Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Ion Discover dj pro - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Bedankt voor de reply, maar ik heb het anders moeten oplossen.
Probleem is dat m'n geluidskaart een stereo kaart is en ik dus geen 4 output opties kan selecteren.
En als ik de asio driver selecteer kan ik de channels niet configureren want dan komt er geen pop-up scherm waar ik dat wel verwacht (alleen ultra latency is aan te vinken).

Ik heb de 'Martijn config' toegepast: headphone output en dan een setup met 2 geluidskaarten. Dit werkt prima.
Ik wilde toch de asio driver gebruiken dus ben ik de advanced config ingedoken en heb hier asio gekozen voor de main outputs van m'n stereo geluidskaart (1/2) en de headphones heb ik op de L-R main output van m'n interne geluidskaart gezet (1/2) en dit werkt dus ook.

Zo kan ik in de koptelefoon prelistenen en toch van het andere deck het geluid uitpompen, een oldskool dj setup zeg maar.

Wel jammer dat VJ alles resampled naar 44khz. Hopelijk komt er een passthrough in een update/nieuwe versie.

NB. zelfs met de ultrasimpele en goedkope Ion Discover DJ kan ik channels mappen naar de cue knoppen: ik heb het pfl commando eraan gehangen en daarmee kan ik dus een ander deck luisteren in m'n koptelefon dan wat speelt over m'n speakers.
Als ik met de muis in VDJ het pfl deck selecteer dan springt ie automatisch om. Als ik dit middels het indrukken van de gemapte cue knop op m'n ION doe dan moet ik eerst een deck uitzetten en dan het andere aan (anders spelen ze tegelijk in m'n koptelefoon, wat dus ook kan).
 

Posted Mon 27 Feb 12 @ 6:07 am
hallo ik heb voor mijn zoon ook een idj3 gekocht voor zijn verjaardag
nu heb ik ook het probleem dat je niet beide decks tegelijk kan voor luisteren omdat de cue functies wisselen en je dus ook niet alles uit kan zetten.

nu heb ik op youtube filmpjes allerlei uitleg bekeken en bij hun werkt dat allemaal wel.
dus het moet kunnen ( schiet mij maar lek) heb zelfs al de idj3 omgeruild bij de winkel

kan iemand mij het verlossende antwoord geven
 

Posted Sat 28 Dec 13 @ 11:25 am
Doe eens een linkje naar zo'n filmpje.
Er is vrijwel geen controller waarbij dat kan. De duurdere controllers hebben een mix-knop waarbij je het master-signaal (dus wat je naar je speakers stuurt) kunt mengen met het cue-signaal.
Dat is overigens de reden dat de meeste DJ's maar 1 schelp van hun koptelefoon gebruiken: Met het vrije oor luisteren ze naar het geluid van de PA.
 

Posted Sat 28 Dec 13 @ 4:01 pm
Hallo ik heb gisteren net de ION discover dj pro gekocht en het lukt mij niet op geluid uit de hoofdtelefoon te krijgen. Het kan komen door dat ik hem pas net heb dat ik het nog niet heb gevonden maar ik kan ook geen instellingen vinden via mijn MacBook. Alvast bedankt
 

Posted Thu 06 Feb 14 @ 12:14 pm
Wout,

Dit topic is ontstaan om dezelfde problemen die jij hebt. Zie de allereerste post. Daaronder staat mijn antwoord:
Martin FourS wrote :
Heb je de handleiding gelezen? Op pag. 18 van de EN-handleiding staan de goede instellingen


Daarnaast staan in de Wiki de instellingen van de Numark iDJ3, die (zoals ik ook eerder heb gemeld) eigenlijk identiek is aan de Discover Pro.
Die instellingen vindt je hier: http://www.virtualdj.com/wiki/iDJ3.html

Tot slot wil ik je nog even wijzen op ons eerste topic in het NL-forum: http://www.virtualdj.com/forums/138774/Dutch_Forum/_______NIEUWE_GEBRUIKERS_LEES_DIT_EERST________.html
 

Posted Fri 07 Feb 14 @ 7:09 am
Martin,

Het probleem is dat ik op mijn macbook niet de instellingen kan vinden.
 

Posted Sat 08 Feb 14 @ 5:40 am
Heb je OS-X al verteld dat je geluiden van externe bronnen via de Ion wilt doorgeven? Kijk eens in de Audio / MIDI-instellingen of de Ion gezien wordt. Daar moet je ook aan kunnen geven of de Ion een meerkanaals geluidskaart heeft.
Ik kan nu geen screendumps tonen (geen Mac aan, en zo de deur uit) maar als je dit niet vindt, dan probeer ik dat in de loop van de week te posten.
 

Posted Tue 11 Feb 14 @ 12:22 pm
Het is gelukt!!! :D

Gewoon bij systeemvoorkeuren naar geluid gaan een daar is het gelukt.
 

Posted Thu 13 Feb 14 @ 10:07 am
Mooi! Succes.
 

Posted Thu 13 Feb 14 @ 5:06 pm
buwerHome userMember since 2014
Hoi,

Ik heb al ruim een jaar virtual dj op mijn laptop staan. nu gaat hij ineens anders reageren op de schuifknappen. De crossfader reageert niet en blijft altijd doorspelen. Maar die functie gaat juist over op de functie B volume en B volume. Ik heb het programma van de laptop afgehaald en er opnieuw opgezet maar dat werkt niet. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
 

Posted Sun 18 May 14 @ 7:01 am
Ik kan eigenlijk geen kaas maken van je foutomschrijving. Wat bedoel je met:
buwer wrote :
De crossfader reageert niet en blijft altijd doorspelen.

en:
buwer wrote :
Maar die functie gaat juist over op de functie B volume en B volume.

Wat is Functie B?
Er even van uit gaan dat de controller niet reageert: Er is een programma waarmee je de reactie op MIDI-commando's kan testen. Dat kun je >>hier<< vinden en downloaden. De handleiding is daar ook terug te vinden. Als je de crossfader beweegt en er komen geen MIDI-instructies door, dan kun je ervan uitgaan dat je controller kapot is.

 

Posted Sun 18 May 14 @ 8:16 am
ik heb een vraag, ik heb net de ion discover dj pro van mijn ouders gekregen. alleen als ik de cd installeer voor virtual dj, dan moet ik een code invoeren. maar waar staat die code. ik heb bij andere mensen gezien dat die onder de dj tafel staat alleen bij mij niet. dus de vraag is. hoe kan ik dit oplossen?
 

Posted Mon 11 Aug 14 @ 6:07 am
Als die niet onder de controller geplakt is, dan staat hij op het hoesje van de CD. (Dat is overigens de normale plaats)
De code staat in het volgende formaat: XXXX-XXXX-XXXXX. het zijn dus 2x 4 en 1x 5 tekens.
 

Posted Mon 11 Aug 14 @ 6:52 am


(Old topics and forums are automatically closed)