Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vragen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb een paar vragen.
ik ben een beginnende dj en heb net een mengpaneel gekocht.
een Promix 300 van elegance nou wil ik hem op de computer aansluiten en gebruik ik virtual dj.
ik heb 1 geluidskaart maar als je virtual dj gebruikt heb je er geen 2 nodig of wel? ik weet het niet.
het punt is ik wil hem op de computer aansluiten met 1 geluidskaart om te mixen. ik heb er de kabels voor maar het lukt niet helemaal. alsjeblieft kunnen jullie het mij uitleggen want het is heel vervelend als je iets koopt en je kunt er niks mee.

groetjes fabian
 

Posted Sun 15 Jul 07 @ 11:12 am
het is de Promix 3000 niet 300 typ foutje sorry
 

Posted Sun 15 Jul 07 @ 1:57 pm
Gebruik de zoekfunctie ook eens. Al je vragen zijn al meerdere keren eerder aan bod geweest.
Ten eerste sluit je je computer aan op je mengpaneel en niet andersom. Je computer gebruik je als afspeel apparaat, net als een cd speler.

Wil je vdj kunnen gebruiken met een externe mixer, heb je minimaal een 5.1 geluidskaart nodig. Hieruit komen dan 2 stereo kanalen (1 van de front uitgang van je geluidskaart en 1 van de rear uitgang). Deze sluit je aan op 2 verschillende ingangen op je mengtafel. Zie voor een uitgebreid schema hier
Ewout
 

Posted Tue 17 Jul 07 @ 3:06 pm
zou je me je email ff willen geven dat praat wat gemakkelijker
 

Posted Fri 20 Jul 07 @ 8:57 am
Nee,
als ik iedereen persoonlijk moet gaan mailen, dan kunnen anderen deze tips niet lezen en moet ik alles meerdere keren intikken, hier zou ik een dagtaak aan hebben.
Ewout
 

Posted Sat 21 Jul 07 @ 3:30 pm
ik wil alleen heel graag geholpen worden want ik wil het zoooo graag!
 

Posted Sun 22 Jul 07 @ 10:02 am
Post je vragen dan gewoon hier, dan worden ze door mij of iemand anders beantwoord.
Ewout
 

Posted Sun 22 Jul 07 @ 10:45 pm
oke ik heb dus een computer een mengpaneel en een soundblaster live geluidskaart en die wil ik verbinden met elkaar zodat ik kan mixen met het mengpaneel
 

Posted Mon 23 Jul 07 @ 8:56 am
Kijk dan even in mijn eerste post in deze thread. Daar staat een link naar het volledige aansluitschema.
Ewout
 

Posted Mon 23 Jul 07 @ 11:05 pm
maar dat is hartstikek ingewikkeld kun je iets meer uitleg geven
 

Posted Wed 25 Jul 07 @ 11:12 am
Zo ingewikkeld is het niet:
- Je hebt een geluidskaart nodig met 2 stereo uitgangen
- Iedere stereo uitgang gaat van je geluidskaart naar een ingang op je mengpaneel
- De uitgang van je mengpaneel sluit je aan op je versterker
Ewout
 

Posted Wed 25 Jul 07 @ 7:33 pm


(Old topics and forums are automatically closed)