Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Stutter_Cue functie met CDJ400 icm Virtual DJ

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Sinds kort mijn 2x Pioneer CDJ-400K+DJM400 aangesloten met Virtual DJ. Alles werkt nagenoeg perfect. Nu zou ik alleen graag de Stutter_Cue functie (op ms zoeken en cuepoint bepalen) willen gebruiken via Virtual DJ. Als ik met CD of USB stick nummers inlaad is dit namelijk een standaard functie. Zodra ik VDJ koppel neemt hij deze functie niet over. Kan iemand mij hier mee helpen? Alvast bedankt!
 

Posted Wed 27 Aug 14 @ 2:28 am
Welke versie van VDJ gebruik je?
 

Posted Wed 27 Aug 14 @ 3:02 am
VDJ 7 pro
 

Posted Wed 27 Aug 14 @ 3:54 am
De Stutter-functie zit bij VDJ7 onder de play-knop, niet onder de Cue-knop. Zie ook de >>handleiding<<, pag. 30. Je kunt het gedrag van je knoppen ook zelf aanpassen, zie wederom handleiding, pag. 45 en hoger.

Registreer je Pro-versie om volledige productondersteuning, updates en uitbreidingen te krijgen. Als je niet kunt registreren, komt je versie niet van deze site, met alle risico's die daaraan vast zitten.
Als je VDJ wilt blijven gebruiken dien je dit aan te schaffen via de knop "Buy" aan de bovenzijde van dit scherm.
 

Posted Wed 27 Aug 14 @ 7:41 am
Thanks.
Ik ben met commands al wat tijd bezig geweest, maar nog niet icm met Cue knop.
Ga dit proberen en laat weten of het verholpen is.

gr
 

Posted Wed 27 Aug 14 @ 9:09 am
Ter info: het is niet zo dat functies van de spelers (ingebakken in de firmware van je spelers) overgenomen kunnen worden door de software. Op het moment dat je ze als controllers gaat gebruiken, zijn het alleen nog "dozen met knoppen". De trucs die de spelers met USB-sticks en CD'ds kunnen uithalen vervallen dan.
Misschien dat er een mapper is die deze functies wel heeft opgenomen, maar daar heb je een Pro-account voor nodig.....
 

Posted Wed 27 Aug 14 @ 11:00 am
Stutter-cue.... da's lang geleden. Is nog van de tijd dat cd-spelers geen vinyl-mode hadden. Je cd-speler laat een heel kleine loop horen als je op cue drukt. Door te bewegen met je jog-wheel kan je dan de juiste positie selecteren.
Gebruik je toch al jaren ni meer: de combinatie van een wave-form en de vinylmode, daar zet je toch elk cue-punt met juist.
Traktor heeft het in zijn recente versie ook uitgezwierd, en eerlijk... mis het niet.
 

Posted Thu 28 Aug 14 @ 3:49 pm
Inderdaad... ik ben het blijven gebruiken en vind het erg handig. Bij de nieuwe CDJs zit deze functie er ook nog op. Warakurna, jij zegt dat ik met de Wave-form in vinylmodel dit net zo makkelijk te bepalen is dus en bevestigt hiermee dat zowel Traktor en VDJ deze functie nier meer ondersteunen? Ga jouw combinatie zeker ff proberen. thanks voor post!
 

Posted Fri 29 Aug 14 @ 6:16 am
Dat hoeft niet eens in vinyl-mode: als je deck gepauzeerd staat, kun je met je jogwheel naar het punt gaan dat je als Cue wilt gebruiken. Je kunt dat Cue-point daarna vastleggen, zodat het de volgende keer dat je het nummer draait, weer op dezelfde plek staat.
 

Posted Fri 29 Aug 14 @ 6:46 am
Als ik vinyl-mode afzet dan krijg ik die stutter-mode. Ik vind het maar niks. Maar da's gewoon persoonlijk.
Ik zet daarom mijn cdj's in vinylmode, en dan 'scratch' ik om juist te zetten. Luisterd door de hoofdtelefoon en kijkend naar de grote waveform voor mijn neus gaat dit supersnel.
Vraagje, nu ik hier toch ben, wat is een leuke skin als je werkt met een externe mixer. Gebruik nu de skin van Fruit, is knap, maar mag nog iets soberder.
Werk met een macbook Pro 13 inch, ik heb niet zoveel plaats op mijn scherm. Hou wel van de serato-interface: browser, grote wave en toch ook visueel de jogwheels, al is het iets meer sec. Geen nood aan cue-points, sampler, effects, ...
 

Posted Fri 29 Aug 14 @ 9:47 am
Ik gebruik Combat (Mirror). Minimale spelers, grote browser en waveform en de songinfo duidelijk genoeg. Is een MultiFunction-skin met keuze vanaf 2 decks.
 

Posted Fri 29 Aug 14 @ 10:59 am
Bedankt voor de tip. Is een leuke skin.
Spijtig dat de faders er nog opstaan. Maar het ziet er al goed uit.
 

Posted Sun 31 Aug 14 @ 2:01 am


(Old topics and forums are automatically closed)