Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules Dj Control mp3 e2 / AANSLUITEN? - Page: 4.4

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

weet iemand welk programma nog meer werkt met dj control mp3 e2 want ik heb vandaag binnen gekregen en trial is 20 dagen maar geldig

iemand een idee?
 

Posted Tue 14 Sep 10 @ 1:40 pm
Chris,

bij de console is een versie van VDJ meegeleverd. Is een LE-versie dus met minder mogelijkheden dan de trial die je nu hebt.
Verder zou de console met elk programma moeten werken dat MIDI-mappable consoles ondersteunt. Dat betekent dat elk programma dat een console ondersteunt dat stuurt via MIDI (maar dan over de USB-kabel) zo moeten werken. Maar uiteraard raden we je dat niet aan ;)

Succes,
Martin.
 

Posted Tue 14 Sep 10 @ 1:52 pm
dj stanPRO InfinityMember since 2004
 

Posted Sun 03 Oct 10 @ 8:24 am
BLaCKSHeeP-RSCA wrote :
Dag Waterreus,

Heb net mn geluidskaart en het werkt perfect voor mij...
Heel hard bedankt voor de hulp!!

Groetjes


Zoals je ziet komt je advies iets te laat :D
 

Posted Sun 03 Oct 10 @ 10:55 am
hallo,
ik heb de dj mp3 e2 nu al een tijdje, maar ik wil wel graag kunnen voorbeluisteren, anders heb ik ook vrij weinig aan mijn sennheiser headphones, haha. maar mijn vraag is nu, werkt die conceptronic sound adapter , usb ( http://www.informatique.nl/445145/conceptronic-sound-adapter-usb.html ) en kan ik daarmee voorbeluisteren ? zo ja, welke instellingen moet ik aanpassen zodat ie optimaal werkt?

groeten, Kai Franciscooo
 

Posted Wed 08 Dec 10 @ 11:10 am
die vraag is al vaker gesteld en ja, dat werkt, verwacht alleen geen goede kwaliteit van het geluid en controleer of er drivers zijn voor jouw besturingsprogramma voor aanschaf.

instellingen zijn dan 2 geluidskaarten waarbij deze kaart geselecteerd moet worden als headphone
 

Posted Wed 08 Dec 10 @ 11:18 am
bedankt voor je (snelle) hulp :)

mijn besturingssysteem is windows 7 , en ik gebruik de dj mp3 e2 , als dat is wat je bedoelde ?
hoe kan ik zijn of ik de driver heb?
 

Posted Wed 08 Dec 10 @ 3:48 pm
de driver heb je nog niet, je moet alleen kijken of er voor de geluidskaart drivers bestaan voor windows 7 anders heb je er nog niets aan.
dat kan je zien op de site van de fabrikant, daar kan je ze ook downloaden als ze bestaan
 

Posted Wed 08 Dec 10 @ 3:54 pm
ik heb geen idee hoe ik dat moet doen, ik ben niet zo handig met computers , ghehe.
kan je me daar misschien bij helpen ?
 

Posted Thu 09 Dec 10 @ 1:34 am
niet echt, als je geen driver kan installeren houdt het een beetje op.

hier kan je in ieder geval de handleiding vinden, volgens deze handleiding zit er een standaard driver in voor deze geluidskaart die gebruikt kan worden. hopen maar dat dan ook echt zo is.
als dat zo is, dan hoef je alleen de kaart in een usb poort te stoppen en gaat de rest vanzelf


http://www.conceptronic.net/site/desktopdefault.aspx?tabindex=0&tabid=420&pc=CSOUNDU
 

Posted Thu 09 Dec 10 @ 4:44 am
bedankt !
ik hoor vandaag het geluidskaartje binnen te krijgen, ik laat het weten als ik hem binnen heb en of ie werkt, dan hebben anderen er hopelijk ook nog wat aan.

nogmaals, bedankt !
 

Posted Thu 09 Dec 10 @ 6:01 am
ik heb vandaag rond half 7 het externe geluidskaartje binnengekregen, instellingen bij vdj iets aangepast en hij doet het ! het geluid is ook perfecte kwaliteit, alleen de muziek die ik voorbeluister via mijn headphones loopt ietsjes achter dan op mijn speakers. wel lastig om goede mixes te maken. weet je misschien of ik dat goed kan zetten en hoe ik dat moet doen ?
 

Posted Thu 09 Dec 10 @ 3:21 pm
Voor de mensen die met hetzelfde probleem als mij zitten ;
om de headphones gelijk te laten spelen met de speakers, bij mij waren dit de instellingen, misschien moet de latency bij jou anders :
je klikt op 'config' , dan ga je naar het tabje 'performances' , dan doe je bij 'presets' 'Fastest . daaronder staat 'sound card' dan moeten alle 2 de vakjes aangevinkt zijn en bij mij ging het toen gelijk met elkaar als ik bij 'latency' aanklikte ; 512 (11ms) .
ik weet niet of het bij de anderen ook zo werkt, maar bij mij in ieder geval wel dus ik dacht ik meld het even !
 

Posted Thu 09 Dec 10 @ 3:36 pm
toevallig meldt zich net iemand met een vergelijkbaar probleem, mijn eerste ingeving was inderdaad latency gelijk houden, goed om te horen dat dit bij jou geholpen heeft.
 

Posted Fri 10 Dec 10 @ 2:29 pm
toevallig meldt zich net iemand met een vergelijkbaar probleem, mijn eerste ingeving was inderdaad latency gelijk houden, goed om te horen dat dit bij jou geholpen heeft.

wat bedoel je precies met latency gelijk zetten ?
want bij mij kan je maar tussen een paar latencies kiezen, en 11 klinkt het beste, maar ik hoor nog steeds dat de headphone niet helemaal gelijk loopt met mijn boxen. weet jij of je ergens zelf het aantal latencies kan instellen ? want nu kan ik alleen maar kiezen tussen 3 , 5 , 9 , 11 etc.
 

Posted Mon 13 Dec 10 @ 6:01 am
bij sommige geluidskaarten kan je in windows de latency van de kaart zelf nog aanpassen
 

Posted Mon 13 Dec 10 @ 9:02 am
KaiFranciscooo wrote :
want nu kan ik alleen maar kiezen tussen 3 , 5 , 9 , 11 etc.


Dit zijn stapjes in milliseconden. Die zijn zo klein dat je het verschil bijna niet hoort.
Mocht je geen mogelijkheid hebben om van de externe kaart de latency (= vertraging) in te stellen, probeer dan eens asio4all te installeren. (Even googlen op Asio4all) Je kunt dan per geluidskaart de latency intellen. Even experimenteren wat het beste resultaat geeft. Daar kunnen we je helaas niet mee helpen...
 

Posted Mon 13 Dec 10 @ 11:19 am
hej, hoe ik heb net een hercules dj control mp3 e2 gekocht, en een usb geluidskaart. Nu heb ik het paneel met mijn pc gekoppeld via de usb-draad en het geluid komt uit de stereo geluidskaart van mijn pc. De vraag is hoe kan ik precies met mijn headset voorbeluisteren wanneer er een track wordt afgespeeld op deck A (geluid op de boxen) en ik de track op deck b wil voorbeluisteren en na de overgang deck A wil voorbeluisteren.

Bij voorbaat dank, sebbe
 

Posted Fri 31 Dec 10 @ 4:51 am
Welkom, Sebbe.

Als je het forum afzoekt is dit de meest gestelde vraag. Het antwoord staat er dus ongetwijfeld bij.
Om te beginnen kun je de meegeleverde handleiding van de console eens lezen. Vanaf pagina 14 staat omschreven hoe de PC en de eigen software van Hercules moeten worden geconfigureerd.

Succes,
Martin.
 

Posted Fri 31 Dec 10 @ 5:38 am
hartelijk bedankt, ik wou het op voorhand weten opdat ik dan de mogelijkheid dan had om het direct terug te sturen. In de handleiding staat dat je een geluidskaart nodig heb van 4 kanalen , is dan de gewone geluidskaart op u pc ( met een groene en roze out en in put ) EN een extra USB geluidskaart genoeg ? Heb ik dan 4 kanalen of 2 kanalen ? Sorry voor het ongemak maar computer en software is niet echt mijn ding ( dj'en hopelijk wel :) )

Bedankt
 

Posted Fri 31 Dec 10 @ 5:42 am
83%