Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Berhringer x1204usb

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,
Ik zit met het volgende, ik wil broadcasten via vdj en dat lukt ook wel, maar dan ook alleen via vdj. Nu heb ik een standaard geluidskaart realtek HD met een line in, out en mic ingang. Nu heb ik ook een Berhringer x1204usb. Een mooi apparaat maar ik krijg het output signaal niet over de kaart naar mijn server. Dus wat ik hoor is rechtstreeks van vdj op mijn pc en ik wil mijn mic en muziek aan kunnen sturen via mijn mengpaneel. Output berhringer is aangesloten op line in van mijn geluidskaart. En line out aangesloten op 7/8 en mic op 1. Muziek komt wel door via mengpaneel volgens mijn headphone. Dus wat doe ik fout.
 

Posted Sun 23 Nov 14 @ 5:50 am
Je instellingen moeten worden aangepast. VDJ snapt niet vanzelf dat er opgenomen moet worden vanaf een ingang van de interne geluidskaart. Zie ook: http://www.virtualdj.com/wiki/Recording%20your%20set%20or%20broadcasting%20when%20using%20an%20external%20DJ%20mixer.html
Daarnaast moet je de uitgang van je PC aansluiten op een stereo ingang of 2 mono ingangen van de mixer. De USB-poort wordt weliswaar als bi-directional weergegeven door Behringer, maar voor zover ik weet kan deze niet als geluidskaart worden gebruikt. Die poort is dus alleen handig als je met audiobewerkingssoftware opnames wilt maken.
 

Posted Mon 24 Nov 14 @ 4:19 am
Dank Martin,

De aansluiting was helemaal goed, alleen op een eoa manier kan de geluidskaart er niet mee over weg. (realtek HD). Standaard met in/output en mic kanaal. heb een andere oplossing. Het gaat nu via een Stand-alone encodering. Programmaatje is vrij te downloaden en ik kan de broadcast optie van vdj laten voor wat het is en gebruik het alleen nog maar voor het afspelen en mixen.
 

Posted Mon 24 Nov 14 @ 4:48 am


(Old topics and forums are automatically closed)