Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Krassend geluid ? - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Als het goed is niet. De Esi is de kaart die door het VDJ team aangeraden wordt. Deze werkt voor de meeste prima. Soms zijn er wat problemen, vaak door de pc of drivers.
Download wel de laatste drivers van de Esi website en installeer deze ipv degene die meegeleverd worden op cd.
Ewout
 

Posted Thu 07 Sep 06 @ 6:45 pm
Ok dankje, dan ga ik die vast even downloaden ;)
 

Posted Thu 07 Sep 06 @ 8:55 pm
Poehh de latest driver op de ESI site stampt van AUGUSTUS 2005 ?
Is dit echt de laatste, is er nergens een nieuwere te downloaden ?
Of is dit gewoon de nieuwste en laatste driver........
 

Posted Thu 07 Sep 06 @ 9:18 pm
Kijk even hier
Ewout
 

Posted Thu 07 Sep 06 @ 10:21 pm
Ja Ewout, dit is 1.014 AUG/18/2005 is de zelfde als die ik had gevonden ;)
Maar ze hebben het over v1.018, dat snap ik niet helemaal ?
 

Posted Fri 08 Sep 06 @ 11:09 am
Ik kijk het even voor je na.
Ewout
 

Posted Fri 08 Sep 06 @ 6:11 pm
Wat ik ervan begrijp (heb zelf een maya en geen Esi u46dj) zijn er 3 versies:
- 1.014, dat is de driver van 2005, deze werkt bij sommige prima en bij anderen niet (Chipset moederbord?)
- 1.016, dat is een nieuwere driver, deze werkt bij sommige prima en bij anderen niet
- 1.018, laatste driver, waarschijnlijk nog beta, kan je hier vinden

Die 1.016 kan ik niet vinden. Ik zou eerst de 1.014 installeren en kijken of het goed werkt. Ik kijk intussen even of ik die 1.016 kan vinden.
Ewout
 

Posted Fri 08 Sep 06 @ 6:19 pm
Hartstikke bedankt Ewout, dan probeer ik eerst de v1.014
Als daarmee alles goed draait hoef ik niet over te stappen.

Albert.
 

Posted Fri 08 Sep 06 @ 6:59 pm
Uitgang 1 en 2 van de Esi (Beide tulp en mono, dus 2 = stereo) gaan naar je pc speakers. uitgang 3 en 4 van de Esi gaan naar je receiver. Op deze receiver sluit je je hoofdtelefoon aan. Je kunt op de receiver bijvoorbeeld de aux, cd of tape ingang gebruiken. Echter the phono niet gebruiken, deze is voor een platen speler
Ewout


Zo heb ik het aangesloten, krijg wel geluid uit me speakers van de PC maar niet uit de Receiver ???
 

Posted Wed 13 Sep 06 @ 5:30 pm
 

Posted Wed 13 Sep 06 @ 6:36 pm
Als ik me Receiver op Uitgang 1 en 2 van de Esi zet werkt het wel.

Uitgang 3 + 4 en 5 + 6 lijken wel niet te werken ???

Of is het een instelling, wie heef voor mij het antwoord ?
 

Posted Wed 13 Sep 06 @ 7:09 pm
Ik ben er in iedergeval uit dan ik output 2 + 3 en 4 + 5 moet inschakelen, nu het mooie, het wordt in de gebruikers handleiding nergens weer gegeven hoe je deze inschakeld, iemand enig iedee ???

Weet jij het misschien Ewout ?
 

Posted Thu 14 Sep 06 @ 10:39 am
Ik heb geen Esi, misschien moet ik er ook maar een keer een aanschaffen. Ik probeer het toch even. Als je de laatste drivers (van het internet) installeert, dan krijg je er ook een soort console bij. Dit is een applicatie, waarmee je alles kan instellen. Deze kan je openen via start->Alle programma's. Het kan ook zijn dat er helemaal rechts onderin, bij de klok een icoontje bijgekomen is.
Als je deze opent, dan kan je bijvoorbeeld de ingangen muten (=uitzetten), vind je hier sliders etc. Zorg ervoor dat de mute vinkjes niet aanstaan en dat de schuiven op maximum volume staan. Dan zou jet moeten werken.
Ewout
 

Posted Thu 14 Sep 06 @ 10:49 pm
Daar staat alles in goed, maar Ik hoorde dat ik in Virtual DJ de ouputs, van ESI U46D moet toewijzen
Via Audio opties in Vurtual DJhoe ik dit ?
 

Posted Fri 15 Sep 06 @ 11:14 am
Heb het nu werken maar als ik in Virtual DJ 4.0 het linker deck gebruik hoor ik het geluid via de Receiver ga ik mixen naar het rechter deck dan hoor ik alleen me PC Speakers, hoe kan ik deze bijde op MASTER zetten zodat ik met deck A & B De PC Speakers hoor en ook de Receiver ?

 

Posted Fri 15 Sep 06 @ 5:32 pm
Volgens mij heb je de instellingen niet goed staan:
Ga naar VDJ->Config->Sound Setup, kies hier de volgende instellingen:
- Inputs: None
- Outputs: Headphones
- Soundcard(s): Esi u46dj
Dan zou die moeten werken
Ewout
 

Posted Sun 17 Sep 06 @ 4:34 pm
Kijk dan kan ik de 4.1 kaart kiezen, daar werkt het niet goed mee en met de Asio 2.0
als ik die kies heb ik alle standen geprobeerd maar blijf houden dan het geluid van het ene deck over de PC speakers gaat en het andere over het geluid van de Receiver ???

Heb in alle twéé de gevallen bij Soundcard Esi u46dj staan.
 

Posted Mon 18 Sep 06 @ 11:10 pm
Ik snap er niets van, ik heb hele andere instellingen. Gebruik je vdj3.4 of vdj4?
Ik heb geen 4.1 instelling in vdj4.
In vdj heb ik de volgende opties. deze staan hierboven ook reeds beschreven:
Inputs: None
Outputs: Headphones
Sound cards (Derde box van boven): Esi u46dj
Ewout
 

Posted Tue 19 Sep 06 @ 6:29 pm
Ik gebruik VirtualDJ 4.0, zal morgen even een screenshot maken van de instelling.
 

Posted Tue 19 Sep 06 @ 11:25 pm
Heb even een 3 screenshots gemaakt, van hoe ik mijn standen kan zetten,
Met de 4.1 instelling lukt het helemaal niet, de Asio werkt nog het best maar dan
zit ik weer met het geluid van deck A of via PC Speakers en deck B alleen over de Receiver ?
Kijk maar even.







Als je mij kunt vertellen welke instelling ik moet gebruiken dat ik zowel me hoofdtelefoon, PC Speakers en Receiver kan gebruiken ben ik je zeer dankbaar ;)
 

Posted Wed 20 Sep 06 @ 9:26 am
85%