Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Stotteren - Haperen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Niets aan de instellingen veranderd zo ver ik weet, maar nu als ik een nummer afspeel en ik laad een ander dan hapert/hakkeld de muziek totdat het nummer helemaal geladen is,
Wat kan dat zijn?
Heeft gewoon goed gewerkt.
 

Posted Thu 26 Jul 07 @ 12:23 am
kijk is is uw instellingen,in performance daar moet je uw slider is helemaal naar links zetten.gebruik je de pc ook voor andere dingen zoals internet??

Albert
 

Posted Thu 26 Jul 07 @ 11:11 am
Heb de Gigaport externe geluidskaart
Laptop met 1 gig geheugen (PIIII)
Virtualdj Home edition.
Heeft goed gewerkt tot gisteren.
Valt me wel op dat wanneer ik bij start-instellingen-geluiden kijk op de laptop, dan zie ik daar de interne geluidskaart en een usb geluidskaart.
Voorheen stond hier de Gigaport.
In virtualdj kies ik voor Asio driver, dit omdat ik de Gigaport Asiodrivers geinstalleerd heb.
Het lijkt erop dat ik elke keer die drivers kwijt ben omdat ik de gigaport niet meer kan selecteren maar moet kiezen voor audio usb wanneer ik bij start-instellingen-geluiden kijk op de laptop.
Denk dus probleem met driver
 

Posted Thu 26 Jul 07 @ 7:43 pm
zet de asio driver is af, en gebruik de drivers is van de laptop, mischien help het.
Ewout gaat u daar beter in kunnen helpen.

Albert
 

Posted Thu 26 Jul 07 @ 9:47 pm
Bedankt voor je hulp.
Maar met interne geluidskaart is het geen probleem.
 

Posted Fri 27 Jul 07 @ 8:42 am
Door verschillende audio drivers te installeren, gebeurde het dat windows niet goed mijn Asio drivers zag.
Het alleen herinstalleren van de Asiodriver hielp niet meer..
Daarom mijn laptop geformatteerd, alleen de Asio driver erop gezet en nu loopt hij weer als een trein.

TIP:

Als alles goed werkt op je pc of laptop, maak dan een backup met b.v. Ghost.
Het spaart je een hoop ellende om alles weer in zijn oude staat terug te krijgen.

Gebruik de laptop of pc ook ALLEEN voor het draaien.
Ga er geen andere programma's op zetten en veel downloaden.
Als hij alleen voor het draaien van de muziek gebruikt wordt, is de pc/laptop stabiel en wordt er niet veel geheugen afgesnoept van andere programma's die misschien op de achtergron meedraaien !!!
 

Posted Sat 28 Jul 07 @ 9:47 am
Kijk dat zijn wijze woorden. Ik ben het helemaal eens. Ik snap alleen niet waarom je de Asio drivers wilt gebruiken. Asio heeft aleen voordelen als je tegelijkertijd de in en uitgangen van je geluidskaart gebruikt, dus bijvoorbeeld bij het gebruik van tijdcode. In alle andere gevallen zullen de Windows drivers minder problemen geven, makkelijker in te stellen zijn en stabieler werken.
Ewout
 

Posted Mon 30 Jul 07 @ 8:53 pm
Das een goeie Ewout.
Dacht dat je voor het beste resultaat Asiodrivers moest gebruiken.
Zit ik dus moeilijk te doen, terwijl ik net zo makkelijk met de windowsdrivers had kunnen werken.
Thanks for tha TIP !!!
 

Posted Tue 31 Jul 07 @ 6:26 am
Heb dus een Gigaport usb aangesloten en in de config gekozen bij Sound Setup:

Input: None
Output: External mixer
Sound card: Asio driver

Verder bij keuzemenu soundkaart gekozen voor de Gigaport.

Dacht dat het zo goed was.
 

Posted Tue 31 Jul 07 @ 6:34 am
Dat ziet er inderdaad goed uit, alleen heb je die Asio drivers niet nodig. Met Asio drivers komt het vaker voor dat je tikken etc krijgt door oa de verkeerde instellingen in de latency instellingen (in het Asio config menu). Met de Windows driver hoef je dit niet zelf te doen en geeft het dus minder fouten.
Ewout
 

Posted Wed 01 Aug 07 @ 12:02 am
Bedankt voor de tip !!!

Als je dus geen Asio driver kiest, moet je dan kiezen voor 4.1 soundcard.
 

Posted Wed 01 Aug 07 @ 7:53 am
Ja dan kies je voor 4.1 geluidskaart. In de box om je geluidskaart te kiezen kies je dan de juiste geluidskaart.
Ewout
 

Posted Wed 01 Aug 07 @ 9:01 pm
Ewout,

Wederom bedankt voor je hulp.
Heb toch de pc geformateerd om geen vreemde drivers meer te hebben en jouw raad betreffende de instellingen van de geluidskaart opgevolg.
Werkt als een tierelier !!!

:--)
 

Posted Wed 01 Aug 07 @ 9:09 pm
Bij output channel links gekozen voor Front en rechts voor Center output
 

Posted Wed 01 Aug 07 @ 9:10 pm
Schone pc met de juiste instellingen levert het beste resultaat.
Ewout
 

Posted Wed 01 Aug 07 @ 9:12 pm
Daar ben ik van overtuigd.

Laatste vraagje hierover:

Met de instelling: Bij output channel links voor Front en rechts voor Center output, heb je dan geen verschil in geluidsniveau?
 

Posted Wed 01 Aug 07 @ 9:18 pm


(Old topics and forums are automatically closed)