Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle HERCULES problemen hier - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Beste vdj's,
Eerst en vooral mijn beste wensen voor het nieuwe jaar én veel plezier met jullie muzikale uitspattingen !
Ik werk met VDJ 6 en gebruik een Hercules RMX controller. Ik ben sinds kort met webradio bezig en zou met VDJ (muziek) programma's willen opnemen. Dus lekkere nummers die worden aan- en afgekondigd, tussendoor wat jingles, enz... Ik ben een kijkje gaan nemen op de Hercules website en heb gevonden hoe een en ander moet ingesteld worden hiervoor (zie http://ts.hercules.com/includes/view_faq.php?id=398&d=2010-05-06&folder=nl). Er staat vermeld : "you can now record your voice on the microphone and music playing on dock B". Betekent dit dat ik enkel met deck B kan werken ? Ik wou een gewone 'ouderwetse' opname maken met lekkere muziek gemixt met beide decks en aan elkaar gepraat via de microfoon.
Grtjs. Jos.
 

Posted Thu 06 Jan 11 @ 5:07 am
hoi jos,

het verschilt een beetje van controller tot controller, als ik het goed begrijp wil je gewoon opnemen wat je hoort door de speakers.
in vj 6 kan je onder het tabblad record kiezen van welke bron je wilt opnemen, zet dit op master en dan zou je alles moeten opnemen.
in de nieuwe vdj 7 kan je dit instellen door een advanced configuratie te maken.
en de functie record loopback aan te maken.
alles een beetje onder voorbehoud want ik weet niet of de rmx hiermee zo werkt, maar ik hoop dat een andere rmx gebruiker dit kan bevestigen
de link die je in je post hierboven hebt gezet werkt trouwens niet (bij mij).
 

Posted Thu 06 Jan 11 @ 6:17 am
Dag, Jos,

Dat lijkt me niet. De RMX heeft m.i. een microfooningang die volkomen los staat van de kanalen waarover de decks lopen. Ik schat, dat je een stukje tekst uit een voorbeeld hebt genomen, waarbij deck B op dat moment voor muziek zorgt.

Misschien is het makkelijker om de Nederlandstalige handleiding er eens bij te pakken. Dat leest prettiger ;) Die vindt je >>HIER<<

Verder zou ik overwegen om te upgraden naar V7. Je bent dan flexibeler met het toewijzen van in-en uitgangen (Je kunt deck 1 en 2 scheiden, maar ze ook beiden aan 1 uitgang toewijzen. Hoeft niet, is maar een voorbeedl) De microfoon- en koptelefoonaansluitingen zijn apart in te stellen en toe te wijzen, enz. Hiervoor hoef je V6 niet eens te verwijderen. Ik heb het geprobeerd en ze kunnen allebei geïnstalleerd worden. Het prettige daaraan is, dat als V7 je niet bevalt (kan het me haast niet indenken) je het weer kunt verwijderen zonder V6 te verminken. (Wel alleen het programma verwijderen, de rest laten staan. V6 en V7 gebruiken veel dingen hetzelfde)

Je kunt je vooraf inlezen over de audio-setup in V7. Zie hiervoor de NL-handleidingen in de Wiki-sectie onder Support/Help hier rechts boven.

Succes met spelen!

Martin.

[EDIT]: Zullen we elkaar vooraf bellen voordat we gaan posten, Bas? ;D
 

Posted Thu 06 Jan 11 @ 6:25 am

Beste S,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Ik zal uw tips zo snel mogelijk uitproberen en mijn bevindingen laten weten.
Hier is nogmaals de link van de tutor (FAQ-ID 398) :

http://ts.hercules.com/includes/view_faq.php?id=398&d=2010-05-06&folder=nl

In mijn originele posting stonden het haakje en punt mee in de link, mogelijk werkte deze daarom niet.

Graag ook reactie van andere RMX console gebruikers, mochten er zijn die al opnames met microfoon+decks deden.

Mvg,
Jos.
 

Posted Thu 06 Jan 11 @ 6:29 am
Beste Martin,

Ook bedankt voor jouw reactie + tips.
 

Posted Thu 06 Jan 11 @ 6:32 am
lijkt me een strak plan martin, :)
zoals ik het heb omschreven klopt wel toch, ik zat namelijk een topic te lezen in het engelse deel en daar was de mic plug dusdanig (hardwarematig) aagesloten dat deze niet kon worden gebruikt voor opname zonder dat je de master out via een andere geluidskaart weer moest aansluiten op de line in.
 

Posted Thu 06 Jan 11 @ 6:43 am
Kan, hoor. Heb ik gemist. Maar ik doelde meer op het feit dat we weer gelijktijdig zaten te typen. (Kreeg alleen 2 telefoontjes tussendoor dus duurde het posten wat langer.....:)
 

Posted Thu 06 Jan 11 @ 7:37 am
Beste Martin en Bas,

Ik heb de microfoon aangesloten zoals beschreven in de handleiding

http://ts.hercules.com/includes/view_faq.php?id=398&d=2010-05-06&folder=nl

Als ik op de controller de source 1 button druk hoor ik inderdaad het geluid van de microfoon in mijn hoofdtelefoon. ECHTER :

- er zit een delay op, wat redelijk vervelend is
- ik kan enkel deck B gebruiken om mp3's te spelen, want door op source1 te drukken wordt deck A uitgeschakeld. De schuif van deck A kan in deze situatie gebruikt worden om het inputvolume van de microfoon te wijzigen.
- het signaal van de micro is behoorlijk zwak; dat kan aangepast worden met de gain-knop, maar dan staat de muziek weer loeihard als je nadien de microfoon uit- en deck A inschakelt.

Zonde dat er op dit forum nog geen dj's terechtkwamen met hetzelfde probleem. Ik meen ook in andere postings dit nog niet besproken gezien te hebben.
Jos.

 

Posted Mon 10 Jan 11 @ 6:16 am
Jos,

zoals ik eerder heb gemeld, is het misschien het overwegen waard om te upgraden naar V7. Er is een compleet nieuwe manier in gekomen om je audio-setup te doen. Hierin kun je alle in- en uitgangen apart instellen. Wat ik ook mis in je verhaal is of je nu met ASIO werkt of niet. Als je dat wel doet, dan kan het zijn dat dit niet helemaal strak werkt. Wat in een aantal gevallen kan werken, is ASIO4ALL te installeren. (Google eens op die kreet, kan niet missen...) Als je dat nog niet doet, is er een kans dat je latency (Vertraging) problemen al een eind zijn opgelost.

Het deel met de Source-knop volg ik niet helemaal. Daarnaast is het vreemd dat deck A is gekoppeld aan je microfoon-kanaal. Je gebruikt toch wel de gain van de microfoon? (is m.i. een aparte knop)

Om de verwarring nog wat groter te maken: Heb je een mapper voor de RMX draaien? (Config, tab Mappers) Zoals je het nu omschrijft, lijkt het ding volkomen van het pad te zijn.
 

Posted Mon 10 Jan 11 @ 5:02 pm
maulibuHome userMember since 2008
Niet zozeer een probleem, meer een vraag. Is het mogelijk om met een Hercules RMX output 1 (mono jack) te gebruiken voor mid-high en output 2 (mono jack) voor low? Zodat je de subwoofers kunt aansturen op een andere versterker dan de tops? Of is de tussenkomst van een crossover onoverkomelijk?
 

Posted Tue 11 Jan 11 @ 6:20 pm
Met een beejte handigheid in het mappen zou het moeten kunnen. Maar je draait dan wel mono.
Een bijkomstigheid is, dat je de kantelfrequenties (het punt waarop laag overgaat in mid) niet kunt bepalen. Een sub werkt over het algemeen tot ongeveer 120 Hz. Daarboven nemen de mid-speakers het al over. Maar het kan goed zijn dat als je het laag dicht draait op de PMX, dat het signaal tot 400 of 500 Hz wordt dicht getrokken. Je set klinkt dan echt als een transistorradiootje.
Toch maar kijken naar een crossover. Die hoeven helemaal niet zo duur te zijn.
 

Posted Wed 12 Jan 11 @ 12:11 pm
hallo heb zojuist virtual dj mk4 geinstalleerd. spijtig genoeg starten mijn liedjes niet als ik op play druk kan er mij iemand zeggen wat ik fout doe?
 

Posted Tue 18 Jan 11 @ 1:27 pm
V.ncentHome userMember since 2011
Beste VDJ gebuikers!

Heb een vraagje, ik heb heel het forum afgezocht maar niets kwam in de buurt van mijn vraag. Ik geberuik de Hercules DJ Console RMX en ben er zeer tevreden mee. Na een jaartje begon ik me steeds meer te ergeren aan het feit dat mijn rechter dek-loop niet goed werkt. Op mijn linker dek maakt hij (automatisch) een goede 4-beats loop. Op mijn rechter dek krijg ik hem maar niet goed. Keer op keer hoe hard ik ook probeer, maakt hij er een 3,9 of 4,1 beats loop van. Heel frustrerend want nu kan ik niet optimaal mixen.

Ik gebruik VDJ 5.2.2 en heb al aantal keer een nieuwe Driver en VDJ 5.2.2 gedownload. Ik vind deze versie fijn omdat ik nu alle knoppen kan benutten (vooral met effecten).

Heeft iemand een oplossing? Want dit is ook niet fijn.

Gr, V.
 

Posted Tue 18 Jan 11 @ 2:59 pm
Nog een keer drukken?
Eerst >>DIT<< topic lezen, daarna de >>HANDLEIDING<< en die van de MK4. Versie registreren helpt ook, dan weten we met welke versie je werkt. Tot slot: Foutomschrijving. Met "hij doet het niet" kunnen we alle kanten op.

We willen je best helpen, moet je ons ook (de goede kant op) helpen.
 

Posted Tue 18 Jan 11 @ 3:03 pm
Goede avond,

Ik heb paar dagen geleden 4-MX gekocht.
op mijn PC werkt alles goed. maar ik wou het net op me laptop aansluiten en installeren, maar ik heb een probleem.
als ik bij apparaatbeheer kijk, zie ik bij DJ console 4-Mx MIDI een gele driehoek staan.... en bij instalatie geeft die ook aan dat iets niet goed is...

ik heb het echt al 5 6 x gedaan ofzo maar ik krijg dat telkens. ik heb gewoon het zelfde gedaan wat ik op pc deed, daar werkte het gewoon en op me laptop niet. ik ga van uit dat die niet aan me laptop is want die heb ik pas voor 1700 euro gehaald en processor en werkgeheugen zijn heel hoog...

8 GB werkgeheugen
i7 Processor van 1.7 GHz..... ik heb voor de rest geluid enzo alleen ik kan dj console niet gebuiken met virtual dj...

ik zou het fijn vinden als iemand mij hierbij kan helpen. mijn mail adres is

m.fix@live.nl of hier posten ofzo

alsvast bedankt.

Reza
 

Posted Tue 18 Jan 11 @ 3:46 pm
Privé antwoorden naar mail is niet handig, omdat anderen er ook iets aan kunnen hebben. Hoop ik.....
Je console wordt niet herkend. Dat kan een aantal redenen hebben:
- Installatie volgorde niet goed. Altijd eerst de drivers installeren, daarna pas de console aansluiten (Na herstarten)
- USB-poort van je nieuwe PC niet goed? (Weinig kans, maar niets uitsluiten)
- Kabel?
- Staat de laptop aan als je de console aansluit? Niet goed. Eerst aansluiten, daarna PC aan.
- Beste kans: Verkeerde drivers. Heb je ze van de CD gebruikt? Dan zijn ze waarschijnlijk niet geschikt voor Windows 7. (en dat staat wrs wel op je nieuwe laptop). (Sorry, foutje, zou wel voor W7 moeten zijn....)

Je kunt altijd proberen de nieuwste te installeren.
4MX afkoppelen, drivers verwijderen, >>HIER<< de nieuwste drivers ophalen, installeren, laptop herstarten en je console aansluiten.
Tipje: sluit het ding altijd aan op dezelfde USB-poort als tijdens de installatie. Er zijn problemen gemeld met Hercules als je steeds een andere poort gebruikt.

Succes,
Martin.
 

Posted Tue 18 Jan 11 @ 5:29 pm
Beste Martin,

Bedankt voor je snelle reactie.

ik weet het bijna zeker dat de probleem niet aan redenen die je noemt licht... ik heb RMX ook gehad ik weet hoe je drivers enzo moet installeren dat heb ik met 4-Mx bij mijn pc ook gedaan zo als ik zei werkt daar goed....

eerst heb ik het met cd gedaan maar later heb ik ook nieuwste van site gedownload maar ja....

een ding was ik vergeten:

deze fout kreeg ik bij Hercules DJ Series bijwerken firmware (4.0.6)
Error updating audio part: 0x0040000A ( Lock I/O fail during TUSB update)

miss weet u dan wat aan de hand is....

alvast bedankt nog voor moeite
 

Posted Wed 19 Jan 11 @ 6:02 am
rezafeili wrote :
deze fout kreeg ik bij Hercules DJ Series bijwerken firmware (4.0.6)
Error updating audio part: 0x0040000A ( Lock I/O fail during TUSB update)


Daar zit het probleem. Ik hoop voor je dat dit geen definitief probleem is.
Sluit de 4MX nog eens aan op je PC en controleer NOG eens of hij daar nog wel werkt. Krijg je daar nu ook het gele driehoekje, dan is je firmware waarschijnlijk verminkt en zul je contact moeten gaan zoeken met Hercules. Daar kunnen wij niets meer in betekenen.

Doet hij het daar wel goed, dan zou ik toch alles wat met Hercules te maken heeft, verwijderen van je laptop en zorgen voor een volledig schone installatie. Desnoods een herinstallatie van W7. Er zit iets dwars dat er uit moet.
 

Posted Wed 19 Jan 11 @ 6:20 am
rezafeili wrote :
deze fout kreeg ik bij Hercules DJ Series bijwerken firmware (4.0.6)
Error updating audio part: 0x0040000A ( Lock I/O fail during TUSB update)

Daar zit het probleem. Ik hoop voor je dat dit geen definitief probleem is.
Sluit de 4MX nog eens aan op je PC en controleer NOG eens of hij daar nog wel werkt. Krijg je daar nu ook het gele driehoekje, dan is je firmware waarschijnlijk verminkt en zul je contact moeten gaan zoeken met Hercules. Daar kunnen wij niets meer in betekenen.

Doet hij het daar wel goed, dan zou ik toch alles wat met Hercules te maken heeft, verwijderen van je laptop en zorgen voor een volledig schone installatie. Desnoods een herinstallatie van W7. Er zit iets dwars dat er uit moet.


Moet ik VirtualDJ ook verwijderen? want dat had ik nog niet gedaan. ik verwijderde altijd installatie voor 4MX..... zou wel vervelend zijn om windows opnieuw installeren :(
 

Posted Wed 19 Jan 11 @ 7:08 am
@ Martin,

ik heb Virtualdj + hercules drivers verwijdert en heb nog een keer hercules geherinstalleerd ( het nieuwste wat op site staat )

helaas word MIDI niet gevonden maar ander twee drivers weer wel....

wat nu wel veranderd is:

bij Hercules DJ Serie Bijwerken firmware (4.0.6)
staan 4 stappen.

1. voorbreiding dat is goed en staat een vinkje bij ( wat vorige keer in begin al fout ging en error kreeg )
2. firmware voor audio is ook goed gegaan
3. firmware voor controller daar krijg ik error "Error updating controller part. 0x000040D (fail unable to lock MIDI device)

wat is uw iedee? ik hoop dat u hierbij mij kan helpen
 

Posted Wed 19 Jan 11 @ 1:02 pm
15%