Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: aansluiten van hoofdtelfoon via splitter - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Tsja,
niet om te zeuren of Hercules een slechte naam te bezorgen, maar Hercules neemt het niet zo nauw met de reclame uitingen op de website en de verpakking. Op de vorige versie ston iets in de trant van: Volledige versie van VDJ inclusief.
Kregen we hier honderden gebruikers die vroegen waar hun serial nummer stond en waarom ze geen effecten konden downloaden.
Ik hen eenmalig (versie 1 van) de DJ console aangeschaft. Hercules moet wel met een fantastisch product komen, wil ik ooit weer een van hun producten kopen.
Ik weet niet wat de kwaliteit van de mk2 is, maar ik ga het in ieder geval niet proberen

Kan je die mp3 control nog ruilen? Normaal heb je altijd 10 dagen om het apparaat terug te brengen.

Ewout
 

Posted Wed 30 Nov 05 @ 10:38 pm
kitzeHome userMember since 2005
Ik zal nooit meer een product van hercules kopen. Als je een mp3 console koopt -dan mag deze nog relatief goekoop zijn vergeleken met de andere consoles- je verwacht op zijn minst dat je het tweede lied kan previewen.

Ik heb de console niet terug gebracht, omdat ik hem gekocht had in de makro en dat is 2 uur rijden. Ik koop normaal nooit iets in de makro, omdat ik weet da hun producten dikwijls misleidende reclame bevatten, daarom dat ik extra grondig op de doos had gekeken.

Om u te illustreren wat voor valse marketing makro voert: "Ooit wou mijn vader een schroefmachine van bosch kopen. Geen goekope apparaatjes. Plotseling verschijnt er in de makro een schroefmachine van bosch voor 99 €. Ik geloof hier niets van en zoek het typenummer op. Het blijkt een perfect apparaat te zijn dat normaal een pak meer koste. Toen mijn vader in de winkel stond bleek dat het apparaat helemaal niet in overeenstemming was met de specs van op het internet. Het rare was dat het echter wel hezelfde typenummer had. Mijn vader kijkt verder rond en blijkt dat de "echte" schroefmachine ook uitgestald staat, maar dan wel voor de normale prijs. We praten hier dus over vervalsing van typenummers."

Ik heb een mail gestuurd naar de e-service waarin ik de situatie duidelijk schets en waarin ik aandring op een mogelijke overeenkomst. Ik besef dat de kans klein is , maar ik heb toch geprobeerd.
 

Posted Mon 05 Dec 05 @ 12:08 am
blomkenHome userMember since 2005
Idd
dikke zever gaste, zit hier ook gejosd met dat voorbeluisteren

Erger zelfs
Heb mij zo'n splitter aangkocht (combinatie althans van een aantal)
Dat staat beschreven in de handleiding, tot ik thuis merk dat alleen de pro versie dit aan kan

Kan je hier niks voor downloaden??
Vind dit maar heel zwak.
 

Posted Wed 07 Dec 05 @ 10:50 pm
Het enige dat ik kan aanraden is die Hercules mp3 control terug brengen naar de winkel en een Hercules dj console aanschaffen.
VDJ valt niets te verwijten, je kunt namelijk niet verwachten dat je bij een product van 100 euro er een software pakket van 129 euro bij krijgt.
Ewout
 

Posted Wed 07 Dec 05 @ 11:35 pm
Ik heb die DJ control als (vergiftigd) geschenk gekregen. Kan moeilijk het bonnetje vragen aan mijn vrienden en terugbrengen. Ik ga hier zeker VDJ niet in vraag trekken, overweeg zelfs van de pro versie aan te kopen maar wat ik graag verklaard wil zien is hoe ik met Virtual DJ professional wel zou kunnen voorbeluisteren door slechts een simpel splitterke te gebruiken?

Hieronder een schets van zo een splitter:

|+| |+|
|- | |-|
\ \ / /
\ /
|+|
|- |

gaat VDJ nu het signaal dat naar de boxen moet van stereo naar mono brengen en alles via de linkerkant van mijn splitter via de - laten gaan en het voor te beluisteren signaal via de + naar mijn hoofdtelefoon?

Iemand die mijn vermoeden kan bevestigen?
 

Posted Thu 08 Dec 05 @ 11:13 am
als je nu eens een extra geluidskaart en een kabel voor de line in zou kopen en daaraan je hoofdtelefoon? kun je dan niet voorbeluisteren in stereo?
heb nl. ook de hercules MP3 DJ control en kan ook niet voorbeluisteren.
 

Posted Thu 08 Dec 05 @ 7:26 pm
Met de fullversion kan je 2 geluidskaarten gebruiken, of een 4.1, 5.1 of 7.1 geluidskaart. De meeste pcs tegenwoordig hebben een 5.1 geluidskaart. Je kunt het zo instellen, dat je de mix op front hoort en de voorbeluistering op de rear uitgang. Je kunt ook kanaal 1 op front zetten en kanaal 2 op rear. Je hebt dan wel een externe mixer nodig.
En dan is het signaal inderdaad stereo. Als je de full version aanschaft zou ik geen splitter gebruiken, alles is dan namelijk mono. Een 5.1 geluidskaartje voor thuisgebruik kost een paar tientjes.
Ewout
 

Posted Thu 08 Dec 05 @ 11:42 pm
Ik snap het gezanik hier niet zo goed.. Je koopt een stuk HARDWARE en krijgt er software bij die de mogelijkheden van de betreffende hardware ondersteund. Nu zijn er ook nog versies van de software die meer/uitgebreidere functies hebben, maar die software kost meer.. Heel normaal in de software wereld..

Ik klaag ook niet dat windows XP home niet alle functies van windows enterprise server ondersteund. En als je een compleet systeem koopt met XP home, maar je wilt XP Pro moet je ook (flink) extra betalen..

Niets nieuws dus. Het feit dat men vervolgens gaat lopen experimenteren om meer uit de geleverde software te halen is niets mis mee, maar als dat niet blijkt te werken kan je niet gaan klagen dat je een andere versie moet kopen om dat wel te kunnen..

Tenzij iemand aan kan tonen dat de software een functie van de hardware (het product wat je feitelijk koopt) niet ondersteund heb je geen reden om te klagen.
 

Posted Thu 08 Dec 05 @ 11:56 pm
Paul,
ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Dat Hercules met de nieuwe consoles uitkwam en ik hoorde dat VDJ weer bijgeleverd werd, dacht ik: "Daar gaan we weer".
Daarnaast is het natuurlijk niet echt netjes van Hercules dat ze misleidende teksten in de media en op de doos zetten.
Wat ik gemerkt heb is dat deze discussies en vragen op het Nederlandse form het ergst is. Een echt knappe of interessante thread is al in geen tijden langs gekomen. Jammer maar helaas
Ewout
 

Posted Fri 09 Dec 05 @ 7:51 pm
Ik wil hier helemaal niet komen zaniken, ik, en nog enkele anderen zijn misleid door Hercules. De functionaliteit van het product DJ control voldoet niet aan onze verwachtingen. Aan hardware kan je nu eenmaal niet gemakkelijk klooien maar sommige dingen kan je met goede software omzeilen. Ik dacht niet dat ik Virtual DJ de fout geef van onze frustratie. Ik zocht alleen op dit forum naar mogelijkheden om softwarematig de werking van mijn hardware (de console) te kunnen verbeteren. En als blijkt dat Virtual DJ pro mij daarbij kan helpen, of een extra geluidskaart in mijn Pc te steken, dan dank ik de posters om hun hulp. Maar ik ga hier niet Virtual DJ afbreken, noch posters als zageventen beschimpen.
 

Posted Mon 12 Dec 05 @ 12:05 pm
"Het enige dat ik kan aanraden is die Hercules mp3 control terug brengen naar de winkel en een Hercules dj console aanschaffen.
VDJ valt niets te verwijten, je kunt namelijk niet verwachten dat je bij een product van 100 euro er een software pakket van 129 euro bij krijgt.
Ewout"

Jah dat is wel waar!
Maar ik heb de eerste Hercules DJ Console gekocht aan 250€!
Nu staan ze nog zo'n 109€? Bij de 2de Console krijg je een betere versie + toegang tot de site
Dat is gewoon niet zo eerlijk in mijn opzicht..
Oké, wat je daar zegt van die software klopt! Maar waarom zij dan wel voordelen en wij niet?
Wij kunnen geen updates uitvoeren, effecten en skins heb ik niet bepaald nodig.
Ik denk dat dit een discussie is waar geen einde zal aan komen..
Zal me beter de volledige versie aanschaffen via die korting.
Maar dan rest mij enkel nog de vraag:
Als er in de toekomst nieuwere versies uitkomen voor Virtual DJ, moet je dan opnieuw gaan betalen?
Of mag je gewoon updaten naar een betere versie? (Stel dat versie 4 uitkomt, kzeg nu maar)

Groeten
 

Posted Mon 12 Dec 05 @ 12:27 pm
Het mooie van het internet is dat je 1 grote bibliotheek in huis haalt daarmee. Iedereen die hier post heeft dus op de een of andere manier toegang tot het internet. Het internet bied veelal de mogelijkheid om reviews van produkten te lezen, om zo jezelf te besparen van een "miskoop". Daarmee bedoel ik eigenlijk te zeggen, doe je huiswerk goed voordat je iets koopt. Ik zal niet de eerste de beste willen zijn om Hercules te verdedigen maar ze bieden wat ze aangeven op de doos. Een aantal reviews lezen had al, jullie, teleurgestelde gebruikers, kunnen helpen bij het voorkomen van een miskoop. Dus voordat je een vinger wijst naar een ander dien je hem imo eerst op jezelf te richten.

Best wel een belangrijk onderdeel om een goeie DJ te worden overigens, kritiek kunnen slikken maar ook kritiek op jezelf kunnen loslaten.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat het woord "mix" uit de aanduiding van Hercules moet verdwijnen, dit toestel voldoet daar niet aan maar is meer geschikt om vol continu zonder stops muziek te kunnen laten draaien. Dat zou je dus ook alleen software matig kunnen doen. Maar ach, het bied net even dat iets tussen de 2 segmenten en bediend daarmee dan ook 2 verschillende doelgroepen. De huis, tuin en keuken platen draaier, en de beatmixer, met als optie om licht te scratchen, al vind ik de wheels daar niet echt geschikt voor.

Men moet het zo zien, alle waar naar zijn geld. Vooralsnog is de Hercules DJ console MK2 een goeie vervanger van de op de markt aanwezige, vergelijkbare hardware. EN de goeie hardware loopt al gauw op in enkele duizenden euro's, even ter vergelijk. Er zijn ook goedkope aanbiedingen en dan kun je volledig hardware matig an de gang. Maar als je ter vergelijk een 2 kanaals mengpaneeltje koopt voor 40 euro, geheid dat je er vergif op kan innemen dat je mengtafel sliders en pots al gauw aan gort zijn. Koop je er 1 van 1000 euro, en je onderhoud het goed, kun je er jaren plezier van hebben.

Maar goed, back on track, het probleem is alleen jullie zelf te verwijten en niet aan Hercules. Als je even de 2 console's naast elkaar gehouden had dan had je al snel de conclusie kunnen trekken dat je met 2 totaal verschillende apparaten van doen had. Dat de DJ control mp3 niet aan je verwachtingen voldoet ligt bij jezelf. En mjah, ook ik moet wel eens langer sparen om dat produkt te kopen dat aan mijn eisen voldoet, en soms moet ik daarvoor een tandje harder werken. Tot nu toe nog nooit een miskoop gedaan of gehad, gedegen onderzoek heeft mij daarvan weerhouden ;o)
 

Posted Tue 13 Dec 05 @ 4:05 am
FreakMe,
ik ben het eens met Parabellum. Het is de uitgebreide versie van mijn verhaal. Kennis is macht, zorg er dus voor dat je kennis opbouwt voordat je iets koopt. Dit vorkomt een miskoop.

Daaranaast kan je het niet eerlijk vinden dat de huidige dj console anders is, andere opties heeft als de oude. Dit is echter verspilling van je energie, want je verandert er ten eerste niets aan. Ten tweede, vergelijk het met het volgende: kreeg een kennis bij zijn nieuwe auto een navigatie systeem kado, heb ik een jaar geleden niet gehad en mijn auto was duurder, nu ben ik heel boos....

Tot nu toe zijn alle updates van VDJ gratis geweest. Niemand weet of dit in de toekomst zo blijft. Wat wel zeker is dat zolang het versie 3.x blijft je de upgrades gratis krijgt. Bij andere DJ software zoals traktor, moet je voor iedere upgrade betalen. Ik heb VDJ aangeschaft op de dag dat deze uitkwam (versie 1.0) en ik heb er geen dag spijt van gehad. Daarnaast vind ik de prijs voor zo'n uitgebreid pakket (€129) belachelijk laag.

Probeer eens te kijken naar wat je wel hebt ipv wat je niet hebt.
Ewout
 

Posted Tue 13 Dec 05 @ 8:45 pm
Hey Superstom en Parabellum!

Fkes duidelijk maken dat ik niet loop te zeiken ofzo hoor!
Tis niet dat ik daar van wakker lig ofzow :)
Want ik heb geen problemen met de bijgeleverde software, zelfs van de 'ontbrekende full-versie delen' heb ik nog niets ondervonden..
Het draait echt wel lekker ;)
Even nog een paar andere zaken regelen (rijbewijs enzo..) en dan koop ik me wel de volledige versie!
 

Posted Wed 14 Dec 05 @ 10:05 am
Wat ik ook ff vergeten te melden ben:
Toen ik m'n DJ Console gekocht had was die MK2 nog niet uit, was er zelfs nog geen sprake van.
Dus kon niet vergelijken met het huidige é ;)
 

Posted Wed 14 Dec 05 @ 10:07 am
Hey Freak :o)

Kritiek uiten mag altijd en is denk ik altijd welkom, dit kan alleen maar bijdragen tot verbetering. Maar mensen vergeten vaak dat er ook andere mensen op een forum komen om te kijken wat de algehele gebruikers ervaring is. In dit geval vond ik het meer neigen naar gemopper dan het uiten van kritiek en vond dat een beetje onterecht. No hard feelings :o)

 

Posted Wed 14 Dec 05 @ 2:06 pm
soesHome userMember since 2005
Hallo, ik ben van zin om de DJ Console MK2 te kopen, maar deze vereist een Pentium III & Athlon 800 MHz. ik weet niet of mijn pentium van Athlon is, maar ik heb een petium III met 1000 MHz kloksnelheid. Kan ik dit gebruiken op mijn computer?
bedankt
 

Posted Sat 17 Dec 05 @ 3:42 pm
Soes,
Je dient minimaal een Pentium 3 850 MhZ of een Amd Athlon... te hebben. Jouw Pentium 3 werkt dus wel, maar verwacht er niet al teveel van. Waarchijnlijk heb je minder dan 512MB intern geheugen. Als dat zo is kan je lange nummer, video, karaoke, effecten en samples wel vergeten.
Je kunt je pc gebruiken om VDJ te testen, wil je er serieus mee aan de gang gaan zie dan de recommended configuratie:

http://www.virtualdj.com/products/virtualdj/description.html

Ewout
 

Posted Sat 17 Dec 05 @ 4:38 pm
GurtonHome userMember since 2009
hoi,,
wij hebben de hercules dj console gekocht,
maar kunnen niet op voorhand iets beluisteren door onze koptelefoon?
Er is ook nergens een aansluiting, alleen maar voor usb?
als iemand iets weet:)
mvg
Gert
 

Posted Mon 09 Feb 09 @ 3:37 pm
eerst je serial invullen. Dan help ik je verder.
 

Posted Mon 09 Feb 09 @ 5:22 pm
95%