Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Timecode instellingen - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Gebruik je de Demo van versie 4.1? Welke time code vinyls gebruik je, want je hebt geen time code icoontjes bij je profiel.
100% is noodzakelijk voor needle drop en een stabiele weergave / snelheid. Probeer wat te expirimenten met de gain en de volume sliders. De waves dienen ongeveer op 75 van het midden tot de bovenkant / onderkant te komen.
Ewout
 

Posted Mon 30 Oct 06 @ 11:26 am
ik zal me wel ff op de site registereren.
k heb de platen gewoon via deze site besteld. via een vriend van me, aangezien hij een creditcard had. daarom heb ik de serial nog ni ingevoerd.

maar ik heb het idee dat het iets is met de asio drivers. kan ik die ergens updaten? ik heb de nieuweste drivers al via hercules.com gedownload.

via de 3.4 versie werkt het wel. dan krijg ik wel 100% maar de kwaliteit is erg laag.
scratchen is zowat niet mogelijk. je krijgt en nep pc scratch geluid.
het afspelen is niet stabiel, hij geeft steeds een wissel bmp aan bijv. 120.5 en dan weer 120.6 enz enz

waar moet ik nog op letten...? ik heb met gain gespeeld en volume. maar weinig resultaat?
 

Posted Wed 01 Nov 06 @ 8:07 pm
Je kunt ook varieren met de latency van de Hercules geluidskaart. Je zet de latency in vdj (Performances tab in Config menu) op auto. Dan in het Hercules control panel de latency aanpassen.
Meestal als de kwaliteit niet op 100% komt, staat het volume niet goed. Of de silence staat te laag, waardoor trillingen in de draaitafel het tijdcode signaal verstoort.
Als je de laatste time code vinyls hebt, dien je volgens mij de "Software riaa preamp" uit te schakelen. Ook dient bovenaan "Vinyl" geselecteerd te zijn en moet je de juiste snelheid 33/45 toeren instellen. Ik heb gemerkt dat bij mij 33 beter werkt dan 45.
Zijn je naalden niet versleten?
Ewout
 

Posted Wed 01 Nov 06 @ 8:29 pm
de naalden zijn wel wat versleten..ze zijn ook ni meer nieuw..
maar opzich ze werken nog wel goed met SERATO en ook met de oude versie
dus denk ni dat het daar aan ligt
 

Posted Fri 03 Nov 06 @ 8:59 pm
ik heb de auto latency aan gezet..en hij werkt!!!!
 

Posted Fri 03 Nov 06 @ 9:57 pm
och och een blij gezicht.
Veel plezier ermee !!!
 

Posted Fri 03 Nov 06 @ 10:56 pm


(Old topics and forums are automatically closed)