Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: bij het laden van nummers blijft ie hangen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Na het verslepen van een track uit mijn afspeellijsten naar een deck, laadt het nummer zich niet en blijft de muziek die speelt hangen.

Hoe dit op te lossen? Iemand?

Youri
 

Posted Mon 03 Sep 07 @ 5:20 pm
Gebruik je VDJ 3.4? Is het met een bepaald nummer of bij alle nummers? Wat zijn de specs van je machine?
Ewout
 

Posted Mon 03 Sep 07 @ 7:45 pm
Ik gebruik idd VDJ 3.4. Het is bij alle nummers, niet een nummer in het bijzonder. Wat zijn specs? EN waar kan ik dat vinden?

Youri
 

Posted Mon 03 Sep 07 @ 11:12 pm
yoeri,
specs, zijn de gegevens van je computer, zoals processor, moederbord, geheugen grafische kaart etc. Als je pc bijvoorbeeld teweinig geheugen heeft kan het zijn dat hierdoor haperingen in het geluid ontstaan als je een ander nummer laadt.
In de 3.4 versie kan je proberen om in het config menu de "Reactivity" te verlagen, van bijvoorbeeld fast naar medium.
Ewout
 

Posted Wed 05 Sep 07 @ 7:50 pm
Nou ik zal in eerste instantie even de "reactivity" aanpassen.
Daarbij viel het me al op dat mijn laptop de melding gaf dat hij te weinig virtueel geheugen had.
Enig idee wat dat inhoud? En wat ik daar aan moet doen?

Youri
 

Posted Thu 06 Sep 07 @ 10:40 am
Dat houdt in dat je waarschijnlijk echt veel te weinig geheugen hebt. Hoeveel memory heb je in die laptop zitten?

Kleine uitleg: In je pc zit een hoeveelheid intern geheugen, zeg 512MB. Daarnaast heeft windows een swap file (ook wel virtueel geheugen genoemd), dit is een bestand op je harde schijf die normaal iets van 1,5 keer de grote van je interne geheugen is (in het voorbeeld dus 750 MB). Als je pc meer gebruikt dan 512MB, wordt de data boven deze 512MB naar die file op je harde schijf geschreven, er past immers maar 512MB in je interne geheugen. Als een programma het geheugen nodig heeft wat op de harde schijf staat, zal eerst een ander deel naar die file worden geschreven en zal het benodigde geheugen van schijf in het echte geheugen worden geladen. Je zult dan zien dat je pc erg langzaam wordt en dat je harde schijf vrijwel continu in gebruik is. Er wordt namelijk cntinu data heen en weer geschreven van de schijf naar de swap file en terug. Dit effect wordt nog meer versterkt doordat je een laptop gebruikt, deze hebben vaak een langzame harde schijf. Hierdoor heeft je pc het erg zwaar, waardoor vdj bijvoorbeeld kan gaan stotteren.

Nu is bij jou zelfs die file te klein, waardoor je die melding krijgt. Je kunt hier 2 dingen aan doen:
- De swap file vergroten, niet aan te raden, want dan wordt er nog meer data heen en weer gepompt en zal het nog trager worden.
- Extra geheugen of een nieuwe laptop aanschaffen
Ewout
 

Posted Thu 06 Sep 07 @ 9:41 pm
Jee Ewout,

Dat is een bom aan informatie, jaajajaja.

Nou mooi dan. Na twee jaar is mijn laptop al te klein voor mij, qua geheugen.

Ik zal er iets aan gaan doen.
Met het veranderen die andere instellingen gaat het al beter dus..........

Bedankt,

Youri
 

Posted Fri 07 Sep 07 @ 6:50 pm
Graag gedaan Youri,
er wordt nu aangeraden om voor audio mixen onder Windows XP 1GB te hebben, voor video mixen 2GB en onder Vista altijd 2GB (of meer).
Ewout
 

Posted Sat 08 Sep 07 @ 5:20 pm


(Old topics and forums are automatically closed)