Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle HERCULES problemen hier - Page: 3

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

@ Martin,

ik heb Virtualdj + hercules drivers verwijdert en heb nog een keer hercules geherinstalleerd ( het nieuwste wat op site staat )

helaas word MIDI niet gevonden maar ander twee drivers weer wel....

wat nu wel veranderd is:

bij Hercules DJ Serie Bijwerken firmware (4.0.6)
staan 4 stappen.

1. voorbreiding dat is goed en staat een vinkje bij ( wat vorige keer in begin al fout ging en error kreeg )
2. firmware voor audio is ook goed gegaan
3. firmware voor controller daar krijg ik error "Error updating controller part. 0x000040D (fail unable to lock MIDI device)

wat is uw iedee? ik hoop dat u hierbij mij kan helpen

misschien dome vraag.... kan het zijn dat Hercules met sony vaio niet goed werkt? ik probeerde net via ander weg ( via Windows driver ) proberen om MIDI toch te vinden hij was bezig om te installeren maar toen voel laptop gewoon uit. ik heb het nog een keer gedaan maar dat gebeurt telkens.... :S
 

Posted Wed 19 Jan 11 @ 2:15 pm
Laptop opladen? ;)
Nu is het wachten op Bob, die zijn ideeën over de Sony Vaio gaat spuien. (Mag, ik heb zijn PB's al te grazen gehad....;) )

Even een andere opmerking: Wil je niet steeds de tekst kopiëren van de post erboven? Dat je jezelf gaat quoten vult dit topic zo snel. Door op het symbooltje midden onder deze post te klikken, kun je gewoon antwoorden.

Voordat ik/we verder gaan op het Vaio-probleem: Je hebt eerder aangegeven dat de controller wel werkte op de andere PC. Ik heb toen gevraagd dat nog eens uit te proberen. Als de firmwareupdate van de controller mis is gegaan, kun je de laptop ook niet de schuld geven. Dat dus eerst maar eens proberen.
 

Posted Thu 20 Jan 11 @ 2:51 pm
ik zit nu op PC en 4-Mx is aangesloten maar ik krijg helemaal dat scherm van firmwareupdate niet... en alles werkt bij apraatbeheer zie ik ook niks raars en virtual dj werkt met console helemaal geen probleem.... ik hoor net van een vriend van mij dat me laptop 64 bit is en dat driver daar niet geschikt voor kan zijn ofzo kan dat? mijn pc is 32 bit en daarom kat hij driver goed op....
 

Posted Thu 20 Jan 11 @ 4:20 pm
Van de site van Hercules:
Minimumconfiguratie

Minimale systeemvereisten - pc

Windows® XP / Vista / 7 (32-/64-bit)
1,5 GHz CPU of hoger


Lijkt me dus geen probleem.

Eens op de site van Hercules rondgesnuffeld. Ik weet niet hoe het met je Engles is gesteld (anders even kopieeren en plakken in Google Translate) maar >>DIT<< is misschiien even handig om door te nemen en je instellingen aan te passen.
 

Posted Thu 20 Jan 11 @ 4:38 pm
nee klopt dat heb ik ook gezien, maar hij zegt console is net uit miss dat er nog niks over bekend is ofzo... geen idee echt zonde dat op me laptop gewoon niet werkt :S
 

Posted Fri 21 Jan 11 @ 3:47 pm
Met mijn Rmx console gebeurt er weinig als ik mn source knoppen indruk, ze lichtten wel op maar in virtual dj komt waar normaal het nummer staat te staan : timecode bypass.. en krijg ik geen geluid.

ik heb al aardig wat naar oplossingen gezocht maar krijg net niet dat gevonden dat ik nodig heb, is er iemand die hier iets over weet of de juiste link naar een topic weet ?
 

Posted Sun 23 Jan 11 @ 6:32 am
Remco.
het is misschien makkelijker als je erbij vermeldt wat je met de Source-knop wilt.

Uit de handleiding:

Druk op Source 1 of Source 2 om de computeraudio die op respectievelijk deck A of deck B wordt afgespeeld, te vervangen door muziek van de audiobron die op de bijbehorende ingang is aangesloten. Druk nogmaals op deze knop om de externe audiobron uit te schakelen en terug te keren naar de computeraudio.

Dat "TimeCode Bypass" in je scherm verschijnt, is omdat er nu een instelling in je mapper zo staat dat hij nu draaitafels met timecode-platen verwacht. Door op de Source-knop te drukken schakel je dus over naar een andere ingang en dus weg van de draaitafels.
Lijkt me logisch.
 

Posted Sun 23 Jan 11 @ 7:31 am
Beste Martin het moet echt aan mijn nieuwe Sony Vaio zijn... ik heb net op me oude laptop de drivers geinstaleerd daar werkt het zelfs... hij hapert wel een beetje omdat oud is vandaar dat ik nieuwe laptop heb gehaald maar.... ja dus probleem is me laptop. heb je miss een oplossing? miss toch die 64 bit of fout in Windows? ik heb Windows ook al een keer opnieuw fabrik insteling gedaan.... dus ik weet het echt niet
 

Posted Sun 23 Jan 11 @ 9:08 am
Nope. Mij ben je kwijt. Als je de enige was die met een 64-bits versie van W7 werkte dan kon ik me er nog iets bij indenken, maar er zijn er meer die ermee werken en geen problemen hebben. Er zijn op de diverse fora wel moeilijkheden met de Vaio gemeld, dus het zou kunnen dat dit je probleem is.
Eerlijk gezegd vind ik niet dat dit een VDJ-probleem is. Als ik jou was zou ik er eens een mailtje aan wagen bij de Hercules Support Desk. Als er al een probleem is met de console icm de Vaio dan zouden zij er toch vanaf moeten weten.
Email helpdesk via >>DEZE LINK<<
 

Posted Sun 23 Jan 11 @ 10:16 am
Hoi hoi,

ik heb mij vandaag een nieuwe dj control mp3 e2 aangekocht alles verliep goed tot ik het programma opstarte en het om een serial vroeg....
ik heb een witte enveloppe waar de instalatie cd inzat maar er staatgeen serial in het vakje zelf dit is gewoon leeg :(
dit is wel een zeer grote teleurstelling dus hoop ik dat iemand mij advies kan geven...
het raare is dat ik men product wel heb kunnen registreren....


Thnxxx
 

Posted Wed 26 Jan 11 @ 1:05 pm
Ik heb verleden week mijn hercules dj rmx console vervangen door een 4-mx. Ik werk met de vdj pro full en het voorbeluisteren ging met de vorige console perfect maar met deze dus helemaal niet meer. wie kan mij hierbij helpen want word het stilaan kotsbeu
 

Posted Wed 26 Jan 11 @ 2:24 pm
oh ja, en met de vdj 7 Le werkt de koptelefooon wel correct
 

Posted Wed 26 Jan 11 @ 3:03 pm
@djdmax: Helaas kunnen wij je daar niet mee helpen. Ik weet niet wat je hebt geregistreerd, maar VDJ in ieder geval niet. Je status is nog steeds No Licence User. Zonder Serial Number kun je je ook niet registreren.
Je kunt het beste contact opnemen met de helpdesk van Hercules. Zij hebben die CD met VDJ erbij gedaan en het serial number uitgegeven. Als er al ergens een registratie is van jouw versie (in combinatie met het serienummer van je console) dan zijn zij het wel. >HIER< vindt je de pagina op de site van Hercules waar je contact op kunt nemen. Wel enven je console registreren. Dat nummer staat (dacht ik) op de onderkant van de console.
Succes.


@DenDinque: Gefeliciteerd met je Pro! Goede stap. Geen enkel complex product is goed te snappen zonder handleiding. En daar ga ik je dus eerst naar verwijzen. >HIER< vindt je de nederlandstalige handleiding over de geavanceerde geluidsconfiguratie in VDJ. Even rustig doorlezen, dan kom je er wel uit.
Dat de LE-versie wel werkte komt omdat daar alle instellingen met de installatie al goed stonden (daarom kun je die versie ook niet met een andere console gebruiken) Nu moet je dat zelf instellen. Je kunt uiteindelijk niet verwachten dat voor alle leverbare apparaten de instellingen in VDJ al vooruit ingesteld zijn. Dat haalt meteen alle flexibiliteit weg.
 

Posted Wed 26 Jan 11 @ 5:35 pm
Beste Dj's beheerders van virtual dj website.

zo als u misschien al heb gelezen heb ik een Hercules 4Mx gekocht. en op mijn nieuwe sony vaio werd MIDI controller niet gevonden. ( wel op me pc en oude laptop )

ik heb 2 weken alles uitgetest maar het lukte maar niet... ook heb ik Hercules gebeld en zij zeiden dat er problemen zijn met usb porten van sony vaio. gister heb ik gezien dat aan linker kant van mijn laptop ook een ander poort is ( SATA / USB ) in begin had ik al geprobeerd usb daar in te doen maar dat ging niet en ik was bang om usb te breken. maar volgens een vriend moet een usb daar in kunnen dus heb ik opnieuw geprobeerd en met die usb poort kent hij mijn MIDI ook dus is het probleem opgelost.

ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
 

Posted Thu 27 Jan 11 @ 2:19 am
rezafeili wrote :
Beste Dj's beheerders van virtual dj website.

zo als u misschien al heb gelezen heb ik een Hercules 4Mx gekocht. en op mijn nieuwe sony vaio werd MIDI controller niet gevonden. ( wel op me pc en oude laptop )

ik heb 2 weken alles uitgetest maar het lukte maar niet... ook heb ik Hercules gebeld en zij zeiden dat er problemen zijn met usb porten van sony vaio. gister heb ik gezien dat aan linker kant van mijn laptop ook een ander poort is ( SATA / USB ) in begin had ik al geprobeerd usb daar in te doen maar dat ging niet en ik was bang om usb te breken. maar volgens een vriend moet een usb daar in kunnen dus heb ik opnieuw geprobeerd en met die usb poort kent hij mijn MIDI ook dus is het probleem opgelost.

ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.


goed dat het is opgelost en bedankt voor de terugkoppeling, dat zien we eigenlijk te weinig.
 

Posted Thu 27 Jan 11 @ 3:37 am
@ martin: bedankt voor je reactie, heb alle instellingen nu geprobeerd en het lukt me niet. krijg mijn preview enkel door mijn hoofdtelefoon te horen wanneer ik de spelende muziek ook hoor en dit door hoofdtelefoon en master te samen. Ik heb het zonet kunnen oplossen door mijn hoofdtelefoon aan de laptop aan te sluiten en zo werkt het wel maar vind niet dat dit enkel zo moet lukken dus indien er een andere oplossing is hoor ik het graag.
Grtz Den Dingue
 

Posted Thu 27 Jan 11 @ 1:53 pm
misschien hbe je een probleem omdat je de pro over de LE versie hebt geinstalleerd.
heb je ook al geprobeerd een advanced config aan te maken en alle kanalen handmatig toe te wijzen
 

Posted Thu 27 Jan 11 @ 2:25 pm
Dan heb je de kanalen niet correct toegewezen. Zowel deck 1 als deck 2 moeten worden toegewezen aan kanaal 1 & 2. Intern regelt de 4MX met de schuiven en de crossfader welk deck hoorbaar is via deze uitgangen. De voorafluistering (je koptelefoon) moet worden toegewezen aan kanaal 3 en 4.

Technische omschrijving op de site:

2 stereo-uitgangen

2 onafhankelijke stereo-uitgangen op de achterkant:

- 4 tulpaansluitingen om bijvoorbeeld een stereosysteem of een recorder aan te sluiten.
- 4 mono ¼’’ jack-aansluitingen voor het aansluiten van een PA-versterker of luidsprekers.

Een aardonderbreker op jackuitgangen 1-2 om het geluid te beschermen tegen aardlussen.
(hè hè....)

1 koptelefoonuitgang, stereo ¼’’ jack-aansluiting, bevindt zich zowel op het voorpaneel als op het bovenpaneel.

De koptelefoon speelt dezelfde kanalen af als uitgangen 3-4 op de achterkant.

U kunt de audio-uitgangen van de DJ Console 4-Mx op 2 manieren gebruiken:

Voor een interne mix op de DJ Console 4-Mx:

- sluit luidsprekers/versterker aan op uitgangen 1-2 om de mix voor uw publiek af te spelen.
- sluit een koptelefoon aan op 1 van de 2 koptelefoonuitgangen (voor- of bovenkant) om nummers vooraf te beluisteren.


Eerst even controleren of je 4MX goed staat ingesteld:



Als je nu naar Geavanceerde Audio-instellingen gaat, moet je, van boven naar beneden, de zaak als volgt instellen (Met ASIO ingeschakeld):

Deck 1----------------------ASIO (de naam van de geluidskaart)-----------------------Output 1&2
Deck 2----------------------ASIO (de naam van de geluidskaart)-----------------------Output 1&2
Headphones---------------ASIO (de naam van de geluidskaart)-----------------------Output 3&4

(Geen plaatje, ik heb geen 4MX.....)

Door nu met de Cue Select Left Deck of Right Deck het voor te beluisteren te selecteren moet je koptelefoon doen wat hij moet doen.
 

Posted Thu 27 Jan 11 @ 2:50 pm
@ martin:
u heeft van mij een gelukkig man gemaakt, het is gelukt. 1000x bedankt voor de goeie info!!!
 

Posted Thu 27 Jan 11 @ 4:09 pm
Graag gedaan.
 

Posted Thu 27 Jan 11 @ 4:12 pm
23%