Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Ion Discover dj pro - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

rob1994Home userMember since 2008
Hallo,

Ik heb voor kerst de dj pro gehad, erg leuk!
Nu gebruik ik hem met mijn Macbook, alleen werkt het niet zoals ik wil.

Als ik hem aansluit, dan kan ik wel mixen, alleen hoor ik niets door de koptelefoon.
Op de Windows pc deed hij het wel goed, dus het lijkt me aan de instellingen te liggen?

Nu dus de vraag, hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!
 

Posted Mon 26 Dec 11 @ 9:54 am
Heb je de handleiding gelezen? Op pag. 18 van de EN-handleiding staan de goede instellingen.
Je koptelefoon-impedantie mag niet lager dan 32 Ohm zijn, want dat ondersteunt hij niet.
Als je computer niet voldoende stroom uit de USB-bus kan trekken, gaat hij in "emergency-mode". Een aantal functies werken dan niet. Wat precies, staat niet omschreven.

Registreer je VDJ even. Is wel handig als je straks je CD kwijt mocht zijn.
 

Posted Mon 26 Dec 11 @ 4:42 pm
Alle reacties en geboden oplossingen ten spijt, het blijft zeuren met de instelling om via de koptelefoon vooraf track a of b te beluisteren.
Er wordt gesproken over spitters etc die je nodig zou moeten hebben, echter de (beperkte) handleiding van de ION Discover Pro geeft toch echt aan dat de koptelefoonaansluiting aan de voorzijde van het apparaat de mogelijkheid biedt om deze handeling te verrichten. Helaas, alleen de masteroptie geeft geluid door, indien de A/B functie wordt ingeschakeld blijft alles akelig stil.

Hoe heb ik de boel aangesloten:
Laptop met VDJ Pro, een ION Discover Pro en speakers rechtstreeks op de Discover Pro.

Instellingen VDJ = input (none), output (speakers en headphone).

Werkelijk alle opties geprobeerd maar of de output naar de speakers raakt helemaal in het warretje of het geluid blijft helemaal weg.

Overigens wordt de ION Discover Pro geleverd met VDJ LE; deze heb ik geupgraded naar de pro versie.

Iemand een suggestie?
 

Posted Wed 28 Dec 11 @ 5:52 am
ik zou beginnen met de pro versie te registreren
 

Posted Wed 28 Dec 11 @ 10:55 am
Ik heb precies hetzelfde probleem! :(
 

Posted Thu 05 Jan 12 @ 10:49 am
s.waterreus wrote :
ik zou beginnen met de pro versie te registreren


 

Posted Thu 05 Jan 12 @ 12:57 pm
ik heb ook de Ion dj mixer pro en wil graag speakers en koptelefoon apart horen kan dat ? groetjes annemijn
 

Posted Fri 06 Jan 12 @ 12:46 pm
Ik heb 'm nu aan de praat gekregen. Heb zowel mijn boxen als de Ion Discover DJ Pro aangesloten op de computer.

In Virtual DJ 7 Pro heb ik de Sound Setup alsvolgt ingesteld:
- Inputs: None
- Outputs: Headphones
Master: First card
Headphones: second card
- Soundcard: Two cards


Waar ik wel mee zit is dat ik niet beide liedjes tegelijkertijd kan voorbeluisteren. Het is of deck A of deck B. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Alvast ontzettend bedankt.
 

Posted Sat 07 Jan 12 @ 7:34 am
Hoi, Martijn,

bedankt voor je oplossing. Het speelt nogal, dus hier zijn waarschijnlijk veel mensen mee geholpen.

Er si standaard geen oplossing voor je vraag. Je kunt idd via de Cue-knop maar 1 kanaal per keer beluisteren. Dat is een beetje het probleem van de Discover: Een luxere console heeft een draaiknop waarmee je het Cue-signaal kunt mengen met de master. De Discover heeft alleen een schakelaar waarmee je kunt kiezen.
De makkelijkste oplossing is ook meteen het meest voor de hand liggend: Waarom hebben DJ's meestal hun koptelefoon scheef op hun kop staan? Omdat ze met 1 schelp de voorbeluistering doen en met het vrije oor naar het geluid uit de speakers luisteren. Da's best ff wennen, maar werkt wel.

Ik heb het ding niet, dus kan het niet proberen: Als je beide Cue-knoppen tegelijk indrukt, pakt hij dan ook beide spelers? Ik verwacht overigens niet dat dit door het aanpassen van de mapping van het ding te veranderen is. Wrs is de zaak hardwarematig afgetimmerd ipv via de software.
 

Posted Sat 07 Jan 12 @ 9:54 am
het is mij ook gelukt met de instellingen etc. maar waar/hoe klik je aan dat je het liedje wild voorbeluisterne alleen door de koptelefoon ???
Groetjes Annemijn
 

Posted Sat 07 Jan 12 @ 11:56 am
Martin FourS wrote :
......Je kunt idd via de Cue-knop maar 1 kanaal per keer beluisteren.....




En uiteraard die aan de andere kant voor het rechter deck.
 

Posted Sat 07 Jan 12 @ 12:15 pm
@Martin FourS: vanuit Ion wordt verder ook totaal niets uitgelegd over dit soort zaken, dus vandaar de grote hoeveelheid vragen hierover.

Het indrukken van beide cue knoppen werkt niet, steeds blijft er maar één kanaal te beluisteren. Ion misleidt eigenlijk potentiele kopers door de ION Discover DJ Pro af te beelden met beide cue knoppen brandend (zoals hierboven), Hieruit zou je kunnen afleiden dat beide kanalen via de optelefoon voor te beluisteren zijn. In de praktijk brandt het lichtje maar van één van beide cue knoppen (omdat je maar 1 kanaal kan beluisteren).

Je koptelefoon schuin op het hoofd is de enige oplossing denk ik idd!
 

Posted Tue 10 Jan 12 @ 5:43 am
Martijn,
voor info kun je evt. ook bij Numark terecht. De Discover Pro is hetzelfde apparaat als de Numark iDJ3.
 

Posted Tue 10 Jan 12 @ 8:40 am
je moet die rooie knop indrukken :P bij mij deed die het zo
 

Posted Tue 10 Jan 12 @ 11:49 am
Martijn heeft jouw oplossing aangedragen. Dat zal hij dus best wel snappen. Zijn vraag was hoe je beide kanalen tegelijk kun voorbeluisteren (ik zet er maar even een streepje onder, is niet hetzelfde als je Master-uitgang beluisteren, wat een stuk van jouw probleem is geweest))
 

Posted Tue 10 Jan 12 @ 12:25 pm
volgens mij kan dit helemaal niet op deze controller (standaard)

er moet een draaiknop komen die de mapper optie "headphone_mix" heeft met als knopnaam "CUE_MIX"
dit is in ieder geval de setting van andere controllers die het wel kunnen. je kan proberen om de cue knop op de controller deze functie mee te geven. je zal dan het cue volume moeten regelen in vdj zelf
 

Posted Wed 11 Jan 12 @ 2:52 am
ik hen de nieuwe versie van virtual dj de 7.0.5 pro geinstaleerd , alles werkt prima enkel als ik wil opnemen met virtual dj zelf komen mijn voorbeluisteringen erbij in , dus ik zet 1 schuif van mijn mengtafel open en ik wil de tweede schuif voorbeluisteren maar die komt dan al bij in mijn opname . Hiervoor had ik een oudere versie en daar had ik dit probleem niet mee , iemand een idee wat ik moet veranderen om dit op te lossen, alvast bedankt
 

Posted Wed 18 Jan 12 @ 5:56 pm
 

Posted Wed 18 Jan 12 @ 7:11 pm
met het oog op een aan te schaffen Ion DJ Discovery (de goedkoopste, geeneens pro) heb ik nog een vraagje over de setup met een hoofdtelefoon.

Voor mij is het geen probleem dat ik beide cue's niet tegelijk over de hoofdtelefoon kan horen; ik zet dat ding gewoon scheef op m'n kop, de beats hard en da's dat. Ik was al blij te lezen dat dit prima ermee kan haha.

Wat me nog niet helemaal duidelijk is in Martijn's config is hoe het geheel aangesloten is op de geluidskaart.
Ik heb zelf een audiotrak prodigy hd2 stereo kaart. Via asio kan ik channels mappen. In foobar2000 zie ik de mogelijkheid van channels 1/2 en 3/4. Hopelijk is dit genoeg, of moet ik toch een multichannel kaart hebben?
Zou ik dan de hoofdtelefoon gewoon hierop op de hoofdtelefoon uitgang moeten zetten en de analoge uitgangen naar m'n versterker laten lopen als altijd?

Ik raak in de war van die 'soundcard - two soundcard's' configuratie. Ik heb ook wel een realtek onboard kaartje in m'n windows7 pc, maar dat ding is niet om aan te horen.

Grtz!
 

Posted Wed 22 Feb 12 @ 12:32 pm
Er verandert helemaal niets. De Audiotrak heeft 2 stereo uitgangen. De 2 RCA's (de tulpjes) gaan naar je speakers, de 3,5 mm jack is voor je koptelefoon. Aangezien Foobar (nooit geweten dat dat zo slim was) ook 2 stereo uitgangen ziet, mag je er rustig van uit gaan dat je dezelfde configuratie in VDJ kunt aanhouden.
Het is maar 1 soundcard, alleen met meer uitgangen, en dat kun je prima aangeven in VDJ:



Bij jou wordt dat in het onderste veld dus de Audiotrak.
Best simpel ;)
 

Posted Wed 22 Feb 12 @ 12:47 pm
61%