Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Wie gebruikt VDJ nou echt op feesten?? - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

lolkamaPRO InfinityMember since 2003
Hey luitjes ik ben er best wel benieuwt naar wie VDJ nou ecxht veel gebbruikt of alleen maar gebruikt op feesten. Ik draai zo nu en dan eens op feesjes maar niet zo vaak. Ik ben van plan ook zo'n console aan te schaffen maar wil er eerst nog even voor sparen of dat ik ergens eens een goedkope console tegen kom wie weet 2 de hands. Zijn er ook ergens beurzen waar je dit soort programma's tegen komt in nederland?
 

Posted Thu 05 Feb 04 @ 2:48 pm
Er zijn veel mensen die VDJ professioneel gebruiken (bv DJ Rick) en als je van plan bent om ook VDJ professioneel te gebruiken zou je dan niet beter overwegen om te sparen voor een XP-10 in plaats van een Hercules Console?

GnoedeL
 

Posted Thu 05 Feb 04 @ 5:08 pm
Ik ben het eens met Gnoedel. De DJ console is niet echt een professioneel apparaat. Je mag de mijne wel kopen, want ik wil de xp10s zodra ze uit komen.

Ik gebruik VDJ regelmatig met mijn drive in show. Ik hoop snel wat fotos online te hebben (vanwege andere zaken komt t er niet erg van)

Setup:
VDJ + Hercules console draaiend op een Compaq Evo 610c notebook (p4 1,8 Ghz) met daaraan ook nog een Maxtor 250G schijf voor de nodige deuntjes.
Dateq GPM 8Ti mixer
2 SL 1200 draaitafels
Denon 2500F dubbele cd spelers
PA 5kW 3 weg actief
Licht 10kW, waaronder 4 scanners, parren, flowers, derbys, strobos etc

Groet Ewout
ps DJ Stylo, ook te vinden hier op t forum, draait regelmatig met mij mee, hij draait 100% met VDJ
 

Posted Thu 05 Feb 04 @ 10:36 pm
ik sluit me er bij aan.
ik ben redelijk tevreden over de hercules console, de mijne gaat deze week terug naar Hercules omdat hij 'hyperactive' jogdials' heeft. Deze bekende fout zal Hercules herstellen, daar maak ik me niet druk over.

met de software VDJ had ik ook wat problemen, maar die zijn allemaal op te lossen en werkt uiteindelijk wel goed.

de Hercules console vind ik eigelijk ook niet echt professioneel, maar is weldegelijk bruikbaar voor livesets als je er niet teveel gekke dingen mee doet.
Ik heb er 2 sets van 3 uur mee gedraaid zonder problemen.

Ik zit ook met smart op de VDJ controlers te wachten!
 

Posted Fri 06 Feb 04 @ 11:51 am
XP-10 ?????

en wie weet een goed stukkie hardware voor storm 1.5 of 2.0 ?
 

Posted Tue 09 Mar 04 @ 6:12 pm
 

Posted Tue 09 Mar 04 @ 6:33 pm
tnx gnoe
en nog gefeliciteerd met t winnen van de contest :)
(zou je hebben gewonen omdat ik niet mee deed ? ;)
 

Posted Wed 10 Mar 04 @ 8:33 am
hehe, mischien wel?! :)
 

Posted Thu 11 Mar 04 @ 2:53 pm
ArnoutHome userMember since 2004
"" mijne gaat deze week terug naar Hercules omdat hij 'hyperactive' jogdials' heeft. ""


mijn jogdials willen nog wel eens op de vrij loop gaan.

Nu is mijn vraag of ik te maken heb met hetzelfde probleem??

reply svp even naar --@--.--

--
Moderated by Lady Cameron
Sorry Arnout no email address is allowed from a demo user
 

Posted Sat 20 Mar 04 @ 11:19 pm
ik heb de mijne al een tijdje terug.
alle troubels die ik had zijn allemaal verholpen.
Nu 1.09 uit is, is VDJ in combinatie met de Hercules console een hele goeie tool om een live set mee te draaien zonder enige problemen.

Het vereist natuurlijk wel een degelijk systeem dat goed getuned is en failsafe is. Ik heb er nu 3 feesten mee gedraaid allemaal sets van 2..3 uur geen enkel probleem!
 

Posted Tue 06 Apr 04 @ 2:12 pm
djcpaHome userMember since 2004
yo, ik ben nieuw hiero op het forum enne draai vooral in parijs en uk maareuh ja DJ Console werkt prima op live sets met een goed systeem inderdaad, nu 3 parties mee gedraaid, alleen nog maar kleine parties want wil eerst goed weten wat fout en niet fout kan gaan voordat ik de club met mijn rotzooi binnen stap ;) maareuh ja moet zeggen ben erg tevreden en tuurlijk XP-10 nog ff op wachten en dan is ie ook mijn ;)

groeten
 

Posted Tue 06 Apr 04 @ 3:49 pm
Als je op een Intelmachine draait, zou ik iig Hyperthreading en Speedstep in de bios uitzetten, die zou voor haperingen/stotteringen kunnen zorgen.

screensavers uitzetten, antivirus software uitzetten en er ook voor zorgen dat je console rechtsstreeks op de hoofd-usb-poort zit (niet via een usb-hub).
Schijf regelmatig defraggen.

allemaal voorzorgmaatregelen die probleempjes kunnen voorkomen.
 

Posted Thu 08 Apr 04 @ 6:37 am
Ik zag laatst nog een tip van Jerome XL:

Als je geen Hercules-console gebruikt EN een Intel processor hebt, zou ik Zeker even de aangepaste WDM driver voor je geluidskaart downloaden:

http://kxproject.lugosoft.com

deze is namelijk compatible met Intel's Speedstep en Hyperthreading (wat stotteren zou kunnen veroorzaken)
 

Posted Thu 08 Apr 04 @ 9:23 am
Hallo,

Ik heb sinds twee dagen een notebook aangekocht en heb een beetje last van het "stotteren". Ik heb zonet een bericht gepost in de TECHNICAL SUPPORT hierover. Je spreekt over een Intel processor. Wat met een AMD 64+ bit processor?

Bedankt voor een vlug antwoord!
 

Posted Wed 21 Apr 04 @ 7:08 am
hmm 64+ bit.. ik heb 3 AMD machines die allemaal 32+ zijn. op alle 3 geen probleem.

op mijn Intel laptop moest ik hypthreading en Speedstep uitzetten in de bios om het probleem te verhelpen.

ik vermoed dat de huidige windows-media drivers (niet die van VDJ) nog niet compatible zijn met de 64 bits-processor.

ik heb in een andere post op dit forum ook gelezen dat hij hetzelfde probleem had ook weer met een 64+ processor.
 

Posted Wed 21 Apr 04 @ 10:04 am
DJ Cannonball,
het probleem met hyperthreading en Speadstep is opgelost vanaf versie 1.08. Ik heb ook een seadstep notebook en dat werkt prima, met speadstep ingeschakelt. Voor versie 1.08 had ik vaak dat de waveform bleef "plakken"
Ewout
 

Posted Fri 23 Apr 04 @ 10:38 pm
blijkbaar niet met alle types.
Ik heb een Dell laptop met een Intel prosessor.

ik heb 1.08 geprobeerd net als 1.09 maar met beide moet ik nog steeds speedstep uitzetten, anders krijg ik gehakkel en onderbrekingen.

zolang speedstep uitstaat, draait VDJ perfect op mijn lap.
 

Posted Thu 29 Apr 04 @ 5:55 am
Cannonball, hoeveel memory he je en wat voor OS gebruik je?
 

Posted Thu 29 Apr 04 @ 7:50 pm
De oplossing voor mijn probleem was: de batterij eruit nemen! Het klinkt zo bizar, maar het probleem is opgelost hiermee. Ik heb een dummy batterij gekregen van Acer (thank you support) zodanig dat ik niet met een leeg gat zit vooraan in de notebook. Stof en andere zaken die in een discotheek rondwaren zouden nefast zijn met een open notebook.

Heel vreemd. Ik snap nog steeds niet hoe de connectie van die batterij voor de tics kon zorgen!
 

Posted Fri 30 Apr 04 @ 8:41 am
Mooi dat het opgelost is, wel een raar probleem
 

Posted Fri 30 Apr 04 @ 7:47 pm
74%