Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ laat niet alle nummers zien bij het zoeken
Goedemorgen,

Gisteren vuurdoop met VDJ 7 en macbook.

Ging niet eens zo slecht. (voor iemand die 10 jaar heeft gedraaid met BPM studio is het echt wennen)

Wat mij opviel is dat VDJ als je een zoekopdracht ingeeft, VDJ niet alle nummers laat zien die op de schijf staan. Als je vervolgens handmatig gaat kijken in de mappen blijkt het nummer er wel te staan en kan worden geselecteerd.
Ben ik de enige die dat heeft of heb ik een instelling verkeerd staan?

Verder valt het op dat VDJ erg veel nummers niet kan laden. De titel wordt geladen, onder de titel komt het woord "error" te staan.
Ik heb veel van deze nummers ook 10 jaar met BPM zonder problemen gedraaid dus daar kan het niet aan liggen.

Is dit ook een instelling. (oh ja het zijn nummer die ik zelf heb geript, dus vlgs mij geen virus aanwezig)

Wie heeft ervaring met deze "onvolkomenheden".

Groet

Frits
 

Posted Fri 17 Dec 10 @ 4:08 am
hendriks64 wrote :
Wat mij opviel is dat VDJ als je een zoekopdracht ingeeft, VDJ niet alle nummers laat zien die op de schijf staan.


Hoi Frits, met dit gedeelte van je vraag heb ik ervaring. Nieuwe nummers "vindt-ie niet" als je een algemene zoekopdracht geeft (over alle folders verspreid, ténzij je direct naar de map gaat waar het nummer dat je zoekt, instaat. Dan krijgt ie hem wel te pakken, hij wordt gescanned en klaar is Kees. Vanaf dat moment wordt-ie altijd gevonden!

Vraag 2: is mij nog nooit gebeurd, ook niet met nieuwe laptops of na formateren. Het kan aan je Mac liggen - VDJ doet soms vreemd met Mac, heb ik gelezen.

 

Posted Fri 17 Dec 10 @ 5:06 pm
Nou ben ik geen onverdeeld Mac-fan (al heb ik er 1) maar zo erg is het gelukkig ook niet ;)
Wat Bob zegt, klopt: eenmaal gedraaid is (als je niets hebt veranderd in het Config-menu) het nummer opgenomen in je database en vindt VDJ hem daarna wel. Om alleen elk nummer zo toe te voegen is een typisch voorbeeld van teveel vrije tijd. Dat heb ik niet en ik schat dat jij er ook niet van over loopt....
Het door jou beschreven probleem is een schoolvoorbeeld van een database die niet is bijgewerkt. De oplossing is niet te ingewikkeld: Aan de linkerzijde van het browserscherm in VDJ (het onderste deel) staan je schijven. Als je de schijf selecteert en met je rechter muisknop op de schijfletter klikt, komt er een menu tevoorschijn. Klik in dat menu op "Add to search database". Je schijf wordt nu gescand en je database wordt bijgewerkt. Wil je het echt goed doen, dan kies je uit hetzelfde menu na het scannen ook voor "Scan for tags" en daarna "Scan for BPMs". Dat kost een hoop tijd, maar hiermee wordt de laadtijd van een nummer aanzienlijk korter.

Als ex-BPM-gebruiker denk ik dat wennen niet eens zo veel tijd gaat kosten. Vooral het zoeken naar nummers (als je database is bijgeschaafd) is veel beter dan in BPM. Daarnaast wordt VDJ gelukkig nog steeds door ontwikkeld (iets waar BPM helaas niet zo sterk in is) en zijn je updates kosteloos voor de rest van je DJ-leven. Moet je mee aankomen bij BPM......
Wijze zet, welkom bij de club en veel succes met je nieuwe "speeltje".

Groet,
Martin.
 

Posted Fri 17 Dec 10 @ 6:44 pm
Dank je wel heren, fijn dat er mensen zijn die wel weten hoe het programma precies werkt.
Het toevoegen van een drive (disk) aan de zoekopdracht lukt helaas niet bij een mac.

Ik blijf proberen, toch bedankt voor het meedenken.

Ik moet nog even zeggen dat het (voor mij) jammer is dat BPM niet word geupdate. Ik zou niet overgestapt zijn als dat wel het geval zou zijn. Ik vind het programma met de juiste controller erg fijn werken.
 

Posted Sat 18 Dec 10 @ 12:32 pm
Frits,
bij geen oplossing zoeken we gewoon verder ;)
Je kunt VDJ dwingen de database bij te werken door de oude weg te gooien. Er zijn er minimaal 2: in de root van de schijf waar de muziek op staat en in de map /Users/gebruiker/Documents/VirtualDJ. Via Finder onder Locaties op Documenten klikken. Het ding heet VirtualDJ Database v6.xml. Als je die allebei weggooit, kun je daarna de in mijn eerdere post beschreven methode gebruiken om ze opnieuw aan te maken.

Om je probleem uit te leggen: Het mag duidelijk zijn dat nummers die niet in de database staan niet gevonden worden. De Error verschijnt als een nummer niet op de locatie blijkt te staan waar hij stond toen de database werd aangemaakt. Vandaar dat beide problemen databaseproblemen zijn.

BPM is idd een fijn pakket, maar de prijs icm de juist door hun geleverde controllers heeft mij doen besluiten eens verder te kijken. Nu dat ik bijna 1,5 jaar met VDJ bezig ben vind ik toch dat de mogelijkheden veel uitgebreider zijn. Zeker mbt de controllers. Als je dan het gebrek aan ontwikkeling daarbij optelt, is het voor de mannen achter BPM makkelijk geld verdienen. Dan is VDJ zeker meer value for money.

Ook bij jou gaat het goed komen ;)
 

Posted Sun 19 Dec 10 @ 5:07 am
zijn de nummers die je niet kan zien itunes nummers, want daar was iets mee met rechten waardoor je ze niet kan zien.
 

Posted Sun 19 Dec 10 @ 8:04 am
Ik heb dit soms ook.

zoeken naar een track, deze wordt gevonden. Bij het inladen in een van de spelers vertschijnt wel de filenaam maar bij het instarten speelt de track niet en geeft een error in de display.

Naar mijn inschatting staat de track in de XML database maar met een verkeerde locatie (zelf verplaatst ?)

ik los dit als volgt op

- in het mappenscherm selecteer je de map (schijf) met je muziek, rechts klikken en dan add to search database
- dan naar configuratiescherm/browser en voer daar een check en een Clean op de database uit.

Bij mij is het probleem dan altijd opgelost
 

Posted Tue 04 Jan 11 @ 7:21 am
tinodisco wrote :
.

Naar mijn inschatting staat de track in de XML database maar met een verkeerde locatie (zelf verplaatst ?)

Bij mij is het probleem dan altijd opgelost

dat is een goede inschatting en vaak ook de oplossing, maar hij geeft zelf aan dat het nummer wel staat op de juiste plek als hij handmatig in de map gaat zoeken, maar er is aal een tijdje geen reactie gekomen dus het zal wel opgelost zijn
 

Posted Tue 04 Jan 11 @ 8:40 am
salindPRO InfinityMember since 2014
Hallo , ik gebruik virtual dj pro reeds 5 jaar ongeveer die ik heb aangekocht en ben er heel tevreden over , maar nu wil ik mijn externe schijf met muziekmaps spelen op mijn mac, maar krijg een melding (zie images) " virtual dj ...problem opening database. Database in/Volume/tuur spelen could not be open " Hoe kan ik dat langs de meest gemakkelijkste weg oplossen ? Mvg.
 

Posted Fri 10 Apr 20 @ 12:23 pm
salindPRO InfinityMember since 2014
Hallo, op windows lukt het wel.... snap het niet goed .
 

Posted Fri 10 Apr 20 @ 12:40 pm
Hallo.... Ik werk al geruime tijd met VDJ8 Pro dat ik volledig aankocht. Ik gebruikte een externe harde schijf LACIE van 1T. Teneinde niet in de problemen te komen - de schijf is ondertussen al 4 jaar oud en word zeer intens gebruikt - schafte ik een SanDisk SDD aan met een geheugen van 4T. Ik zette alle bestanden over op de SanDisk en sloot deze aan op mijn Mac maar er is geen harde schijf te zien. Als ik de LACIE er op steek dan leest hij die onmiddellijk. Wat kan ik doen zodat hij de SanDisk wel leest...???
 

Posted Mon 19 Dec 22 @ 9:59 am
Hallo.... Ik werk al geruime tijd met VDJ8 Pro dat ik volledig aankocht. Ik gebruikte een externe harde schijf LACIE van 1T. Teneinde niet in de problemen te komen - de schijf is ondertussen al 4 jaar oud en word zeer intens gebruikt - schafte ik een SanDisk SDD aan met een geheugen van 4T. Ik zette alle bestanden over op de SanDisk en sloot deze aan op mijn Mac maar er is geen harde schijf te zien. Als ik de LACIE er op steek dan leest hij die onmiddellijk. Wat kan ik doen zodat hij de SanDisk wel leest...???
 

Posted Mon 19 Dec 22 @ 1:07 pm