Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules Dj Control mp3 e2 / AANSLUITEN? - Page: 2.4

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

hoi erik,

het zit zo, vdj gebruikt een bepaalde hoeveelheid van je cpu om goed stabiel te werken,
alles dat je doet om capaciteit van de cpu weg te halen zou kunnen zorgen voor kwalieteit van geluid of zelfs tot haperingen in de muziek.
als je tijdens het mixen direct wilt opnemen kan je dit het beste doen in wave formaat omdat dit bijna geen extra capaciteit van de cpu vergt.
direct opnemen in mp3 hout in dat er tijdens het mixen en opnemen ook een conversie moet worden gemaakt naar de mp3 compressie.
dit kost extra capaciteit van de cpu.
opnemen in wave heeft als enige nadeel dat je bestand maximaal 2gb groot kan zijn.
het voordeel is dat je maximale kwaliteit hebt.
na het mixen kan je het wave bestand heel makkelijk met diverse softwre omzetten naar mp3.
zoals martin al aangeeft kan je wave zo op cd zetten en afspelen in je auto, door het te branden als audio cd.
iedere cd speler kan dat lezen. je kan dan alleen maar 80 minuten muziek op een cd zetten.
als ik zelf een mix maak, neem ik die op in wave, na het mixen ga ik het wave bestand nabewerken en ga het ene grote bestand weer opdelen in kleinere bestanden, precies op de plek waar ik van het ene nummer over ga in het andere.
vervolgens brand ik de wave bestanden op een cd met de optie audio cd zonder tussenruimtes.
ik kan nu de mix luisteren zonder pauzes maar kan wel tussen nummers schakelen.
 

Posted Mon 08 Feb 10 @ 1:54 pm
Ok dat is duidelijk bedankt voor de info :)
Ja ik had mijn mix op een usb stick gezet maar niet gebrand. Maar nu convert ik hem gewoon van wav. naar mp3.

Wat ik nou nog niet van je heb gehoord is, of je het instellingenmenu onder de tab "Record" nog hebt gevonden.....
Nee helaas bij de versie die ik heb zit dat er niet bij. Maar dat maakt nu niet eigenlijk niet meer uit omdat het beter is als je hem in wav. opneemt zoals jullie zeggen. Als de mix klaar is convert ik hem gewoon naar mp3.

 

Posted Mon 08 Feb 10 @ 2:47 pm
 

Posted Tue 04 May 10 @ 2:34 pm
zo, jij gaat met geld smijten......

met deze kaart kan je of je speakers of je koptelefoon aansluiten, maar niet beide.

in princiepe is elke kaart goed, maar een beetje geluidskwalitiet of driver support lijkt me ook geen overbodige luxe
 

Posted Tue 04 May 10 @ 2:41 pm
Zou je me dan een goedkope kunnen tonen aub?
 

Posted Tue 04 May 10 @ 3:08 pm
................ de soundblasters van Creative zijn erg goed en je hebt een x-Fi Go! voor rond de 50 €.


http://www.creative.com
 

Posted Tue 04 May 10 @ 9:11 pm
En als ik nu gewoon bij die van 9 euro mn koptelefoon erin steek en mn speaker in mn laptop zelf???
Zou dat niet gaan? Ik ben namelijk helemaal geen professional...(:
Zou ik ook je emailadres kunnen krijgen waterreus voor als ik nog vragen zou hebben.... En het is helemaal niet om het te misbruiken ofzo... zo ben ik niet..

Alvast bedankt
 

Posted Wed 05 May 10 @ 5:24 am
ja hoor, dat gaat prima, je moet dan bij sound card de optie 2 cards aangeven, en dan instellen wat je in welke kaart hebt gestopt.
 

Posted Wed 05 May 10 @ 9:25 am
Bedankt, dan ga ik me die aanschaffen....
Waarom had ik dan eigenlijk zo een dure van 110 euro moeten kopen??
Ik doe het maar een beetje als hobby hoor :p

Maar heel fel bedankt, ook voor de snelle antwoorden, waterreus!
 

Posted Wed 05 May 10 @ 11:43 am
heeft te maken met veelzijdigheid, installatiegemak, geluidskwaliteit en duurzaamheid, maar als je daar weinig om geeft werkt jouw oplossing ook.


succes ermee
 

Posted Wed 05 May 10 @ 12:26 pm
Dag Waterreus,

Heb net mn geluidskaart en het werkt perfect voor mij...
Heel hard bedankt voor de hulp!!

Groetjes
 

Posted Tue 11 May 10 @ 12:35 pm
hoi,

leuk dat je even terugkoppelt,
ben blij dat het goed werkt, veel plezier ermee
 

Posted Wed 12 May 10 @ 2:00 am
Hallo, ik heb mijn hercules DJ control mp3 e2 6 maanden geleden voor het eerst aangesloten op mijn macbook maar nu hebben we een imac en ik zou graag op die computer met mijn mengpaneel mixen maar het werkt niet ik gebruik meestal het programma djay.
 

Posted Fri 11 Jun 10 @ 11:59 am
dat is mooi, maar dit het het virtual dj forum, niet het djay forum.
ik kan je hooguit zeggen, kijk of de controller met imac werkt (drivers)en kijk of de controller wordt ondersteund door djay.
 

Posted Fri 11 Jun 10 @ 2:17 pm
ok maar ik kan ook virtual dj installeren op de computer want het zat mee bij het pakket
 

Posted Sun 13 Jun 10 @ 5:07 am
wk2010Home userMember since 2010
Goeie dag

ik moet 26 juni draaien op een feest, en wil dit eigenlijk gaan doen via de pc.
Kan die dag niet beschikken over mn draaitafels.
Nu wil ik dit gaan doen met een djm800 en mn laptop gewoon.
Nu weet ik dat ik een externe geluidskaart nodig heb om de kanalen te kunnen splitsen, zodat je t ene nummer op het eerste kanaal hebt, en t andere op de 2e.
Maar nu vraag ik me dus af... is dit het enige wat ik nodig heb..?
moet ik evt. nog meerdere dingen installeren of in het menu van VDJ iets aanpassen?

Alvast bedankt



 

Posted Mon 14 Jun 10 @ 6:46 pm
als je draaitafels gebruikt heb je timecode platen nodig om het werkend te krijgen met vdj, verder kan je kiezen om de djm in midi mode te draaien of als extern mengpaneel, ik zou voor het laatste kiezen.
voor timecode heb je een pro versie van vdj nodig, als je die hebt, vul dan gelijk even je serie nummer in bij je profiel
 

Posted Tue 15 Jun 10 @ 3:38 am
Een externe geluidskaart is genoeg om voor te beluisteren.
Echter, om goed te draaien zou ik je een legale versie van Virtual DJ aanraden.
(In zoverre je die niet hebt en gewoon vergeten bent je serial number in te vullen.)
Gekraakte versies hebben de onaangename gewoonte dán te crashen als je een paar honderd man aan het dansen hebt.
Er curseren ook verhalen over opgeblazen speakers......................

 

Posted Tue 15 Jun 10 @ 9:45 am
mogelijk branden de knopjes alleen als de functie van die knop actief is.

ja dat is waar s.watterreus, ik heb ook de hercules dj control mp3 e2 en bij mij branden alleen maar de lampjes als je ze indrukt :)
groeten,
robin van keyenberg
 

Posted Wed 14 Jul 10 @ 12:19 pm
45%