Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: u46dj setup - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

sinoksPRO InfinityMember since 2006
weet iemand waarom mijn nieuwe u46 niet werkt? ik krijg in vdj de error melding : error in the asio sound driver, not enough channels. ik zie ook na installeren via de cd rom niet 2 x usb device in de soundcontroller in devicemanager (slechts 1 keer komt dit voor) verder heb ik in de usb
9x een usb controller (waaronder de usb composite van u46).
ik krijg via vdj geen signaal op de mixer, als ik via winmedia doe lukt dit wel. en dan doet ook vdj het alleen als ik 1 uitgang kies.
moet ik de driver via esi downloaden of heeft het iets met het aantal usb controller te maken - ik hev er nl ook een usbhubje aan gehad (nu niet meer).

bloody software - ik dacht dat dit overmuziek maken ging ik spendeer de meeste tijd aan tweaking forums etc etc...:-) maar ja zo leer je nog eens wat.

sino
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 8:53 am
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 2:10 pm
sinoksPRO InfinityMember since 2006
dank solarius

dat heb ik gedaan en krijg nu een asio driver error, en vdj freezes. als ik de 4.1 soundcard optie kies werkt het wel, als ik de u46 optie kies bevriest alles.

sino
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 4:47 pm
De laatste driver van de Esi website downloaden (Zoals Solaris reeds schreef). Dit zal je probleem waarschijnlijk wel oplossen.

Daarnaast verschijnt de Esi maar 1 keer in device manager. Het is namelijk 1 apparaat met meerdere stereo in en uitgangen, vergelijkbaar met een 5.1 geluidskaart. Dus dat is ok.
Ewout
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 4:47 pm
Hoeveel stereo uitgangen heeft de Esi u46dj?
 

Posted Wed 06 Sep 06 @ 7:56 pm
3 stereo uitgangen (namelijk 6 mono) en 2 stereo (4 mono) ingangen
Ewout
 

Posted Wed 06 Sep 06 @ 9:45 pm
Maar goed, is je probleem nou opgelost Sino ?
Ik vraag dit omdat ik ook één u46-dj krijg over twéé dagen.
Kun je nou wel via deze kaart werken met VirualDJ 4.0 of gaat het niet ?

Albert.
 

Posted Thu 07 Sep 06 @ 6:12 pm
ja albert het gaat perfect. Ik gebruik hem en alles werkt prima, geen haperingen, no problem. Dus ik zou zeggen drivers installeren en draaien maar

Solarius
 

Posted Thu 07 Sep 06 @ 9:53 pm
Welke driver gebruik jij, v1.014 AUG/18/2005 ?
 

Posted Fri 08 Sep 06 @ 11:13 am
 

Posted Sun 10 Sep 06 @ 4:23 pm
ahh oke thanks, heb mijn U46-DJ nog niet binnen hoor, moet deze week komen !
Dan installeer ik hem wel met de v1.016 driver.

 

Posted Mon 11 Sep 06 @ 3:17 pm
Yess heb me u46dj binnen, werkt perfect met VirualDJ 4.0 ;)

Maar er zat nog een cd bij TRACKTION, heb het geinstalleerd maar weet niet wat ik er mee kan of moet ?
Wie kan mij dit uitleggen waar dit progamma voor dient ?
 

Posted Tue 12 Sep 06 @ 9:20 pm
zoek het op met google, weet zelf niet wat het is.
 

Posted Tue 12 Sep 06 @ 9:51 pm
Onthoud het volgende: Google is je vriend. Ik kwam uit op deze link. Het wordt omschreven als "Music production software". Oftewel het is een programma om muziek mee te maken. Het is een soort sequencer, net zoals Cubase.
Ewout
 

Posted Tue 12 Sep 06 @ 9:52 pm
Yeps was ik uit, gebruik ik niet gooi ik er dus weer af ;)
Maar wat ik wel jammer vindt van deze kaart dat je geen treble en bass kunt instellen Softwarematig
Voor de rest zit er wel een zeer goed geluid in ;) !! ;)
 

Posted Tue 12 Sep 06 @ 9:54 pm
Nou ik weet niet wat ik verkeerd doe maar ik sluit me Mic aan op de front MIC IN
Maar krijg het niet voor elkaar de Mic werkende te krijgen, heb ook de Schakelaar op Mic gezet aan de voorkant ?
 

Posted Wed 13 Sep 06 @ 9:25 am
 

Posted Wed 13 Sep 06 @ 11:12 am
En nog iets,

Is het bij de ESI u46DJ normaal dat als ik dubbel klik rechts onder op het speakertje dan naar Optie ga kies voor geavanceerde volumeregeling dat ik dan onder mijn hoofd Volumeregeling geen geavanceerd krijg te zien, zo dat ik de Treble & Bass kan regelen ?
 

Posted Wed 13 Sep 06 @ 11:43 am
aviaguyPRO InfinityMember since 2005
Hallo allemaal,

kan iemand me helpen ... want blijkbaar ben ik hier té dom voor.
Ik werk met een HP Laptop. Ik heb net zwaar geïnvesteerd in de laatste nieuwe Synq mengtafel, twee XP10 en een Esi U46dj soundcard.
Ik dacht alles juist te hebben aangesloten maar blijkbaar toch niet want ik krijg enkel maar geluid via 1 kanaal. Als ik de balanceknop van mijn versterker naar links zet krijg ik helemaal niets.
Rechts daarentegen werkt wel.

Ik ben radeloos. Wat moet ik doen?

Greetz,
Guy

 

Posted Wed 27 Sep 06 @ 12:23 am
Waarom heb je de xp10's gekocht en een Esi geluidskaart? De xp10 hebben al een ingebouwde geluidskaart. Wil je de xp10 gebruiken icm time code vinyls dan heb je wel een u46dj nodig anders niet.
Gebruik je time code vinyls?
Geef dus eerst even aan wat je precies wilt, welke geluidskaart, wel of geen xp10, wel of geen u46dj etc.

Kijk ook even naar het volgende plaatje. Hierin staat beschreven hoe de aansluitingen moeten lopen.
Ewout
 

Posted Wed 27 Sep 06 @ 6:46 pm
77%