Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules Dj Control mp3 e2 / AANSLUITEN? - Page: 3.4

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hawdie,

Ik zit met een probleem ivm voorbeluisteren via headphones:

Ik stuur mijn geluid via de front van externe geluidskaart (5.1) naar een versterker waar mijn speakers zijn op aangesloten.
Mijn headphones ram ik in de rear van die externe kaart.
Ik pas de instellingen in VDJ aan naar behoren (4.1 kaart / master front / hp rear) en krijg vervolgens enkel de master als geluid, uit de hp komt er niks van geluid.

Da's op zich al wat vreemd maar goed... ik had mezelf al een oplossing voorzien (althans dat dacht ik)...
Ik stomp m'n geluid via de front van mijn interne geluidskaart naar mijn versterker en speakers en de hp sluit ik aan op de front van mijn externe geluidskaart. Ik pas de instellingen van VDJ aan naar behoren (2 sound cards / master card one / hp card two) en ja hoor, het werkt... of toch niet helemaal. Nu merk ik dat het geluid via de hp licht achterloopt op dat door mijn speakers... lichtjes maar wel fataal om netjes te mixen...
(een beetje dj weet dat dit echt frustrerend kan zijn)...

Is er een manier om dit synchroon te laten lopen? Of beter nog, waarom werkt mijn eerste optie via de externe geluidskaart niet?
Why oh why?

Thanks for the support!

 

Posted Sat 31 Jul 10 @ 5:27 am
Heb je een serial number? Zoja, dan vul je dit best in, anders kunnen sommige mensen denke dat je met een illegale versie draait.
 

Posted Sat 31 Jul 10 @ 5:53 am
Tevo98Home userMember since 2010
Hallo,
Mijn zoon heeft vandeweek een DJ control mp3 2e gekocht. Zoals velen: geen geluid via headset. Ander geluidkaartje erin gezet (sweex). Op de doos staat 2.1 maar aan de zijkant staat 4.1 input. 4 kleuren: blauw, rood, groen, zwart. Geïnstalleerd, speakers in groen, headset in zwart, maar nog steeds niets. Heb ergens een 5.1 geluidskaart gezien (12,50 euro), zou dat helpen?
 

Posted Sat 07 Aug 10 @ 2:40 pm
het gebruik van 2 kaarten raad ik af, het is altijd beter om te kiezen voor 1 geluidskaart. zorg dat in windows onder control panel/sound de kaart op 4.1 staat of 5.1. als dit niet zo is zal er nooit geluid komen uit de hp omdat windows de achterkanalen dicht houdt.
controleer ook of de achterkanalen, los van vdj ook daadwerkelijk werken.
voordat je gaat rommelen in vdj, controleer dus eerst of er uit alle kanalen geluid komt in windows zelf.
 

Posted Mon 09 Aug 10 @ 3:23 am
Ik heb de Hercules MP3 E2 vandaag binnen gekregen. Mooi dingetje voor te beginnen!
De versie van Virtual DJ vind ik daarentegen echt waardeloos!
Is het niet mogelijk om met een andere versie te draaien? Welke wel en welke niet? Een vriend van me heeft pro (portabel) en als ik 'm daarop aansluit pakt ie 'm niet!
 

Posted Tue 10 Aug 10 @ 6:01 pm
jordy_rodajc wrote :
De versie van Virtual DJ vind ik daarentegen echt waardeloos!


Dan blijft je niets anders over dan up te graden naar VDJ Pro 6.
Wat dat kost kun je boven bij "Buy" nakijken. Als LE user krijg je korting die ik van hier niet kan beoordelen.
Daarna zal het woordje "waardeloos" wat betreft VDJ niet meer in je woordenboek voorkomen.

Mvg

P.S. Heeft je vriend misschien een gekraakte versie? Dan kunnen er vreemde dingen gebeuren!
 

Posted Tue 10 Aug 10 @ 9:58 pm
Aanvulling: Er wordt geen portable versie van VDJ aangeboden hier op de site. Conclusie......
(voor de duidelijkheid: een portable is een variant, waarbij geen diepgaande installatie plaatsvindt. Deze variant hoeft dus ook niet via een "uninstall'-procedure verwijderd te worden, maar kun je zo van je harde schijf verwijderen. En waarschijnlijk juist daarom werkt de console niet........)
 

Posted Wed 11 Aug 10 @ 12:37 pm
Ik heb me gisteren de DJ control mp3 e2 aangekocht.
Aansluiten en instaleren ging super,nu merk ik dat er op mijn schuiven én op de geluisknoppen voor bass,treble etc een gekraak en gebrom zit wanneer ik het één liedje in het ander mix.
Ik dacht dat het enkel hoorbaar was tijdens het afspelen,maar blijkt nu dat het op mijn opgenomen WAV bestand ook hoorbaar is,iemand enige idee waar dit vandaan komt?
Alvast bedankt en grtz
 

Posted Wed 11 Aug 10 @ 1:53 pm
Ja hij heeft inderdaad een gekraakte versie.
Met de huidige bijgeleverde versie van VDJ kan ik niet eens van skin veranderen.
Dus ik moet echt per sé upgraden naar pro en dan pas kan ik gebruik maken van de Hercules E2? Of kan ik ook bijvoorbeeld ook VDJ 5.XX aanschaffen?
 

Posted Wed 11 Aug 10 @ 3:55 pm
jordy_rodajc wrote :
Ja hij heeft inderdaad een gekraakte versie.
Met de huidige bijgeleverde versie van VDJ kan ik niet eens van skin veranderen.
Dus ik moet echt per sé upgraden naar pro en dan pas kan ik gebruik maken van de Hercules E2? Of kan ik ook bijvoorbeeld ook VDJ 5.XX aanschaffen?


je koopt eigenlijk een licentie, je kan met die licentie altijd de nieuwste versie downloaden, als je vdj anderhalf jaar geleden zou hebben gekocht dan zou je daarmee versie 5.xxx kunnen downloaden, inmiddels zitten we aan versie 6.12 en v7 staat om de hoek.
die kan je met een licentie strakts dus ook binnenhalen.

je kan niet verwachten dat je bij een controller van 9 tientjes een softwarepakket krijgt van 250 euro, daarom het je een oude gelimiteerde versie bij je console gekregen en daarmee kan je vrij weinig.

zoals eerder al werk aangegeven, als je op deze site bij "buy" kijkt kan je zien wat je moet betalen voor een pro licentie, je krijgt korting op de pro omdat je al een LE versie hebt, afhankelijk van je versie is de korting verschillend.
de pro versie werkt een heel stuk beter en je kan veel dingen aanpassen en instellen.
een illegale versie lijkt misschien ook wel aantrekkelijk, maar daar komen altijd problemen mee, vroeg of laat.

 

Posted Sat 14 Aug 10 @ 3:57 am
Mano1976 wrote :
Ik heb me gisteren de DJ control mp3 e2 aangekocht.
Aansluiten en instaleren ging super,nu merk ik dat er op mijn schuiven én op de geluisknoppen voor bass,treble etc een gekraak en gebrom zit wanneer ik het één liedje in het ander mix.
Ik dacht dat het enkel hoorbaar was tijdens het afspelen,maar blijkt nu dat het op mijn opgenomen WAV bestand ook hoorbaar is,iemand enige idee waar dit vandaan komt?
Alvast bedankt en grtz


het kan zijn dat de prestatie verhouding niet optimaal is tussen vdj en je geluidskaart, onder config staat een kopje performance. hier vind je eens schuif die je kan verplaatsen, probeer hier diverse standen tot je er 1 vind waarbij de kraak weg is.

 

Posted Sat 14 Aug 10 @ 4:01 am
hallo,
ik heb net de hercules mp3 van marktplaats
maar kan ik er gelijk mee draaien als ik hem er in plug
heb er verder geen cd rom voor nodig??????

ik heb een i mac en de nieuwste virtual dj

kan iemand me alstublieft helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Posted Wed 18 Aug 10 @ 8:11 am
Dan ben je genept. Je had een CD-ROM met de drivers en de Consoleversie van VDJ moeten krijgen. De drivers kun je wel vinden op de site van Hercules. NIET inprikken, altijd eerst de drivers installeren en pas aansluiten als de software erom vraagt. Anders worden standaard HID-drivers aangemaakt en werkt je console dus niet.
 

Posted Wed 18 Aug 10 @ 9:20 am
Mano1976 wrote :
Ik heb me gisteren de DJ control mp3 e2 aangekocht.
Aansluiten en instaleren ging super,nu merk ik dat er op mijn schuiven én op de geluisknoppen voor bass,treble etc een gekraak en gebrom zit wanneer ik het één liedje in het ander mix.
Ik dacht dat het enkel hoorbaar was tijdens het afspelen,maar blijkt nu dat het op mijn opgenomen WAV bestand ook hoorbaar is,iemand enige idee waar dit vandaan komt?
Alvast bedankt en grtz

het kan zijn dat de prestatie verhouding niet optimaal is tussen vdj en je geluidskaart, onder config staat een kopje performance. hier vind je eens schuif die je kan verplaatsen, probeer hier diverse standen tot je er 1 vind waarbij de kraak weg is.



Waterreus,ik vind onder config geen knopje performance,je hebt het toch over de config van de vdj en niet over de configuratie op mijn laptop.
 

Posted Tue 24 Aug 10 @ 11:02 am
het is een beetje afhankelijk van de LE versie die je erbij hebt gekregen.
heb je dit ergens zitten





anders zou ik kijken of je geluidskaart wil werken met asio drivers. zoals asio4all hierdoor heb je minder latency en is je probleem mogelijk opgelost.
 

Posted Tue 24 Aug 10 @ 11:34 am
mistaVHome userMember since 2010
hallo, ik heb pas een nieuw menpaneel gekocht van hercules bij dit mengpaneel zat een basisversie van vdj. Een paar weke gelede kocht ik de pro versie maar had toen nog geen mengpaneel. ik zit met het probleem dat ik men menpaneel niet kan aansluiten op de pro versie maar alleen op de basic. Kan iemand mij helpen aub ?
 

Posted Sun 29 Aug 10 @ 10:14 am
als je de pro versie hebt aangeschaft, begin dan eerst even met het registreren van de versie in je profiel
 

Posted Sun 29 Aug 10 @ 11:14 am
Hoi,

we kunnen, willen en zullen je ook zeker helpen (is niet zo'n ingewikkeld probleem), maar...

In zo'n beetje elke nieuwe post wordt tegenwoordig gereageerd met de tekst die bovenaan deze pagina staat:
" Voor de nieuwe leden: Vul je serial number van je product in bij 'Modify my profile' voor dat je iets post."

mistaV wrote :
.....ik heb pas een nieuw menpaneel gekocht van hercules bij dit mengpaneel zat een basisversie van vdj......

Op het hoesje staat een Serial Number. Vul dat eerst in bij Modify My Profile bovenaan deze pagina. Daarnaast helpt het als je vertelt welke console je hebt gekocht.
mistaV wrote :
......weke gelede kocht ik de pro versie....

Ook daar heb je een Serial Number gekregen. Daarvan raad ik je zeker aan dit in te vullen.
Heb je geen serial, laat dan even weten waar je de Pro-versie hebt gekocht.

We horen graag van je.

groet,
Martin.
 

Posted Sun 29 Aug 10 @ 11:21 am
het is een beetje afhankelijk van de LE versie die je erbij hebt gekregen.
heb je dit ergens zitten

[IMAGE1]



anders zou ik kijken of je geluidskaart wil werken met asio drivers. zoals asio4all hierdoor heb je minder latency en is je probleem mogelijk opgelost.

Beste Waterreus,

Ik denk dat het met de kwaliteit van de mp3's te maken heeft,ik gebruik een youtube to mp3 converter heb de kbps hoger gezet en dan heeft hij het niet.
Momenteel lig ik volledig plat,als ik de usb van de mp3 e2 in mijn laptop plug,verschijnt er een blauw scherm met veel tekst waaronder windows word afgesloten voor veiligheidredenen?
Heb het nu al 5 keer getest,andere usb aparaten ingestoken,niks aan de hand steek de mp3 e2 erin en bingo windows sluit af.
 

Posted Thu 09 Sep 10 @ 1:25 pm
dat blauwe scherm wordt in de volksmond ook wel bsod of blue screen of death genoemd.
ergens in de windows software zit een dusdanige fout dat windows van mening is dat hij direct moet crashen.

die berg tekst die er verschijnt is best interresant. ergens op eht scherm staat een hele reeks met letters en cijfers zoals 0x00000000000f5

of wat dan ook. er staat waarschijnlijk ook een deel tussen haakjes. schrijf dit op en maak er een zoekterm van in google. als het goed is krijg je nu op een paar sites uitleg over de aard van de crach en wat het veroorzaakt, mogelijk ook een oplossing. gezien het iedere keer gebeurd als je de usb aansluit zal jet in die hoek zitten. mogelijk staat bij de tekst ook een verwijzing naar een sys bestand bijvoorbeeld hercules.sys.
afhankelijk van de crash zijn er diverse oplossingen te bedenken
 

Posted Thu 09 Sep 10 @ 2:10 pm
64%