Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules Dj Control mp3 e2 / AANSLUITEN? - Page: 1.4

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

hoi bob,
ik heb geen ervaring met het conceptronics product, maar volgens mij zou het moeten kunnen werken.
het is een aparte geluidskaart, na installatie zijn er dus 2 geluidskaarten aanwezig op je systeem, 1 voor de koptelefoon en 1 voor de speakers. als je in vdj de optie 2 cards kiest en dan de interne kaart voor speakers en de conceptronics voor koptelefoon kiest zou het moeten werken...........toch
 

Posted Thu 07 Jan 10 @ 3:02 am
Hoi Reus,
ik hoop voor Dj Nozz dat je gelijk hebt.
Ik zelf luister nooit voor, maar heb eens voor de grap m'n Creative Soundblaster (kost 5x zoveel als die Conceptronics) uitgeprobeerd op voorbeluisteren. Nou, het resultaat was niet zo goed - dat wat er uit de koptelefoon kwam was niet om aan te horen.
Ben benieuwd wat vriend Nozz86 te melden heeft.
 

Posted Thu 07 Jan 10 @ 4:48 am
nou dat moest ik natuurlijk even proberen,

creative xfi op de speakers,
interne geluidskaart op de koptelefoon
setup vdj 2 sound cards

werkt prima, ik moest alleen bij performance in vdj de schuif naar fastest zetten ipv best quality anders was het geluid via de koptelefoon krakend.
ik weet niet of dit voor conceptronic ook zo is en wat de geluidskwaliteit is, maar het moet werken.
 

Posted Thu 07 Jan 10 @ 5:14 am
Je hebt gelijk. Ik heb toevallig op m'n "thuis" laptop ook een X-Fi-go! zitten en het geluid uit zowel speakers als koptelefoon is perfect.
Hij stond met chill music op automix. Voor de lol een song op dek B geladen, play geclickt en voilà!
ik kan voorbeluisteren!
Aangezien 9 van de 10 berichten over het niet-kunnen-voorbeluisteren gaan, dacht ik dat het wel wat gekomplizeerder zou zijn.

Leuk, Reus!
 

Posted Thu 07 Jan 10 @ 6:17 am
nee, het is niet moeilijk, maar mensen lezen niet goed en beginnen meteen te jammeren dat het niet werkt, maar dat geeft niet..........
 

Posted Thu 07 Jan 10 @ 3:35 pm
hallo allemaal,

ik heb gisteren een hercules DJ control mp3 e 2 gekocht.
en ik heb vandaag de software virtual dj 6,5 aangeschaft.
hierin staat vermeld dat je ook een externe mixer kunt koppelen.
nou wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar dat mijn control via de nieuwe 6,5 draait.
hij draait alleen op de meegeleverde instalatie cd.

wat kan ik nog meer proberen?????

Gr. Fred Lobers
 

Posted Sat 09 Jan 10 @ 7:13 am
Hallo Fred,
je hebt toch wel in VDJ 6.05 in de configuration>sound setup>external mixer aangeclikt?

mvg
Bob
 

Posted Sat 09 Jan 10 @ 10:59 am
Volstaat een geluidskaart 7.1 van conrad van €30,- of nmoeten we gelijk naar de duurdere externe geluidskaarten.

Of heeft iemand de juiste configuratie van de opbouw om alles goed werkend te hebben met laptop?
 

Posted Mon 11 Jan 10 @ 5:27 am
Vertel ons eerst eens waarmee je werkt: wel of niet met console en welk type?
Welke versie VDJ gebruik je?
Als je een serial nummer hebt vul dat dan in.

mvg
 

Posted Mon 11 Jan 10 @ 5:52 am
Ik ben van plan de DJ Control MP3 e2 aan te schaffen.
Simpelweg omdat ik het thuis als hobby wil gaan uitvoeren.

Ik ben aan het inventariseren hoe ik het beste het hele zaakje goed te kunnen laten draaien.
 

Posted Mon 11 Jan 10 @ 6:14 am
in princiepe moet het kunnen, maar verwacht dan niet de hoogste geluidskwaliteit.
ik zou dan eerder voor een hercules mkII gaan, die heeft een ingebouwde geluidskaart, ook niet de hoogste kwaliteit, maar wel meer gebruikersgemak met aansluiten en installeren. prijs technisch heb je dan misschien maar 30 euro meer uitgegeven dan de e2 met losse geluidskaart
 

Posted Mon 11 Jan 10 @ 10:24 am
Hoi allemaal

Ik ben al even bezig met djing, maar deed het to voor kort alleen maar gewoon op de pc.
Heb vorige week, na eindeloos lang getwijfel, een hercules dj control mp3 e2 gekocht.
nu heb ik 2 vragen: ik heb nog een externe geluidskaart nodig, en ik wou graag weten wat het beste is als je weet dat mijn budget heel laag ligt: 10 - 20 euro, niet meer( ik heb dat van de conceptronic csoundu gezien, maar er is nog geen bevestiging gekomen dat die wel degelijk werkt)

Tweede vraag: ik heb een gedeelde pc, en als ik op mijn windowsaccount de vdj- versie die ik bij de hercules heb gekregen probeer op te starten komt de melding "invalid skin error (line 0 on the xml)
als ik heb probeer op te starten op de account van mijn broer, lukt het opeens wel.
Dat is redelijk vervelend, want nu heb ik altijd het password van mijn broer nodig om te mixen.
Over 2 weken moet ik voor een school draaien en dan heb ik natuurlijk wel een probleem natuurlijk.


alvast bedankt voor de hulp
leendert
 

Posted Sun 17 Jan 10 @ 5:28 am
hoi paw2010
over je error wordt hier iets gezegd

http://www.virtualdj.com/forums/80238/Virtual_DJ_Skins/_Invalid_skin_file_(error_line_0_in_the_xml)_.html

en op school draaien op een gedeelde computer lijkt me geen goed idee, ik zou een systeem nemen dat alleen als doel heeft vdj draaien, zeker als het op een feest is, anders is het vragen om problemen.

in princiepe zou je elke geluidskaart kunnen gebruiken, maar zoals ik al eerder heb gezegd, geluidskwaliteit is met goedkope kaartjes nu eenmaal minder.
 

Posted Mon 18 Jan 10 @ 4:02 am
TheDjLaHome userMember since 2010
Nozz86
Je moet output verandern met je cards je moet je stereo of wat aan de ene card en de koptelefoon aan de ander.
 

Posted Mon 01 Feb 10 @ 1:48 pm
Nozz86Home userMember since 2009
Ik heb alles binnen, en het werkt wat mij betreft prima. Het geluid via de Conceptronic USB adapter (koptelefoon) is minder diep dan via mijn speaker systeem (Logitech Z-5500 5.1 1000watt). Maar wat wil je voor dat geld. Ik zit alleen met 1 punt. Als ik een plaatje draai/mix en ik zit aan 1 van de toetsen van de Hercules, dan hoor ik een soort geroffel/ge-brom. Over mijn koptelefoon en over de master. hoe zit dit? is dit de kwal. van mijn geluidskaart op mijn laptop?

Cheers en fijn weekend!
 

Posted Sat 06 Feb 10 @ 7:38 am
Gewoon een USB headset/koptelefoon kopen en dan goed instellen bij config

Input: None
Output: Headphones
Sound card: 2 cards
Werkt prima

Ik heb ook de DJ Control Mp3 E2
Jammer is dat als je hem wilt recorden hij die opslaat in een wav. bestand je kan geen instellingen wijzigen.
Nu heb ik een converter die hem van wav. naar mp3. omzet.
Heeft er iemand anders meschien een oplossing?
 

Posted Sat 06 Feb 10 @ 7:45 am
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of een LE-versie aan te passen is. Als je in VDJ (Pro) de tab "Record" aanklikt, zit er in het veld wat je dan ziet een knop "Config". Als je die dan weer aanklikt, verschijnt er een menu waarin je aan kunt geven in wat voor bestandsformaat je opname bewaard moet worden en waar. Keuze: .mp3 of .wav.
Nogmaals: of dat voor jou ook opgaat weet ik niet. Ik denk overigens dat de converter voor nu toch de beste oplossing is.
 

Posted Sat 06 Feb 10 @ 8:17 am
ik zou hoe dan ook recorden in wave, dan hoeft er geen "live" conversie plaats te vinden waardoor je pc meer resources overhoudt om stabiel te blijven werken.
 

Posted Sat 06 Feb 10 @ 4:26 pm
ik zou hoe dan ook recorden in wave, dan hoeft er geen "live" conversie plaats te vinden waardoor je pc meer resources overhoudt om stabiel te blijven werken.
--
Snapt het niet helemaal.
Maar ik wil graag wat ik opneem in mijn auto luisteren en dat gaat niet met wav. bestanden.
 

Posted Mon 08 Feb 10 @ 11:29 am
Dat kan haast niet waar zijn, ervan uitgaande dat je een CD-speler hebt. .WAV-bestanden laten zich perfect op een CD branden. (Op een normale audio-CD zijn de nummers namelijk al .WAV-files, al zie je ze zo niet).
Ik neem aan dat je ze op een USB-stick of SD-kaartje wil zetten. Dan kan dat idd problemen geven. Maar zoals eerder aangegeven, converteren van .WAV naar .MP3 is zo gebeurd.

En wat betreft het niet snappen, leg ik dat ook uit, daar zijn we voor :-D:
MP3 is een gecomprimeerd geluidsformaat. Je weet waarschijnlijk wel dat, afhankelijk van de kwaliteit, een .MP3-bestand ongeveer 1/6 tot 1/10 van de oorspronkelijke grootte heeft ten opzichte van een .WAV-bestand. Dat comprimeren gebeurt met een hoop gereken van je processor, en die rekenkracht gebruik je liever voor VDJ dan voor allerlei achtergrondprocessen. Daarom gaat opnemen in .WAV veel makkelijker voor je PC dan opnemen in .MP3.

Wat ik nou nog niet van je heb gehoord is, of je het instellingenmenu onder de tab "Record" nog hebt gevonden.....
 

Posted Mon 08 Feb 10 @ 11:36 am
26%