Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vms4 configuratie (dringend) - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hoi,

Eindelijk de tijd genomen (en gevonden) om mijn configuratie eens op punt te stellen.
Gisteren avond eindelijk versie le_vms4_v7.0.2 gedownload en meteen de profucties geactiveerd.
K ga die eens proberen te configureren en vervolgens de pro versie aanschaffen !

Vraagjes : normaal gezien zal mijn opstelling steeds zijn : laptop en VMS4 gekoppeld en vervolgens via de RCA master output naar een vrij kanaal van het (hoofd) mengpaneel

instelling VD input : none
output : external mixer
soundcard : asio (heb ook de mogelijkheid om VMS4 te kiezen)

Klopt dit tot zo ver ?

Vervolgens ga ik proberen om via midi mapping alle knoppen en schuivers van de vms4 ook visueel op VD te laten overnemen.
Bestaat er zoiets als een file om deze automatisch in te laden of kan dit volledig via de self-learn midi functie van de vms4 ?

En dan een laatste vraagje : als ik de pro versie bestel via internet (download) met visa kaart kan ik deze dan onmiddellijk gebruiken ?

greetz,

pascal
 

Posted Tue 14 Jun 11 @ 9:41 am
output external mixer klopt naar mijn idee niet,

je gebruikt de externe mixer toch niet om de kanalen van de vsm te bedienen.

gebruik de headphones optie en de asio geluidskaartdriver van de vsm bij soundcard.

de vsm wordt standaard ondersteund dus er zit een standaard midi mapping in.

je krijgt na betaling een serienummer via de mail toegestuurd,hiermee kan je je op deze site registreren zoals je hebt gedaan met je LE versie, daarna kan je de pro downloaden in de download sectie. bij een overboeking duurt dit een paar dagen voor je het nummer hebt, dit zal met vias iets sneller gaan, maar echt direct kan niet.
 

Posted Tue 14 Jun 11 @ 11:35 am
thnx, ga direct eens proberen met die opties en waarschijnlijk vandaag (of morgen) de pro versie bestellen

edit : ik heb zowel op de pfl als op de master 2 kanalen door mekaar !
 

Posted Tue 14 Jun 11 @ 1:59 pm
MOET external mixer of 3-lines mixer selecteren (hoor niet onmiddellijk het verschil) omdat anders mijn kanalen door mekaar lopen, als geluidskaart zou ik eerder (alhoewel ik daar ook geen verschil hoor) voor VMS4 kiezen omdat ik denk (correct me if i'm wrong) je dan hardwarematig de geluidskaart van de controller aanspreekt terwijl softwarematig bij Asio keuze.

Mapping is maar zus en zo, op het scherm iets veranderen verandert ook daaderkelijk iets aan het geluid, aan de knopjes draaien (sommige bewegen dan op het scherm en andere niet) verandert niets.
In de mapping telkens "fake" weghalen voor de beschrijving lost alles op MAAR dan werkt de voorbeluistering niet meer (zonder hieraan iets te veranderen).
Dus ik zit een beetje in de knoei en ik zou hier graag uitgeraken VOOR mijn 20 dagen proef verstreken zijn want met deze versie kan ik niet veel meer dan met de gewone LE en dan zou het zonde zijn van het geld op de pro versie aan te kopen.
 

Posted Tue 14 Jun 11 @ 6:02 pm
Dat je mapping met de huidige versie niet lekker loopt is best logisch: In heb hier nog een laatste versie 6 draaien waarin de VMS4 niet standaard wordt ondersteund. Dit is pas vanaf versie 7 gedaan. Ding is best nieuw.
Vanaf V7 is de geavanceerde audio-setup geintroduceerd. Je kunt daar vandaan zelf bepalen welke speler aan welke uitgang wordt geknoopt. Je huidige probleem moet dan zijn opgelost.
Ik zou, als ik jou was, de meegeleverde handleiding er eens bij pakken. In de configuratie van de VMS4 moet al het één en ander worden goed gezet voordat je over de setup in VDJ moet gaan nadenken. Het lijkt er nu op dat dit bij jou niet goed is gebeurd. Ga er maar van uit (omdat wij het zeggen...;) ) dat External Mixer niet de goede instelling is. Je hebt een stereo master out waar het resultaat van je mix uit komt. Dat is een Single Out. (Wrs Out 1 en 2.) Dan heb je een koptelefoon (out 3 en 4) Da's alles. External Mixer gaat uit van meer uitgangen: Deck 1 naar Out 1 en 2, Deck 2 naar Out 3 en 4. Koptelefoon doet niet mee, want je kunt voorbeluisteren via de externe mixer. Dan kan er nog een Out 5 en 6 worden toegewezen aan de sampler.
Met de Headphones-instelling zoals door Bas gesuggereerd, moet je nog wel aan kunnen geven dat je Out 3 en 4 wilt gebruiken voor je koptelefoon. Als je het ding niet toewijst, dan kan ik me voorstellen dat alles door elkaar loopt.

Nogmaals: Pak de handleiding van je VVMS4 er eerst eens bij en controleer of de setup van het ding zelf goed is, anders kan je in VDJ ook niet zoveel uithalen.

Oh, ja: zoveel mogelijk uitproberen. Prettig idee is, dat het ding niet kapot gaat van een verkeerd toegewezen kanaal en je altijd opnieuw kan beginnen.
 

Posted Tue 14 Jun 11 @ 7:44 pm
om vanaf nul te kunnen herbeginnen : de mapping van VD kan je gewoon op factory default zetten, maar kan je de vms4 ook resetten ?

trouwens de versie die momenteel draait bij mij is VD7LE met de pro-functies geactiveerd voor 20 dagen.
Heb zopas de betalinsaanvraag ontvangen voor de full pro die ik binnen de 72u dien te voldoen !!
De zaak is dus dringend ... :-)
 

Posted Wed 15 Jun 11 @ 7:40 am
invisigoth wrote :
om vanaf nul te kunnen herbeginnen : de mapping van VD kan je gewoon op factory default zetten, maar kan je de vms4 ook resetten ?


Even de handleiding erbij pakken. Staat er ongetwijfeld in als dit kan. Als je dat doet, zal je overigens alsnog de setup van de VMS moeten doorlopen. Echt nodig zal het niet zijn.

invisigoth wrote :
trouwens de versie die momenteel draait bij mij is VD7LE met de pro-functies geactiveerd voor 20 dagen.


Af en toe wordt je helemaal maf van Atomix. Dat 20 dagen-trialverhaal hadden ze afgeschafd vanaf V7. En jij draait er nu toch mee? Ga het niet helemaal meer volgen....

invisigoth wrote :
Heb zopas de betalinsaanvraag ontvangen voor de full pro die ik binnen de 72u dien te voldoen !! De zaak is dus dringend ... :-)


Geen paniek.....
Al eerder gezegd: het werkt. Je bent echt niet de enige met zo'n ding. Dat je hem niet ingesteld krijgt ligt niet aan VDJ.

Je hebt geen concrete antwoorden gegeven op de zaken die ik je eerder heb gevraagd. Heb je nu naar de MIDI-instellingen en de audio-configuratie gekeken van de VMS zelf? Eerst doen voordat je probeert VDJ te controleren.
 

Posted Wed 15 Jun 11 @ 9:38 am
net een paar uurtjes geprutst en tot de volgende vaststelling gekomen :

VMS4 set-up doorlopen en volgende aanpassingen gedaan

* het usb audio signaal In Pre EQ gezet zodat dit bepaald wordt door de VMS4 EQ
* bij de ASIO configuratie (4x4) de line in van midilog 2 & 3 uigeschakeld aangezien in geen line in gebruik

andere set-up of midi mogelijkheden heb ik niet gevonden in de manual

VDJ configuratie doorlopen en volgende aanpassingen gedaan

* bij de mappers 3 keys bijgemaakt zodat de gains van midilog 2 & 3 alsook de master ook in VDJ weergegeven worden
* bij de soundsetup inputs - none, outputs - external mixer, soundcard - asio driver

indien ik de ouputs op single output of headphone zet krijg ik steeds zowel bij pfl als master de 2 kanalen door mekaar !
Stel me wel nog steeds de vraag of ik niet beter VMS4 als soundcard zou kiezen of niet ?

Alles lijkt te werken, k ga nog eens uitgebreid testen en dan de pro betalen !

nog een vraagje dat de aanzet was tot dit alles : afgelopen zaterdag een setje (willen) draaien op en feestje van een vriend en meerdere malen blokkeerde de VMS4 en/of VDJ ! Enige idee wat dit kon zijn ?
 

Posted Wed 15 Jun 11 @ 4:01 pm
Martin FourS wrote :
[quote=invisigoth]

Af en toe wordt je helemaal maf van Atomix. Dat 20 dagen-trialverhaal hadden ze afgeschafd vanaf V7. En jij draait er nu toch mee? Ga het niet helemaal meer volgen....




ik krijg het idee dat je de LE versie voor 20 dagen kan activeren als pro, de LE versie werkt dan volledig voor die tijd. zal wel weer wat nieuws zijn.
 

Posted Thu 16 Jun 11 @ 3:32 am

nog een vraagje dat de aanzet was tot dit alles : afgelopen zaterdag een setje (willen) draaien op en feestje van een vriend en meerdere malen blokkeerde de VMS4 en/of VDJ ! Enige idee wat dit kon zijn ?

En ? Iemand ?
 

Posted Thu 16 Jun 11 @ 4:55 am
JivajoHome userMember since 2011
Op wat voor computer draai je dit?

Het klinkt namelijk alsof het systeem in het geheel moeite heeft om die te ondersteunen.
Hetzelfde gebeurde bij mij op een netbook namelijk...
 

Posted Thu 16 Jun 11 @ 5:02 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
zijn je bestanden die je wilt spelen 100% ?
ik heb in het begin veel hang ups en freezes gehad omdat mijn bestanden niet helemaal oke waren , nu na een hele tijd alle "foute "bestanden weg en nagenoeg geen problemen meer ( hang ups, freezes, lange laad tijd)



 

Posted Thu 16 Jun 11 @ 7:42 am
acer 5684 laptop 2 gig ram, voldoende harde schijf ruimte op de C (± 40 gig), nvidia kaart (met aparte ram) EN Win Vista
 

Posted Thu 16 Jun 11 @ 8:02 am
Iemand trouwens ervaring met de VMS4 gecombineerd met VDJ7 ?
 

Posted Thu 16 Jun 11 @ 8:04 am
Discorobinson. Is een landgenoot van je.
 

Posted Thu 16 Jun 11 @ 8:15 am
JivajoHome userMember since 2011
Aan de computer zou het niet moeten liggen, helemaal niet als je alleen mp3 draait.
WAV zou misschien moeilijk kunnen worden in verband met de grootte van de bestanden, maar lijkt me ook niet dat het dan freezet...

Misschien heel veel nodeloze processen op de achtergrond?
 

Posted Fri 17 Jun 11 @ 10:14 am
Zo dan... Dat ding was ooit 2x zo duur als mijn HP....
Acer installeert nogal wat bloatware op zijn computers. Het is sowieso aan te raden je laptop zo veel mogelijk alleen in te richten voor VDJ. Uiteraard snap ik best dat dit niet altijd kan (ik hen er ook de centen niet voor om voor elke toepassing een andere te kopen) maar zorg dan iig dat alles wat je niet nodig hebt is uitgeschakeld of afgesloten. (Sidebar, gadgets, M-power ding van Acer, draadloos netwerk, schijfindexering. Quicktime, enz)
 

Posted Fri 17 Jun 11 @ 12:13 pm
Dit zijn de begin settings van VDJ pro 7.4(ik werk niet met de le versie die ik ook heb)
AMERICAN VMS4 DIGITAL WORKSTATION
Mogelijkheid 1

INPUTS : NONE
OUTPUTS : GEAVANCEERD
GEAVANCEERD:
DECK 1 : VMS4 OUTPUT 3 & 4
DECK 2 : VMS4 OUTPUT 5 & 6

Mogelijkheid 2

INPUTS : NONE
OUTPUTS : EXTERNAL MIXER – DECK 1 CHANEL 1 & 2 EN DECK 2 CHANEL 3 & 4
SOUNCARD : VMS

Dit zijn 2 settings die zeker werken om te beginnen

Sorry beste mensen voor de grote letters maar dit stond nu in een word document en dan moest ik alles opnieuw over typen
 

Posted Mon 20 Jun 11 @ 1:45 am
Dus toch de VMS4 als soundcard kiezen en NIET de asio driver ?


En wat is het kwaliteitsverschil tssn je mogelijkheid 1 en 2 ?
 

Posted Mon 20 Jun 11 @ 2:36 pm
invisigoth wrote :
Dus toch de VMS4 als soundcard kiezen en NIET de asio driver ?

Hangt sterk af van wat je wilt doen. Is het de bedoeling om bv ook te scratchen, dan wil je zo min mogelijk latency (vertraging) In dat geval kun je beter voor ASIO kiezen. Maar er is ook aangegeven: Dit zijn settings die zeker werken om te beginnen.

invisigoth wrote :
En wat is het kwaliteitsverschil tssn je mogelijkheid 1 en 2 ?

Heeft niets met kwaliteitsverschil te maken, maar alles met de flexibiliteit van de configuratie in de Advanced Audio Setup. Lees >DIT< eens door. Misschien dat dit die setup wat duidelijker maakt.
 

Posted Mon 20 Jun 11 @ 4:58 pm
95%