Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: analizeren

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik heb op het forum juist iets over ananlizeren gelezen,maar kon geen vraag stellen omdat deze gesloten is. als ik de nummers analiseer any music, moet je dit altijd blijven doen bij iedere heropstart? of is eenmalig voldoende. bv vandaag heb ik alles geanaliseerd,maar morgen ga ik draaien moet ik dan alles weer analiseren... het gaat wel zeer traag ....

Albert
 

Posted Mon 06 Aug 07 @ 9:09 am
Normaal onthoud hij alles eens ze geannalyseerd zijn in de database
 

Posted Mon 06 Aug 07 @ 3:56 pm
en welk voordeel heb ik dan als alles geanaliseerd is?? laad het dan sneller ? wordt er dan ook een extra xml file aangemaakt en onder welke naam staat deze dan.

Albert
 

Posted Mon 06 Aug 07 @ 4:33 pm
Als je een nummer in een deck laadt, dan wordt het nummer ook geanayseerd. Er wordt gekeken hoe lang het nummer is, wat het maximale en de gemiddelde volume is, hoeveel bpm het nummer is etc etc. Deze data wordt opgeslagen in de mp3 database die in de program folder van vdj staat.

Je kunt dit ook voor meerdere nummers tegelijkertijd doen, dan selecteer je een aantal nummers of mappen, klikt rechts en selecteerd "Analyse". Als deze data wordt dus ook opgeslagen in dezelfde xml file. Let er alleen op dat deze xml alleen wordt opgeslagen als je vdj afsluit, of als je een sneltoets maakt en hier op drukt.

Het voordeel is dat oa het volume van het nummer reeds bekend is en dat als je dan de instelling voor de gain op bijvoorbeeld "Always 0dB" hebt staan, dat deze goed is zodra je het nummer naar het deck sleept.
Ewout
 

Posted Mon 06 Aug 07 @ 8:05 pm
ok , vdj is al bezig van deze morgen 08u00 met analiseren en is nu 12 uur later nog bezig...
bedankt Ewout

Albert
 

Posted Mon 06 Aug 07 @ 8:44 pm
alles is geanaliseerd, het laden van een nummer gaat precies veel sneller. alweer wat bijgeleerd.

bedankt .
Albert
 

Posted Wed 08 Aug 07 @ 10:39 am


(Old topics and forums are automatically closed)