Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: aansluiten van hoofdtelfoon via splitter - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

kitzeHome userMember since 2005
Ik heb net de dj console gekocht (ik weet dat de mk2 uit is, maar dat is me net iets te duur), maar blijkbaar moet ik nu een splitter kabel gaan kopen om te previewen door de hooftelefoon.

Als ik op deze manier de hoofdteloon aansluit, mix ik toch niet meer in stereo?
Indien ik mijn mixen dan record, zijn deze dan ook mono?

Ik gebruik de console op mijn dell inspiron 9300 laptop, welke externe geluidskaart raden jullie mij aan, zodat ik toch in stereo kan mixen, zonder al te veel latency?
 

Posted Sun 27 Nov 05 @ 11:47 am
kitzeHome userMember since 2005
Alvast bedankt
 

Posted Sun 27 Nov 05 @ 11:47 am
Bedoel je dat je de eerste versie van de Hercules DJ console gekocht hebt of het goedkope alternatief van Hercules (weet niet precies hoe die heet).
Als je versie 1 van de dj console hebt. Kan je je hoofdtelefoon gewoon voorin de dj console steken. Dit werkt ok.
Als je een splitter gebruikt, wordt het signaal inderdaad mono. Ik vraag me alleen af of dit mogelijk is in de "no license" versie.
Ewout
 

Posted Sun 27 Nov 05 @ 1:49 pm
kitzeHome userMember since 2005
Dan zal ik blijkbaar de goekope versie hebben (godverdomme).

Het is wel mogelijk om met een splitter te werken, dat zegt de hanleiding ten minste. Er staat wel iets vermeld in kleine letters dat dit sofware afhankelijk kan zijn. Ik zal mijn bevindingen zo snel mogelijk posten.
Maar ik heb helaas de sofware nog niet aan de praat gekregen om wille van een protection error 4. Indien jullie hier de oplossing voor weten? Ik heb gisteren dat van die protection error al geposte bij de e-service, maar heb nog geen antwoord gekregen (Ik hoop dat dit niet lang gaat duren).

Alvast bedankt
 

Posted Sun 27 Nov 05 @ 6:29 pm
kitzeHome userMember since 2005
Wat bedoel je net met no-licence versie? Er werd een productiecode meegeleverd, dus heb ik toch een licentie?
 

Posted Sun 27 Nov 05 @ 7:22 pm
De HC 1 wordt geleverd met een speciale (oude) versie van VDJ, ik meen v1.09.. het is een bonus, een extra die je er bij krijgt. Wil je up-to date zijn dan kan je v3.2 kopen..

Voor zover ik weet is de bijgeleverde versie speciaal gemaakt om met de HC te werken, dus gewoon de hoofdtelefoon in de aansluiting op de HC steken en dat zou moeten werken..

Als je de 3.x demo versie gebruikt zit je gewoon aan de beperkingen van de demo vast..
 

Posted Sun 27 Nov 05 @ 8:11 pm
kitzeHome userMember since 2005
Ok merci, maar ik kan de hoofdtelefoon niet aansluiten op de dj console, want er is geen input voor. (Als ik had het geweten van deze goedkopere editie, had ik zeker de duurdere gekocht, als het volgende week niet werkt, stap ik gewoon terug naar de winkel)

Als ik Vdj opstart krijg ik een venstertje te zien VDJ v. 3.1 Hecules djc special edition, vervolgens krijg ik gewoon een kader van windows met "protection error 4, contact --@--.--".

Ik snap dit eigenlijk niet goed, als je op het forum zoekt krijg je verschillende van deze problemen te horen, blijkbaar is er geen gewone oplossing en moet je de service contacteren. Kunnen ze dan niet gewoon een software update uitbrengen, zodat alle problemen van de baan zijn?

--
Moderated by Lady Cameron
Sorry kitze no email address is allowed from a demo user
 

Posted Sun 27 Nov 05 @ 9:49 pm
Kitze,
ik heb het even nagezocht bij Hercules. Je hebt nu 3 versies:
- Mp3 control. Dit is de oude DJ console, maar dan zonder geluidskaart. Deze heeft alleen een USB aansluiting.
- DJ Console. De oude Hercules DJ console. Deze heeft een ingebouwde 5.1 geluidskaart en hoofdtelefoon aansluiting
- DJ Console mk2, Dit is de laatste versie met verbeterde knoppen. Er zitten ook 2 ingangen op om bijvoorbeeld 2 platen spelers of cd spelers aan te sluiten voor gebruik met timecode vinyls.

Volgens mij heb je de mp3 control, omdat je aangeeft dat er geen hoofdtelefoon aansluiting op zit.

Wacht even het antwoord van e-service af. Dit kan enkele dagen duren. Volgens mij hebben ze in het weekend ook vrij.
Ewout
 

Posted Sun 27 Nov 05 @ 10:20 pm
kitzeHome userMember since 2005
Bedankt voor de verduidelijking, ik houd je op de hoogte.

 

Posted Sun 27 Nov 05 @ 11:12 pm
Als ik je eerdere bericht lees begrijpik dat je VDJ v3.1 bij je console hebt gekregen? Dat zou betekenen dat je de Hercules DJ console mk2 hebt gekocht want dat is de enige waar v3.1 bijgeleverd wordt. de mk2 heeft gewoon een koptelefoon aansluiting (rechts aan de voorzijde).
 

Posted Mon 28 Nov 05 @ 12:19 am
kitzeHome userMember since 2005
Raar , het gaat hier wel degelijk om de "dj mp3 control" (het staat er op geschreven en er is geen aansluiting voor de hoofdtelefoon)j met Vdj 3.1 .
 

Posted Mon 28 Nov 05 @ 9:37 am
Heb het even gechecked op de site van Hercules en inderdaad wordt (nu) VDJ 3 erbij geleverd. Het zou kunnen zijn dat er daar iets fout gaat, wellicht goed deze info via e-service kenbaar te maken. verder denk ik dat je qua koptelefoon aan dezelfde beperkingen als de demo van 3.x vast zit (1 stereo out, dus geen aparte afluistering)
 

Posted Mon 28 Nov 05 @ 11:32 am
kitzeHome userMember since 2005
Ik heb deze morgen antwoord gekregen, ze vroegen mijn serienummer en nu staat er bij status :"toegewezen aan analyst". Hopelijk gaat dit niet te lang duren. Ik zal nog maar een extra antwoord geven waarin ik het probleem duidelijk schets, dat zal het voor hen eenvoudiger maken.
 

Posted Mon 28 Nov 05 @ 6:46 pm
kitzeHome userMember since 2005
Het werkt.
Ik heb gewoon een andere key gekregen.

Het is inderdaad niet mogelijk om met de splitter te werken in de home edition, dus met andere woorden je bent niets met de "dj mp3 control", want niemand kan mixen zonder liedjes te previewen.

Ik ga eens informeren wat upgraden naar de pro edition kost.
 

Posted Tue 29 Nov 05 @ 3:19 pm
ApacheHome userMember since 2005
Hallo allemaal

IK heb juist een hercules dj controler mp3 gekocht juist met een usb aansluiting maar ik zit met een vervelend probleem mijn laptop is een hp pavillion ze2000 ik wil natuurlijk ook mijn mp3 voorluisteren voor een degelijke mix te hebben maar natuurlijk lukt dat weeral niet in de handleiding geven ze aan dat ge er een splitterkabel moet tussen zetten dat natuurlijk ook gaan kopen maar helaas werkt dat ook niet wat moet ik nu doen.Kan er iemand me zo snel mogelijk helpen want ik zou er iets van krijgen als dat niet gaat.

Dankuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
 

Posted Tue 29 Nov 05 @ 7:50 pm
kitzeHome userMember since 2005
Nog een slachtoffer.

De enige manier is via die splitter kabel, maar deze kan je alleen gebruiken met vdj prof.
Daarvoor moet je helaas betalen.
 

Posted Tue 29 Nov 05 @ 7:54 pm
ApacheHome userMember since 2005
Wat bedoelt ge daar mee met vdj prof. want ik ben maar nen begineling zene
 

Posted Tue 29 Nov 05 @ 8:26 pm
Apache,
lees de posts eens goed door. Kitze heeft het uitgezocht en het is nie mogelijk een splitter te gebruiken met de VDJ versie die je bij de mp3 control hebt gekregen.

Als ik jou was zou ik die mp3 control zo snel mogelijk terug brengen naar de winkel en een Hercules DJ Console kopen. Hiermee is het wel mogelijk.

Je kunt ook upgraden naar VDJ Professional, dit kost €124 ex btw. Je zult dan wel daarnaast een splitter moeten hebben (let er op alles wordt mono) of een usb of firewire geluidskaart (in je laptop zit naar ik aanneem maar 1 stereo uitgang).
Ewout
 

Posted Tue 29 Nov 05 @ 9:18 pm
kitzeHome userMember since 2005
Dit is gewoon woordbreuk van hercules, op de site kan je letterlijk lezen: "Play one song while preparing the next one"
 

Posted Wed 30 Nov 05 @ 5:50 pm
Er staat nergens dat je ook naar de volgende kan luisteren..
 

Posted Wed 30 Nov 05 @ 6:12 pm
48%