Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual DJ 4.0 -> Crash wie heeft hier last van? - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Ik ben vol trots feestjes gaan draaien met de kersverse 4.0 versie. echter loop ik steeds op iets vervelends: na 3 uur feilloos draaien met kraakhelder geluid, liep VDJ 4.0 ineens vast met een verschrikkelijk krijsend geluid. Ik heb vdj met de taskmanager af moeten sluiten (het lag niet aan xp) Ik draai al van af het begin met versie 1.02. Ik heb tot nu toe heel veel verbeteringen gezien in VDJ en ik weet ook letterlijk alles over het stroomlijnen van een pc om vdj vlekkeloos te kunnen draaien, maar deze vastloper had niet mogen plaatsvinden.

ik denk dat het een bug is van de nieuwe audio-engine, dus ik ben nieuwsgierig of er nog meer gebruikers last van dit soort crashes hebben.

overigens kon ik na het opnieuw starten van vdj m'n set verder afmaken zonder m'n laptop opnieuw te booten, zonder enig probleem.
 

Posted Mon 04 Sep 06 @ 11:13 am
He Cannonbal, tijd niet gezien. Vervelend probleem. Ik heb hier verder nog niets over gelezen op het forum. De bug die je beschrijft komt voor in een aantal gekraakte versies en treed op na ongeveer 3 uur, zoals jij ook beschrijft. Ik zou even een berichtje sturen naar e-service.
Hoe heb je V4 geinstalleerd? Over een oude (welke?) versie heen of een schone installatie?
Ewout
 

Posted Mon 04 Sep 06 @ 6:08 pm
Hoi Super,

ik had allereerst een schone restore gedaan van de fabriekscd die bij de laptop zit. daarna SP2 er overheen(restore-cd was slechts SP1), virusscanner (nod32) en daarna alle mogelijke updates/hotfixes van XP.
daarna de Terratec Aureron Firewire 7.1 drivers. en daarna virtualdj 4.0.

vanaf daar heb ik thuis een beetje met 4.0 kunnen spelen, alvorens een live set te doen. alles draaide vlekkeloos. Maar toen... dezelfde spullen weer opgesteld op een feestje, na ongeveer 2..3 uur liep vdj vast met een krijsend kabaal (soort matrix-achtig geluid/loopje van 2ms?)
na het vastlopen heb ik niet de laptop opnieuw gestart, maar vdj met taskmanager afgesloten en vdj opnieuw gestart. Daarna heb ik nog langer dan 3 uur probleemloos kunnen draaien.

Het is echt geen gekraakte versie, ik ben juist hardstikke trots op m'n legale licentie ;)
Als dit een eenmalige crash is geweest, maakt het mij niets uit, maar het feit dat dit soort dingen kunnen gebeuren maakt je onzeker tijdens een liveset, je staat immers wel een beetje voor lul toch :D



p.s: voordat ik e-service om hulp vraag, moet ik eerst zeker zijn dat het iets is waar ik zelf echt niets aan kan doen.
 

Posted Tue 05 Sep 06 @ 2:04 pm
Volgens mij kun je hier zelf niets aan doen. Je hebt je hele pc opnieuw geinstalleerd in de goede volgorde. Je kunt het volgende proberen:
- Laatste drivers van je geluidskaart downloaden, als je die nog niet hebt geinstalleerd
- De performance (Config->Performances) 1 tikje naar "Faster" zetten

Het is inderdaad erg vervelend. Je schrikt je lam. Daarom draai ik zowel cds als met VDJ. Als er iets uitvalt (laatst ging er een biertje in mijn toetsenbord, waardoor alle knoppen ingedrukt leken te zijn) kan je snel overschakelen.
Ewout
 

Posted Tue 05 Sep 06 @ 7:39 pm
aviaguyPRO InfinityMember since 2005
Hey guys,

ik heb ook al een paar keren hetzelfde probleem gehad als Cannonball! Vreemd genoeg kwam dit enkel bij hetzelfde nummer voor. Gelukkig was het maar thuis ... maar wat een herrie!
Ik kon ook niks anders doen dan via de task manager het programma te beƫindigen en dan weer op
te starten.
Ik ben ook een registered user, dus geen gekraakte versie.
Ik heb voor alle zekerheid het bepaalde nummer gewist. Sindsdien is het programma niet meer vastgelopen, maar ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik geen uren na elkaar meer heb gespeeld.

In ieder geval ... scary problem! Ik heb dit programma nu eenmaal aangekocht om niet meer met bakken cd's hoeven te sleuren ;-)

Greetz,
Guy
 

Posted Sun 10 Sep 06 @ 10:26 am
Klopt, het kan ook zijn dat de mp3 file corrupt is. Cannonball, weet je nog met welk nummer het gebeurde? Zo ja probeer dat nummer dan nog een keer.
Ik draai 2 keer in de week sets van 4 a 5 uur en ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt.
Ewout
 

Posted Sun 10 Sep 06 @ 1:57 pm
hmmm scherpe opmerking! ik weet niet meer welk nummer dat was. Als dat de oorzaak is, dan moet ik gewoon al mijn mp3's controleren waarbij vdj4 op crasht. als ik me niet vergis, houdt vdj een log bij wanneer je welke plaat gedraaid hebt. Als we er nou achter zijn op welke nummers vdj vast loopt, kunnen we dit melden bij e-support en vervolgens laten bugfixen ;)

ben blij dat er iemand op let :P
 

Posted Tue 12 Sep 06 @ 3:18 pm
Er is alleen 1 probleem met die log file: Deze wordt opgeslagen als je vdj normaal afsluit. Crashed vdj of moet je deze met de task manager killen, wordt de file niet opgeslagen. Dit geldt ook voor Cue points, comments etc die die sessie zijn aangemaakt.
Daarom vroeg ik ook of je het nog kon herinneren.

Als je wel een nummer vindt, dat iedere keer een crash veroorzaakt, maarwel speelt in Winamp, dan kan je die naar het team sturen. Zij kunnen dan onderzoeken wat het probleem is.
Ewout
 

Posted Tue 12 Sep 06 @ 7:20 pm
ik draai niet zo heel veel, en heb daarom niet echt de kans gehad om het verder uit te proberen.
dat vdj de laatste keer op dat feest vast liep, heeft er inderdaad voor gezorgd dat er geen logfile geschreven is. nu weet ik nog steeds niet op welk nummer het vast liep.
 

Posted Fri 22 Sep 06 @ 4:12 pm
aviaguy, jij hebt het probleem ook gehad. je hebt het nummer wat crashes veroorzaakte gewist. weet je nog welke dat was en heb je er nog een copy van? dan kunnen we die naar e-service sturen.
 

Posted Fri 22 Sep 06 @ 4:14 pm
aviaguyPRO InfinityMember since 2005
Met de beste wil van de wereld Cannonball ... maar ik weet het echt niet meer. Ik heb er niet echt bij stilgestaan tot jij met het probleem op de proppen kwam. Ik ging ervan uit dat het sowieso aan het nummer lag en niet aan VDJ4. Maar ik heb zo een vermoeden dat het een nummer was dat ik door iemand heb laten downloaden. (Ik weet dat dat niet mag, maar ja...) Ik heb nog nooit problemen gehad met muziek geript van mijn eigen cd's. En eerlijk gezegd, daarna heb ik geen crashes meer gehad. (Buiten enkele die ik waarschijnlijk zelf heb veroorzaakt door het zoeken naar de instelling van mijn nieuwe Esi soundcard.) Dus, het zal wel een klote-nummer geweest zijn :-)

Greetz,
Guy
 

Posted Mon 25 Sep 06 @ 10:07 am
LOL :) ok nou toch bedankt voor je moeite. het blijft tocht beangstigend dat het kan gebeuren tijdens een liveset. dan blijft er niets anders over dan afwachten totdat het weer gebeurt en dan noteren welk mp3-tje het is en dan vervolgens doorsturen naar e-service voor bugfixing.


 

Posted Mon 25 Sep 06 @ 10:36 am
aviaguyPRO InfinityMember since 2005
Ik heb nu last van een "ander soort" crash. Het is me vorige week overkomen, en gisteren weer.
Gelukkig heb ik nog altijd mijn ouwe Denon mee, met een "just in case of crash-cd'tje" erin, haha!

Het is nu zo dat mijn lijsten af en toe "crashen"!! Meestal na anderhalf uur spelen, ong. Heel vreemd! De twee decks blijven (nog eventjes) gewoon doorspelen. Ik bedoel hiermee dat wanneer vb. deck1 a/h spelen is, ik nog de song die al in deck2 geladen is, gewoon kan mixen. Maar een volgende song selecteren gaat niet meer. Ook kan ik ook niet meer browsen i/d playlist. Als ik selecteer, gebeurt er gewoon niets of blijft de geselecteerde song gewoon op zijn plaats staan. Enfin, het is moeilijk te beschrijven maar je ziet gewoon dat de lijsten blijven hangen!! Ik kan dan niet anders dan het programma afsluiten, wat wel gewoon lukt. Ik hoef niet naar het taakbeheer te gaan, of zo.
Another scary problem!
Ongelooflijke stress krijg ik van dit programma! :-) Maar ik blijf positief ...
"I have a dream ..., that one day ... " :-)

Guy

 

Posted Thu 19 Oct 06 @ 10:37 am
Hoi Guy,

Ik heb op dit forum al meer gezegd dat je altijd reserve moet bij hebben op cd. Als je gaat draaien en het gaat fout en je zit met een stilte heb je echt wel een probleem en is de sfeer echt wel weg.
Denon + een paar noodnummers doen dan wonderen.
Een crash na 1,5 uur is wel vroeg, maar een vraagje, gebruik jij nummers die je zelf hebt gemixt of waar je iets aan toegevoegd hebt ?
Mijn ervaring zegt dat als je zo'n dingen of erg lange mixen, bv. loungemix in het begin van een feestje, je altijd problemen hebt later, dus als ik aan het echte werk ga beginnen, dan speel ik even een nummer via cd om af te sluiten en met een propere lei te beginnen. Ik werk wel met de vorige versie. Je kan eens proberen op die manier te werken, 1u15 draaien, cd spelen afsluiten en opnieuw met VDJ.

Het is en blijft computer natuurlijk, ik speel geregeld heel lange sets 6-8-10 uur en na een tijd merk je toch dat alles vertraagd in het programma, het opzoeken en van nummers en zo.

Veel succes.
Dieter.
 

Posted Thu 19 Oct 06 @ 2:29 pm
aviaguyPRO InfinityMember since 2005
Hey Dieter,

die wijze raad van jou heb ik zeker niet i/d wind geslagen, hoor. Mijn ouwe getrouwe Denon gaat altijd mee! Vorige keer had ik twee van die "lijstcrashes" ... niemand heeft iets gemerkt behalve iemand die vroeg of ik het warm had :-)

En neen, ik heb geen zelfgemaakte mixen of erg lange mixen. Ik doe niks speciaals in feite.
Misschien wel een heel goede tip van je om het programma even te sluiten en terug opnieuw te beginnen, zal ik zeker proberen.

Wat die vertraging betreft, kan ik je jammer genoeg ook niet tegenspreken.

Guy
 

Posted Fri 20 Oct 06 @ 9:52 am
wij hebben vorig jaar november 76 uur nonstop met vdj gedraaid, wij hebben nergens problemen mee gehad, niks gecrasht geen vertraging.we hebben het record Elvis muziek draaien feilloos verbroken met vdj...
 

Posted Fri 20 Oct 06 @ 2:24 pm
Albertloos, heel tof dat je 76 uren gedraaid hebt, maar heb je dan een verklaring voor ons probleem, aan de configuratie van pc en snelheid zal het niet liggen.

Trouwens 76 uur Elvis, wordt je daar niet een beetje gek van ?

Allez groeten,
D.
 

Posted Fri 20 Oct 06 @ 2:33 pm
een verklaring heb ik niet echt we hadden zeer goede laptops sonny en een acer .en gek van worden doe ik niet, ben Elvis fan.waar ik wel gek van wordt is de brol van tegenwoordig. daar wordt ge onnozel van.....maar da is smaak en goesting.
 

Posted Fri 20 Oct 06 @ 5:16 pm
76 uur aan 1 stuk gedraaid met virtualdj... zozo.. en dat ook nog met een niet-geregistreerde versie ;)
 

Posted Mon 23 Oct 06 @ 1:42 pm
hoe moet je da dan registreren???deze zijn aangekocht in een pc winkel,vorig jaar ...
 

Posted Mon 23 Oct 06 @ 6:01 pm
80%