Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Timecode instellingen - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hay peeps.

ik heb pas de hercules MK2 gekocht,
heb ook een cd gebrand met daarop de time code.
heb nu ff geen prof cd speler bij de hand, dus heb ik het met een normale cd speler getest...die dus puur stop en play kan.

als in virtual dj de timecode config doe, krijg ik 0% signaal.
ik heb de cd speler met een tulp stekker op de MK2 line IN 1/2 aangesloten
als ik de cd afsleep krij ik wel van die frequintie lijnen te zien
zie screenshot:
http://www.djtupic.com/vdj/screenshotVDJ.JPG
http://www.djtupic.com/vdj/vdj.JPG
ik heb ook de serato scratch live, heb ook met de vinyl van serato getest..daar mee werkt die ook niet (dit kan ik me nog voorstellen) maar met de cd van vdj moet die tog gewoon werken?

ik heb de 3 modes geprobeerd, slim, relatief en absolut



iemand nog een idee? als je nog meer info nodig hebt, vraag gerust..krijg je ook weer nieuwe screenshots

ps. weet iemand waar ik in NL de vdj platen kan bestelle?
 

Posted Sat 07 Oct 06 @ 8:04 pm
DJ Tupic,
goed dat je de images gemaakt hebt, want een plaatje zegt meer dan een hoop woorden. Het volgende is aan de hand:
- "Software Riaa preamp", dient uit te staan als je cds gebruikt. Deze instelling heb je nodig als je een platenspeler direct op een line ingang van je geluidskaart zet. Voor cds is geen riaa correctie nodig
- "Invert stereo" heb je nodig als je per ongeluk links op rechts hebt aangesloten en links op rechts. Je hoeft dan niet je kabels om te wisselen
- Het ingangs signaal is veel te hard: De lijnen die gaan helemaal tegen de bovenkant van de "box". Schuif de Gain slider naar links totdat de toppen van de lijnen op 3/4 tussen het midden en de bovenkant van de box komen
Ewout
 

Posted Sun 08 Oct 06 @ 11:33 am
ja das ook wel intressant om te weten waarvoor dat allemaal diende. Had ook gemerkt als je die RIAA opzet dat het allemaal hapert als je een backspin doet ofzo echt mega vervelend en toen had ik het gevonden en uitgezet.
 

Posted Sun 08 Oct 06 @ 12:53 pm
ik heb hem nu zo ver dat die wel gewoon muziek af speelt.
maar kwaliteit is ernstig. hij wisselt van snelheden, als ik op stop druk en weer play. dus trak gaaat naar 0 sec gaat de mp3 niet terug. hij speelt gewoon af waar die was.

dat de snelheid steeds wisslet kan aan de cd speler ligge..want die is ni prop, heb nu ff geen goeie bij de hand (uit geleend).

maar ok hij draait wel, maar nog ni goed
bij config geeft die nogsteeds 0% kwaliteit aan. die wisselt ook helemaal niet
zie screenshot http://www.djtupic.com/vdj/vdj2.JPG
kan iemand een screenshot sture van hoe die hoort te zijn?

als ik auto config doe zegt die het volgende
http://www.djtupic.com/vdj/vdj3.jpg

als ik op de cd speler op play druk speelt de mp3 niet af. maar als de cd al afspeelt en ik druk met de muis in vdj op play dan loopt die wel.
als ik dan op stop druk op de cd dan stopt de mp3 wel

of kan je me misschien toeveogen op msn, dat is misschien handiger

dj_tupic@hotmail.com


ps. waaar kan ik de vdj platen halen in NL? dan kan ik het ff daar mee testen
 

Posted Sun 08 Oct 06 @ 6:51 pm
Het klopt dat als je nu op stop drukt en weer op play, dat de mp3 niet terug gaat naar het begin. Dit heeft te maken met dat de kwaliteit 0% is. Bij kwaliteit is needledrop uitgeschakeld, wat ervoor zorgt dat de mp3 met de positie van de cd speler / platen speler meegaat

Het plaatje vdj2.jpg ziet er goed uit. Het kan echter zijn dat de phase niet goed is, of dat links en rechts omgedraaid zit. Schakel eerst invert stereo in, blijft de kwaliteit 0% schakel deze dan weer uit en schakel dan de invert phase in. Het volume ziet er nu veel beter uit.

Voor een voorbeeld plaatje zie hier. Zie ook de VDJ manual

De vdj platen, kan je nog niet in Nederland kopen. De enige manier is om deze via deze site te bestellen. Zodra Numark virtual vinyl (= hetzelfde als VDJ, met dezelfde platen) uit is, kan je bij iedere Numark leverancier de platen afhalen.
Ewout
 

Posted Sun 08 Oct 06 @ 7:48 pm
en waneer komt die uit?

kan ik hem via de site ook bestellen zonder credit card? dat ik het gewoon overmaak op rekening?

hebben jullie al ervaring met het bestellen? zoja hoelang duurt het?
en is de vinyl GOED? of denkje van bespaar je de moeite?

ik heb nu serato scratch live. de internet testen zeggen dat die beter is dan final scratch.
hij is ook echt goed. 100% vinyl kwaliteit. alleen vind virtual dj programma beter.

serato heeft geen autoloops en effecten en samples


 

Posted Mon 09 Oct 06 @ 5:16 pm
Het is nog niet duidelijk wanneer Numark virtual vinyl uitkomt, maar het product staan nu op de startpagina van Numark, dus het zal niet zo lang meer duren. November?

Je kunt naast credit card ook betalen, door geld over te maken naar een rekening via svreg (dit duurt erg lang). Je kunt ook betalen via Paypal.

Ik heb zelf de tijdcode platen besteld, bestelling ging prima, na ongeveer 6 dagen kwam alles netjes verpakt binnen.
Ewout
 

Posted Mon 09 Oct 06 @ 6:24 pm
voor peypall moet je tog ook credit card hebben?
 

Posted Thu 12 Oct 06 @ 6:14 pm
Volgens mij kan je ook dmv bank transfer geld overmaken naar Paypall. Paypall is echter ook niet meer mogelijk sinds deze week. Je kunt het beste aan iemand met een credit card vragen of die VDJ voor je wilt aanschaffen. Je betaald dan het bedrag terug. Dit is veruit de handigste en snelste oplossing.
Ewout
 

Posted Thu 12 Oct 06 @ 7:22 pm
iemand hier een creditcard te leen?
ik heb wel euro's maar geen creditcard
 

Posted Wed 18 Oct 06 @ 10:25 pm
Heb je ook geen vrienden/familie/kennisen met een credit card?

Het kán wie wire transfer, alleen het duurt langer. Je moet dan een papier afdrukken, er naar de bank mee gaan, en zij doen alles voor je;)
Hier mijn ervaringen;)
 

Posted Thu 19 Oct 06 @ 5:49 pm
ben aan het uitzoeken wie hier in mijn omgeving een CC heeft...en of ik hem zelf kan aanvragen :D
maarja.. ben ongeduldig..
 

Posted Thu 19 Oct 06 @ 7:08 pm
hebben jullie ervaring met de platen? werken ze lekker? net echte platen?
op de webshop kosten ze $20 dolar. worden ze dan per 2 vor $20 geleverd of komt die dan solo?

dus de vraag... moet ik 2x of 1x bestellen?

 

Posted Thu 19 Oct 06 @ 7:37 pm
Hoe de platen werken weet ik niet, wel weet ik dat je 2x moet bestellen;)
 

Posted Fri 20 Oct 06 @ 4:05 pm
De tijdcode platen werken prima, tenminste met een goede geluidskaart en de juiste instellingen. De platen zijn relatief dun (vergeleken met 12Inches uit de jaren 80), maar dit vind ik wel lekker. Ik vind het net normaal vinyl.

De platen gaan per stuk, dus dien je er 2 of meer te bestellen.

Een andere optie is om nog een paar weken te wachten. Dan zal Numark Virtual vinyl uitkomen. Dan zullen vrijwel alle Numark leveranciers ook de platen hebben. Deze platen zijn 100% hetzelfde als de VDJ platen.
Ewout
 

Posted Sat 21 Oct 06 @ 2:53 pm
seg Ewout, had het nu een paar dagen geleden gemerkt. Dat de nieuwe TCV's ne snelle en trage kant hebben. De ene kant voelt zwaarder aan dan de andere kant die dan lichter is. Ik dacht dat het iets te maken had met mijn slipmats. Is wel raar dat er nog niemand iets over heeft gezegd. De beide platen hebben het dus. Een snelle kant, en een trage kant.
 

Posted Sun 22 Oct 06 @ 12:58 pm
Solaris,
dat is vreemd, het moet dan bijna wel het gat in het midden van de plaat zijn. Als je deze goed bekijkt zitten er ribbels of oneffenheden in?
Ik heb de eerste serie tcv's dus ik kan het niet voor je testen / nakijken.
Zodra de Numark platen beschikbaar zijn, dan schaf ik een paar nieuwe aan.
Ewout
 

Posted Mon 23 Oct 06 @ 6:09 pm
mja het is nu niet echt een probleem. Maar als die numark platen beter zijn koop ik er ook een paar.
groetjes
 

Posted Wed 25 Oct 06 @ 3:37 pm
ik heb inmiddels de platen al besteld en getest.
ik gebruiken ze samen met de hercules Mk2
maar bij de config van de vinyl krijg ik slecht resultaat. het lapmje onder de frequentie scherm blijft rood, en ik haal niet meer dan 25% signaal.

moet die echt op 100% zijn?

want hij draait zo niet goed
is er iemand die misschien via msn beetje mee wil helpen?
msn = dj_tupic@hotmail.com
 

Posted Sun 29 Oct 06 @ 6:57 pm
ik ontdek nu wat vaags.
bij de VJD versie (beperkte demo v 3.4-djconsole) wat ik bij de mk2 heb gekregen krijg ik wel de 100% signaal bij vinyl.
maar bij de pro versie niet (4.1)

 

Posted Sun 29 Oct 06 @ 8:14 pm
77%