Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Probleem met registreren na aanschaf VDJ

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Elvos1Home userMember since 2007
Ik heb afgelopen week VDJ aangeschaft en dacht (zoals de website aangeeft) binnen 5 minuten "up and running" te zijn, maar dat viel even tegen:
Het begon al met een foutmelding na aanschaf dat ik mijn gegevens niet volledig ingevuld zou hebben en dat ik op de BACK button moest drukken. Dat had ik gedaan en nogmaals geprobeerd te submitten.
Gevolg is nu dat ik VDJ 2x heb aangeschaft!
Hierop heb ik meteen contact gezocht met support om 1 licentie ongedaan te maken en dit is in behandeling maar sinds woensdag heb ik helemaal niets meer van ze gehoord.
Vervolgens is het nu dus zo dat ik alleen de 1e licentie gebruik maar als ik met die gegevens inlog op deze website kan ik wel VDJ downloaden, maar zie ik geen berichten op het forum meer (alleen een melding over VDJ Radio of zo), en ook bij downloads kan ik niets downloaden omdat ik dan de melding krijg dat ik VDJ moet kopen. (natuurlijk heb ik bij mijn profiel wel mijn serienummer ingevuld)

Ik ben nu ingelogd met een (tijdelijk) ander account dan waarop ik VDJ heb gekocht want zoals gezegd kan ik daarmee niet op dit forum komen.

Ik vind het erg jammer dat ik dit verhaal als mijn allereerste post op dit forum moet zetten, maar ik hoop toch dat iemand een goed advies voor mij heeft want eerlijk gezegd vind ik dat ik door het support team zwaar onvoldoende wordt ondersteund...

Alvast hartelijk bedankt!
 

Posted Mon 27 Aug 07 @ 10:37 am
Joop3mPRO InfinityMember since 2007
Ik heb bijna hetzelfde gehad.

Het duurt een aantal dagen om het account van je Credit Card te checken..

Dit gaat buiten VDJ om, via een extern bedrijf. Een mailwisseling van mij aan hun bood uitkomst.

Succes !
 

Posted Mon 27 Aug 07 @ 5:07 pm
Elvos1Home userMember since 2007
Bedankt voor je reactie!

Dezelfde dag dat ik VDJ dubbel besteld had, heb ik meteen meteen een mailtje naar dat bedrijf gestuurd maar nooit meer iets van gehoord.
Bij het VDJ support team kwam wel een reactie dat er iemand van de afdeling betalingen naar zou kijken maar het is nog steeds in behandeling en wat ik ook probeer, ik hoor helemaal niets meer van ze...

Zoals eerder aangegeven is het ongedaan maken van de 2e licentie niet mijn enige probleem:
Ik kan namelijk ook niet met mijn juiste gegevens inloggen op dit forum, en ook geen plugins e.d. downloaden.
Als ik dat probeer krijg ik de melding dat ik een pro user moet zijn, wat logisch zou zijn als ik niet de juiste gegevens ingevuld zou hebben maar dat is dus wel het geval want ik kan wel met mijn gegevens in het download center om VDJ 5 Pro te downloaden.

Kortom, er zit ergens iets helemaal fout maar het SUPPORT team van VDJ verdient die naam wat mij betreft nog even niet.
Hopelijk nog iemand met suggesties want ik weet echt niet meer wat te doen en heb er toch erg veel geld voor betaald!
 

Posted Tue 28 Aug 07 @ 2:44 pm
Probleem opgelost!
Mijn account is nu goed aangemaakt zodat ik in kan loggen en downloaden e.d. en ik krijg netjes mijn geld van de tweede licentie terug en kan nu dus eindelijk eens gaan genieten van deze prachtige software!

Met dank aan het Virtual DJ SUPPORT team wat dus toch wel degelijk die naam verdient!
 

Posted Thu 30 Aug 07 @ 9:44 pm
Ok dan, welkom als een pro user!!!

Je moet ze inderdaad soms gewoon wat tijd geven ;)
 

Posted Thu 30 Aug 07 @ 9:55 pm
Yep, je moet ze inderdaad wat tijd geven maar het valt niet mee om van die prachtige software te kopen en dan anderhalve week te moeten wachten voordat je het kunt gebruiken, toch? ;-)

Bedankt!
 

Posted Thu 30 Aug 07 @ 10:59 pm
Welkom als pro user. Als je weet hoeveel berichten ze per dag krijgen, denk ik dat het wat duidelijker wordt waarom je af en toe wat langer moet wachten ;-). Maar ik ben het met je eens het is niet leuk om te wachten.
Ewout
 

Posted Sun 02 Sep 07 @ 2:31 pm
Ik kan me voorstellen dat ze dagelijks heel veel berichten krijgen maar als je opeens zoveel geld kwijt bent wil je daar toch graag iets voor terug krijgen...

Voorop gesteld: het is nu dus allemaal opgelost en ik ben er zéér tevreden mee maar toch vind ik persoonlijk de purchase-pagina niet goed.
Zoals ik eerder aangaf kreeg ik na het invullen van het online-formulier een melding dat de registratie niet goed was verlopen (de exacte error-melding weet ik zo niet meer) en dat ik via de back-button terug moest keren naar het formulier om mijn gegevens te verbeteren.
Ik klikte dus op de back-button maar alles was goed en volledig ingevuld.
Toen dus toch maar weer op accept geklikt en 5 minuten later vielen er 2 mailtjes tegelijkertijd in mijn inbox met 2 verschillende VDJ serienummers, en dus had ik hem op dat moment 2x aangeschaft.

Dat de website (en de foutmelding met de back-button die ik kreeg) nu wel of niet duidelijk is, daarover valt te discussiëren maar ik vind het wel raar dat ze geen beveiliging in de aanmelding bouwen zodat je bv. niet meer dan 1x per uur of zo VDJ kunt aanschaffen.

Maar ok, eind goed al goed!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor de aanschaf een tijdje VDJ hebt gebruikt met crack want het is (zeker voor Nederlanders) best heel veel geld om VDJ te kopen, maar wat je ervoor terug krijgt aan bv. extra downloads, support en vooral een goed werkende versie is onbetaalbaar! (mooi filosofisch gesproken, toch ;-) )
 

Posted Tue 04 Sep 07 @ 4:13 pm
een tip,, als je die crack heeft gebruikt op uw pc waar je nu de orginele vdj op gaat gebruiken, zou ik toch uw pc volledig terug naar fabrieks instellingen zetten,,want een crack laat sporen na die niet goed zijn....
Albert
 

Posted Tue 04 Sep 07 @ 7:24 pm
Ik had dat inderdaad al ergens gelezen. Voorlopig ben ik nog geen problemen tegengekomen maar ik heb VDJ dan ook nog maar kort gebruikt. Ik zal voor de zekerheid dus binnenkort toch maar een formatje C draaien ;-)

Bedankt voor de tip!
 

Posted Tue 04 Sep 07 @ 9:35 pm
Elvos2007 wrote :

Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor de aanschaf een tijdje VDJ hebt gebruikt met crack want het is (zeker voor Nederlanders) best heel veel geld om VDJ te kopen, maar wat je ervoor terug krijgt aan bv. extra downloads, support en vooral een goed werkende versie is onbetaalbaar! (mooi filosofisch gesproken, toch ;-) )


Ik vind dat nogal meevallen. Als je 1 avondje draait op een feest heb je het al terug verdiend. Koop eens 2 Pioneer cdj1000s? of nog beter als je video wilt mixen: 2 Pioneer dvj1000s....
Vergeleken bij andere software (zowel voor als niet voor djs) is het best betaalbaar.
Ewout
 

Posted Wed 05 Sep 07 @ 8:17 pm
Ewout, dat klopt ook wel en ik praat het zeker niet goed maar als je de keuze hebt tussen iets moeten kopen of gratis kunnen gebruiken (al is het dan illegaal), dan is de keuze voor veel mensen vaak snel gemaakt...
Eerlijk gezegd vind ik niet dat je computersoftware (in dit geval dus VDJ) kan vergelijken met Pioneer maar ik begrijp wat je bedoelt.

Ik probeerde in mijn betoog alleen maar duidelijk te maken dat ik hoop dat veel mensen mijn voorbeeld zullen volgen door VDJ gewoon te kopen want je krijgt echt waar voor je geld!
 

Posted Wed 05 Sep 07 @ 11:36 pm
Klopt, ben ik helemaal met je eens. De meeste mensen die illegale software gebruiken hebben niet door dat het bouwen van een applicatie ook tijd kost en dat diegene die deze software bouwt ook moet eten en dus ook salaris wil ontvangen. Iedereen vind het verkeerd als je een product (bijv auto of brood) steelt, maar illegale software gebruiken lijkt normaal.
Dat is jammer vind ik en soms denk ik ook wel eens ik stop met het moderaten van het Nederlandstalige forum, want 90% lijkt wel een niet legale versie te gebruiken, maar willen wel als eerste geholpen worden.
Ewout
 

Posted Thu 06 Sep 07 @ 9:28 pm
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het beu raakt om mensen met een illegale versie te ondersteunen. Aangezien dat er in de praktijk meer zijn dan legale gebruikers is je overweging om ermee te stoppen wel te begrijpen, waarmee ik je niet aan wil moedigen om dat te doen want ik heb stiekem al veel aan jouw berichten gehad ;-)

Ik lees dit forum al een hele tijd en het is dan opmerkelijk dat mensen over problemen beginnen over bv dat de voorafluistering niet werkt. Dat was nou net een van die problemen die door een crack werd veroorzaakt en ze komen hier dan vragen om dat op te lossen...
Om jouw voorbeeld maar weer aan te halen: Een auto of brood stelen en er later mee terugkomen omdat de kleur of smaak niet bevalt!

Ik moet zeggen dat ik het heel goed vind dat mensen zich op dit forum moeten registreren, en dat je op die manier kan zien wie een license heeft en wie niet, en ik hoop dan ook dat je verder gaat met je goede werk want het wordt (wat mij betreft) zeer gewaardeerd!
 

Posted Fri 07 Sep 07 @ 3:29 pm
We raken een beetje off topic maar goed

Ik ben het helemaal met je eens. Soms zie je figuren die al maanden de demo versie gebruiken (die maar 20 dagen werkt). Ook vraag ik wel eens of ze een crack gebruiken en die zie je nooit meer terug. Het is wel jammer dat het zo gaat. Ik vind het fout als je gekraakte software gebruikt (ik ben zelf software developer), maar als je het dan doet, ga dan niet op een officieel forum om hulp vragen.

Die registratie is inderdaad goed, het team kan hier echter nog veel meer mee dan dat ze alleen weten of je een licentie hebt.
Ewout
 

Posted Sat 08 Sep 07 @ 5:17 pm
(Beetje offtopic kan geen kwaad, toch? =) )

Aan welke software werk je, Ewout?

Is het enkel in het Nederlandstalige forum dat er zoveel gekraakte versies voorkomen? Als je even bladert in het General Forum, kom je toch amper of niets tegen?
 

Posted Sat 08 Sep 07 @ 9:35 pm
Het lijkt er inderdaad wel op dat de meeste mensen met ene crack uit Nederland komen. Dit is wel vreemd vind ik, want relatief gezien hebben we hier een hoog salaris en welvaart. De regering wil Nederland neerzetten als een kennis economie, maar als we niet eens bereid zijn om software licenties te kopen, dan nemen andere landen ons natuurlijk niet serieus.

Daar komt nog bij dat deze gebruikers waarschijnlijk ook al hun muziek downloaden en wel als "professioneel" dj draaien. Als je dan je software en je muziek koopt, heb je dus tov die gebruikers veel meer kosten, maar je moet er wel mee concurreren. Het wordt misschien tijd om hier eens wat aan te doen.

Ik schaam me er wel eens voor als ik de zoveelste crack user "aangeef" bij het vdj team (alleen afgelopen week al 4). Het beantwoorden van vragen hier op het forum kost toch best veel tijd (reken maar eens uit ruim 3000 posts * 2 a 3 minuten gemiddeld per post). Dan vraag je je wel eens af: Waar doe je het voor en je kunt waarschijnlijk je tijd beter besteden aan andere zaken.

Ik werk bij een groot bedrijf en daar bouw ik proces besturing software op het Microsoft .net platform in C#. Daarnaast bouw ik voor het mkb op maat gemaakte applicaties voor oa document beheer, proces ondersteuning en order management.
Ewout
 

Posted Sun 09 Sep 07 @ 1:14 pm


(Old topics and forums are automatically closed)