Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Tik op de beat

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Het volgende, ik heb de laatste update geinstaleerd (4.0), en heb nu het volgende probleem. Ik hoor tijdens het afspelen van elk nummer een tik op ongeveer elke beat. Ik heb van alles geprobeerd, ook qua geluidsinstellingen, maar krijg het niet voor elkaar hem weg te krijgen. Ik heb inmiddels de update er weer van af gehaald, en nu doet ie het weer prima. Iemand zelfde probleem of oplossing? Ik heb een maja externe USB geluidskaart en asio drivers. Voor de rest werkte en zag de update er super uit! Mijn complimenten!

M.v.g. b.v.d.

Guido
 

Posted Mon 04 Sep 06 @ 3:22 pm
Een tik op de beat kan komen doordat je de gain te hoog hebt staan. Als deze te hoog staat clipt het signaal, wat bklinkt als vervorming of tik.
Hoe staan je instellingen vanm de autogain (Config->Options->Auto gain)?
Ewout
 

Posted Mon 04 Sep 06 @ 6:12 pm
Hey, bedankt voor je reactie,

gain staat goed. Had ook nergens last van, tot idd ongeveer 3 uur gebruikt te zijn. En ja, heb de orginele uitvoering. Ik heb hem over orgineel 3.3 heen gezet. Na instalatie had ik nergens last van. Toen opeens tijdens set wel, dikke paniek dus. Ter plaatse update verwijderd, toen nergens last meer van. Thuis na opnieuw instaleren, kwam geluid weer terug. Tikken stopt na stoppen nummer.

M.v.g.
 

Posted Mon 04 Sep 06 @ 6:17 pm
ik heb al van alles geprobeerd. Ook de tips op het engelse forum. Het lijkt idd wel gekraak. Please, weet iemand wat? wil er graag weer mee aan de gang. Weet iemand misschien hoe je asio instellingen moeten staan? B.v.d.
 

Posted Mon 04 Sep 06 @ 8:27 pm
Hey Tankozzy,

misschien helpt het om de stof onder de naald even weg te halen ;)
nee even zonder dolle, ik heb soortgelijke problemen:

http://www.virtualdj.com/forums/55375/Dutch_Forum/Virtual_DJ_4_0_-__Crash__wie_heeft_hier_last_van_.html

ook ongeveer na 3 uur probleemloos draaien ineens een krijsend geluid.... niets meer mee te beginnen, vdj opnieuw starten en alles werkt weer. heel irritant.
ik weet alles van systemen tunen voor vdj, maar dit gaat echt m'n pet te boven.
ik ben in iedergeval blij dat ik niet de enige ben. als iemand een oplossing weet hoor ik het graag.
 

Posted Tue 05 Sep 06 @ 4:54 pm
Hey, hihi, zal er een doekje Ik blijf het geluid constant horen. Ook na opnieuw opstarten. Was aant draaien op een set, was dus niet om aan te horen. Heb ter plaatse 4.0 eraf gehaald en ben verder gegaan op 3.3. Toen nergens last van, maar kwam wel broerd over natuurlijk. We wachten af!

P.s. als je nog tips heb over het tunen van mijnlaptop....................

Groeten
 

Posted Tue 05 Sep 06 @ 5:22 pm
Dit is mijn set.

 

Posted Tue 05 Sep 06 @ 6:08 pm
Hello,

Ben even op internet gaan speuren, schijnt te maken te hebben met mijn Maya ex7 geluidskaart, de drivers en asio. Iemand een oplossing? Of weet iemand wat het probleem is?

Groeten
 

Posted Tue 05 Sep 06 @ 9:41 pm
Leuke set heb je staan :)

Ik ben vanaf het begin vanaf versie 1.02 al bezig met het tunen van systemen om de best mogelijke geluidskwaliteit uit vdj te krijgen. Alle tips die kunnen helpen om vdj probleempjes op te lossen zijn verzameld onder de volgende link:
http://www.virtualdj.com/forums/1390/Software_Technical_Support/Skipping_-_Solutions.html

zelfs bios-settings en allerlei andere zaken waarvan je zou denken dat het niets met geluid te maken heeft staan beschreven.

mocht dit allemaal niet uitmaken, probeer dan eens een andere geluidskaart als je die mogelijkheid hebt. ik had eerst ook een maya ex7, maar die heb ik toen geruild voor een maya 44 usb omdat ik 4 inputs nodig had voor m'n timecoded vinyls.
 

Posted Wed 06 Sep 06 @ 12:39 pm
Hey,

Bedankt voor de link! Zal es kijken. Ik ben idd al aant kijken voor een andere geluidskaart. Maar dit moet eigenlijk wel een goeie zijn. Ik heb ook geen ingangen nodig, maar wel minimaal drie stereo uitgangen. Of weet je wat anders? Het zou aan de ex7 kunnen liggen.

Groeten
 

Posted Wed 06 Sep 06 @ 4:41 pm
Waarom gebruik je de Asio drivers? Asio is veel minder stabiel en veel moeilijker in te stellen dan Windows drivers of kernel drivers. Probeer de windows of kernel drivers eens.
Asio wordt alleen aangeraden als je timecode vinyls of cds gebruikt.
Ewout
 

Posted Wed 06 Sep 06 @ 8:19 pm
Hai,

Ik heb geen idee welke ik dan moet hebben. ZIe alleen de asio drivers verschijnen. En welke en waar andere te downloaden?
 

Posted Wed 06 Sep 06 @ 8:48 pm
Hoi Ewout,

Het zou eigelijk anders om moeten zijn. Asio zou stabieler dan zijn direct-x drivers omdat deze direct toegang zou hebben op de audio-hardware, en daarom een lagere latency zou hebben. Ik weet dat het ontwikkeld is door Steinberg en afkorting betekend: Audio Streaming Input Output. Daarbij weet ik ook dat als je meerdere kanalen van je geluidskaart simultaan nodig hebt, dat je juist Asio moet gebruiken waneer je 1 van de Maya usb kaarten hebt. onder Direct-x kun je dan alleen stereo-in en stereo-out 'zien'. Ik kan het mis hebben, maar ik heb zelf ook een Maya EX-7 gehad en een Maya usb-44 (dus ik wist er toevallig van ;)

 

Posted Tue 12 Sep 06 @ 3:12 pm
@DJCannonball,
eerst Asio: Asio is gemaakt voor het apple platform. Daar is het gemaakt voor applicaties als Cubase. Op dat platform is het super stabiel en geeft hele lage vertragingstijden (latency). De stabiliteit op het Windows platform is een stuk minder. Daarnaast is het veel lastiger te configureren. Je dient zelf de juiste buffer instellingen te doen. Deze hangen af van de combinatie pc en geluidskaart.

De latency is inderdaad lager dan van de wma drivers en de kernel drivers, maar dit geldt vooral voor ingangen. De kernel drivers zijn voor uitgangen vaak evensnel of sneller dan Asio. Daarom wordt Asio ook aangeraden voor time code vinyls: De signalen uit je draaitafel dienen snel te worden verwerkt.

dan Wma, direct X
Direct x kon in het verleden inderdaad maar 2 mono (= 1 stereo) uitgang aan. Wilde je dus een multi channel soundcard gebruiken, diende je Asio te gebruiken. Dit is echter al jaren niet meer zo. Anders zou je ook nooit je 5.1 geluidskaart aan kunnen sturen.

Samenvatting:
- Gebruik je time code -> gebruik Asio
- Gebruik je alleen outputs (oftewel geen tijd code) -> gebruik kernel drivers
- Heeft je geluidskaart geen kernel drivers -> gebruik direct x drivers (wma)
Ewout
 

Posted Tue 12 Sep 06 @ 7:31 pm
Ewout, ik ga geen ruzie met je zoeken vanwege het feite dat asio voor apple bedoeld zou zijn. wat ik ervan gelezen heb, is dat asio ontwikkeld is door het bedrijf Steinberg. Voor zover ik weet was Cubase alleen beschikbaar voor de Windowsmachines en sinds kort pas ook voor de mac.

maargoed er zal vast wel een kern van waarheid in zitten. mijn persoonlijke voorkeur gaat nog steeds uit naar asio drivers ;)
 

Posted Fri 22 Sep 06 @ 4:28 pm
DJCannonball,
het is natuurlijk het meest handige om te kiezen voor hetgeen dat voor jouw werkt. Als je de problemen, op geluid gebied, op het forum bekijkt zie je dat de meesten hiervan met Asio te maken heeft. Het werkt prima (ik gebruik ook Asio icm met maya usb voor timecode), maar het is moeilijker te configureren dan wma of kernel drivers. Deze configuratie leidt vaak tot de problemen. Soms zijn er ook problemen met de drivers zelf, zoals degene bij de dj console.

Als je even de geschiedenisboeken ernaast legt, komt Cubase oorspronkelijk van de Atari ST, deze is reeds vanaf 1990 beschikbaar voor de Mac. In die tijd kon een dos / windows (3.1) machine alleen nog maar plinke plonke geluiden produceren via de pc speaker. De pc versie van Cubase is pas sinds 1997 beschikbaar
Steinberg heeft een heel stel ontwikkelingen samen met Apple gedaan, oa de Asio implementatie.
Ewout
 

Posted Fri 22 Sep 06 @ 6:48 pm


(Old topics and forums are automatically closed)