Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: mengpaneel vs VDJ

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

derligHome userMember since 2006
hello folks

heb een vraagje:

-hoe kan ik via mijn laptop een mengpaneel aansluiten??
-en welke kabels heb je ervoor nodig en hoeveel??

dank jullie...
 

Posted Fri 06 Oct 06 @ 10:47 pm
ShaightHome userMember since 2006
nou je koopt een kabel van jack naar tulp..
zijn niet zo duur 3 euro ofzo
je tulp zet je in je audio ingang van je laptop en de tulpen steek je achter in je mixer op een kanaal:)
 

Posted Sat 07 Oct 06 @ 12:20 am
Wat shaight hierboven schreef is helemaal correct, echter je dient dan binnen vdj te mixen tussen de 2 decks. Er gaat dan namelijk maar 1 kanaal (=master out) naar je mengtafel. Je kunt dan ook niet voorbeluisteren. Je zou splitters kunnen gebruiken, maar dan heb je mono, ook niet handig.
Om op je mengtafel te kunnen mixen en ook voor te kunnen luisteren op je mixer heb je een 5.1 geluidskaart nodig, je kan bijvoorbeeld een Hercules dj console aanschaffen of een 5.1 geluidskaart die je via usb op je pc aansluit.
Ewout
 

Posted Sat 07 Oct 06 @ 4:37 pm
derligHome userMember since 2006
thankx superstorm:
idd voorbeluisteren zou wel een goei vereiste zijn, maar waar zou ik zo een geluidskaart kunnen kopen en wat is de richtprijs? en kan ik die wel gebruiken op mijn laptop?
Greetz.
 

Posted Tue 10 Oct 06 @ 7:51 pm
Een 5.1 usb geluidskaart kan je bij de meeste computer shops wel krijgen. Deze zijn er vanaf zo'n €40. Je kunt bijvoorbeeld eens kijken bij de mediamarkt.

Hier een voorbeeld

En natuurlijk is het ook weer bijna sinterklaas en kerst ;-)
Ewout
 

Posted Tue 10 Oct 06 @ 10:08 pm
derligHome userMember since 2006
dus met die geluidskaart kan ik zonder probleem een mengtafel aansluiten mixen + voorbeluisteren??
 

Posted Tue 10 Oct 06 @ 10:16 pm
met iedere 5.1 geluidskaart kan je een externe mixer gebruiken. Let er wel op dat hoe beter de geluidskaart, des te beter is de geluidskwaliteit en de latency (vertragingstijd). De creative uit het voorbeeld is goedkoop, dat heeft dus een keer zijde: deze kaarten ruisen meer dan betere / duurdere kaarten.
Ewout
 

Posted Wed 11 Oct 06 @ 9:34 pm
Derlig,
kijk ook even in deze post. Hier heeft ook iemand het over een trust geluidskaartt die wel goed werkt.
Ewout
 

Posted Wed 11 Oct 06 @ 9:46 pm


(Old topics and forums are automatically closed)