Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: trial vdj 4.0

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo, ik heb de trial gedownload van virtual dj. Ik heb een standaard laptop van de universiteit met zo'n externe trust usb geluidskaart. Ik dat allemaal aansluiten op mijn mixer maar wat blijkt nu als ik virtual dj gebruik kraakt hij/slaat hij half over/stottert hij een beetje met kanaal 2 (die van de trust geluidskaart). kanaal 1 doet het gewoon prima bij virtual dj! (die van de laptop). Ik heb het ook geprobeerd zonder mixer ertussen maar dan kraakt ie ook! Zelfs als ik geen muziek op kanaal 2 zet en dan die selecteer kraakt ie ook al! Zodra ik VDJ afsluit dan houdt het gekraak op en doet de usb geluidskaar het perfect, zonder kraken dus!
Wat moet ik doen om dit wel te laten werken?? een betere geluidskaart kopen?

alvast bedankt,

niels
 

Posted Tue 10 Oct 06 @ 12:27 pm
je moet volgens mij je instellingen wat lager zetten, kijk eens rond op het forum (is al veel over gesproken)

greetz
 

Posted Tue 10 Oct 06 @ 12:50 pm
hallo, dat heb ik al gedaan! ik heb ongeveer alle verschillende combinaties geprobeerd! is het niet gewoon een of andere functie die ik moet uitschakelen?

grtz
niels
 

Posted Tue 10 Oct 06 @ 1:12 pm
Het probleem komt waarschijnlijk door het verschil in latency tussen beide kaarten. Probeer in het config menu op het performance tab de slider helemaal naar links te verschuiven. Kijk ook even of je de laatste drivers voor die trust kaart hebt geinstalleerd.
Ewout
 

Posted Tue 10 Oct 06 @ 7:31 pm
het helpt allemaal niks!! wat moet ik doen?

niels
 

Posted Tue 10 Oct 06 @ 8:20 pm
Ik zou een externe 5.1 usb geluidskaart kopen. Zie deze thread voor meer info.

2 geluidskaarten geeft meestal problemen en is erg lastig om op te lossen. Daarnaast is trust niet echt een kwalitatief goed merk, vaak laten de drivers veel te wensen over. Deze kaarten zijn gemaakt om een mp3 tje af te spelen met media player of winamp, dat is wel een ander verhaal als low latency mixen met vdj.
Ewout
 

Posted Tue 10 Oct 06 @ 10:13 pm
Het zit zo: Ik ben altijd al dj geweest met cd spelers maar een tijdje geleden kreeg ik een laptop van universiteit, ik dacht dit is een mooi gelegenheid om virtual dj erbij te gebruiken. Toendertijd was er nog VDJ 3.X Daar heb ik ook de trial van gedownload en die deed het wel met de trust geluidskaart! Alleen was ik toen nog niet zo onder de indruk van het uiterlijk van VDJ! Dat ziet er nu een stuk beter uit. Alleen werkt hij nu niet!! Dat vind ik zo vreemd. Hoe komt dit? is de nieuwe vdj sneller geworden ofzo? waardoor ik een nieuwe geluidskaart zou moeten kopen?
En welke geluidskaart zou dan wel voldoen? Deze?: Creative Live! 24-bit External
Hij moet nml wel extern zijn en een beetje goed zijn. Als dit allemaal werkt ga ik vdj kopen maar zoals het nu is klinkt het echt waardeloos.
Welke geluidskaarten beveel je dan aan voor een laptop? voor < 100 euro

groeten,

Niels
 

Posted Tue 10 Oct 06 @ 11:32 pm
De sound engine van VDJ is geheel opnieuw opgebouwd in versie 4. Hierdoor is de geluidskwaliteit (sterk) verbeterd, nadeel hiervan is dat de geluidskaart veel belangrijker is geworden voor een goed resultaat. Er zijn problemen met bepaalde geluidskaarten / drivers. Bijvoorbeeld de ingebouwde geluidskaart in de bcd2000 controller. Deze drivers zijn niet stabiel genoeg om zonder tikken en haperen af te spelen.
Voor een goed resultaat raad ik de Esi u46dj aan deze is net onder de 100 euro. Zie hier voor meer info.
Ewout
 

Posted Wed 11 Oct 06 @ 9:40 pm
hee, die site is een stuk goedkoper dan die van nederland! zitten er nog nadelen aan die shop, zoals service of verzendkosten?

niels
 

Posted Thu 12 Oct 06 @ 8:52 am
Niels,
ik heb de afgelopen 2 jaar al mijn apparatuur bij Thomann gekocht. Ze hebben goede service, veel op voorraad en vaak heb je de spullen na een paar dagen al in huis (als je met credit card betaalt). De verzendkosten zijn altijd € 8.
Ewout
 

Posted Thu 12 Oct 06 @ 7:07 pm
ewout, heel erg bedankt!
 

Posted Thu 12 Oct 06 @ 8:59 pm
Graag gedaan
 

Posted Thu 12 Oct 06 @ 11:05 pm


(Old topics and forums are automatically closed)