkt.
Ewout
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 8:30 pm
Ik zit toch te denken aan wat Ewout zei, ga denk ik toch een andere Soundcard kopen en dan een professionele, er moeten wel Mini-Jack 3,5 mm in zitten, wie weet een goede kaart ?

Geen M-Audio Revolution 5.1/7.1 die heb ik al eens in mijn PC gehad en vond ik totaal niks !
 

Posted Tue 05 Sep 06 @ 7:45 pm
Waarom moet er een 3.5 mm aansluiting op zitten. Ik vind tulp stekkers veel makkelijker. De aangeraden kaart is een Esi u46dj zie hier. Genoeg aansluitmogelijkheden, ook voor tijdcode en goede drivers.
Ewout
 

Posted Tue 05 Sep 06 @ 7:54 pm
 

Posted Tue 05 Sep 06 @ 7:59 pm
Ja Ewout, ik denk toch dat ik die van jou ga kopen de Esi u46dj ;)
 

Posted Wed 06 Sep 06 @ 4:33 pm
Heb hem besteld op die site die jij mij gaf, kon hem ook in Amsterdam kopen bij Dijkman
maar dan was ik € 279 kwijt geweest, nu € 95 bedankt he ;)
 

Posted Wed 06 Sep 06 @ 5:43 pm
Misschien een beetje een rare vraag maar ben nog niet zo thuis in deze dingen.

Ik moet mijn Receiver toch op de Input Zetten aan de achterkant
En mijn PC Speakers toch op de Output op de achterkant van de ESI U46DJ
 

Posted Wed 06 Sep 06 @ 6:44 pm
Uitgang 1 en 2 van de Esi (Beide tulp en mono, dus 2 = stereo) gaan naar je pc speakers. uitgang 3 en 4 van de Esi gaan naar je receiver. Op deze receiver sluit je je hoofdtelefoon aan. Je kunt op de receiver bijvoorbeeld de aux, cd of tape ingang gebruiken. Echter the phono niet gebruiken, deze is voor een platen speler
Ewout
 

Posted Wed 06 Sep 06 @ 9:43 pm
 

Posted Wed 06 Sep 06 @ 11:32 pm
43%