Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Hercules dj console rmx + Virtual dj

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

keffyHome userMember since 2009
Hej
Har precis köpt ett Hercules dj console rmx, det följer med virtual dj, Men
jag ville ha Virtual dj pro(v6.0.2) så jag fick av en kompis!

Men nu vill inte mixerbordet funka med det nya programmet,
Är det någon som vet varför? Vilka inställningar bör man ändra osv?

Kan säga att det funkade kanon med virtual dj som följde med, men borde det inte funka lika bra med likadant program fast nyare version? :O

Något ni behöver veta skriv

Tacksam för hjälp!

Får inte upp Hercules dj console som ljudkort??

http://it.virtualdj.com/image/oldblog/9/83792/image.jpg (lånad bild)
 

Posted Tue 10 Nov 09 @ 11:03 am
frippejPRO InfinityMember since 2009
Om du inte alls på upp Hercules RMX som alternativ måste det vara att du inte installerat det senaste drivrutinerna.

Samt att du ska ha på ASIO mode i Hercules controlpanel sedan ta ASIO Mode i VDJ och sen Hercules Rmx!
 

Posted Tue 10 Nov 09 @ 3:11 pm
keffyHome userMember since 2009
Tack så jätte mycket! Funkade kanon!

Men har några frågor till :) kan passa på och ställa dom,

ibland hackar ljudet till i ngn sek, hackar inte utan mer ett kort kort uppehåll eller vad man ska säga, varför blir det så?

och har ju det nya Virtual Dj nu, och i det gamla så ser man vad som är på knapparna,(1,2,3,4,5,6 osv) i Virtual dj tex som flanger osv,
och det gör man inte i det nya, kan man ändra det så man kan se vad som är på knapparna?? =)

Vart kan man finna/tips på mer coola effecter, sampels osv??

Tacksam för svar!
Mvh Simon..
 

Posted Wed 11 Nov 09 @ 12:46 pm
frippejPRO InfinityMember since 2009
Ska försöka hjälpa dig så gott som möjligt :)

Första frågan: Det kan vara så att datorn kan vara dålig (behöver inte vara så men kan vara en orsak) samt att det är något annat bakrundsprogram/trådlöst internet som ligger och skaver.

Annars kan du testa att "klocka" upp för lite bättre ljud etc. i inställningarna, det finns en flik där du kan ställa in lite sådant.
Har du också kollat så att ljudinställningarna står först på ASIO i kontrollpanelen, sedan ASIO Mode i VDJ, sen Hercules RMX "Ultra Low Latency"
Sedan apply.

Fråga 2: Nej, du kan inte ställa in så du ser vad knapparna är i VDJ på din hercules RMX, du får helt enkelt ta och lära dig. :)
Jag själv har en Hercules RMX och jag har ställt in funktioner på 3, 5 & 6.

Så ställ in inställningarna i VDJ edition och sedan får du helt enkelt lära dig dom :)

Angående andra samplers och skins så finns det här på sidan att ladda ner. Om du kollar på fliken "Download" sedan "plugins" så finns det en massa!

Lycka till!
 

Posted Fri 13 Nov 09 @ 1:29 pm
henrikcHome userMember since 2010
Hej, jag har samma problem som han på första frågan, vill kunna använda min Hercules rmx med samma program. Med panelen funkar inte på just det programmet. Händer inget när jag trycker på spakarna liksom. Det finns ju ingenstans där man väljer vilken "device" man vill använda sig av... vad jag vet. Och om jag också måste installera nya drivrutiner, hur gör jag det? Snälla hjälp?!
 

Posted Sun 24 Jan 10 @ 8:00 am
Hei, jeg lurer på om dere som har Hercules RMX vet om det går an å bruke crossfaderen på RMX til å mixe muiskkvideoer?

-solve0105-
 

Posted Thu 08 Jul 10 @ 4:05 am


Det går helt fint :)
I Video settings i VirtualDJ, sett "Video crossfader linked to Audio Crossfader"
 

Posted Thu 08 Jul 10 @ 6:00 am
Konge..

Da skal jeg investere i en RMX straks..

Har Denon HC-4500 m/Denon mixer til, og BU4500.. Men sliter med VJ mixingen.. Men da ser det ut til at RMX løser problemene mine med VJ'ing.

Takk for svar

-solve0105-
 

Posted Mon 12 Jul 10 @ 12:38 am
Jag har precis köpt Hercules DJ Control RMX men när jag ska sätta igång VDJ som man får med säger den genast att det är Invalid skin file error. Jag har gjort allt som står på supporten men det blir fortfarande samma meddelande, vad ska man göra?
 

Posted Thu 12 Apr 12 @ 6:08 am


(Old topics and forums are automatically closed)