Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Volume problemen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Man RayHome userMember since 2006
Hallo,
Ik heb flink gezocht naar een topic dat dit onderwerp behandelde, maar ben het niet tegengekomen. Ik gebruik de Hercules MK2 met VDJ 3.x. Ik heb last van het volgende: Ik bereid thuis voor, alles prima oké. Ook als ik het volume flink opschroef van mijn gewone huis-tuin-en keuken Akai versterker. Ga ik naar de zaal waar ik draai en zet die versterker flink hard, dan lijkt het alsof het volume "gecorrigeerd" (veel zachter) wordt vlak na een harde klap (op de drums bijvoorbeeld). Kan het zijn dat er in die versterker een soort limmiter zit die de boxen beschermt? Heeft iemand daar ooit van gehoord?
Groet, Man Ray
 

Posted Tue 26 Jun 07 @ 9:42 am
Het kan inderdaad zijn dat de versterker een limiter heeft. Meestal wordt dit met lampjes aangegeven op de voorkant van de versterker.

Wat ook kan zijn is dat je limiter in VDJ aanstaat in het config menu. Zorg er bij vdj voor dat je autogain staat op always match en dat je de gain op -3 dB houdt. Dit geeft bij VDJ3.x het beste resultaat. Controleer ook even de volume instellingen in de Windows mixer, hier dienen alle sliders helemaal open te staan.
Ewout
 

Posted Tue 26 Jun 07 @ 9:58 am
Man RayHome userMember since 2006
De limiter in VDJ stond inderdaad aan. Vrijdag weet ik of dit de oplossing is. Tot zover bedankt!
 

Posted Tue 26 Jun 07 @ 11:20 am
Man RayHome userMember since 2006
Het werkte goed. geen last meer van rare volume fluctuaties.
Dank!
Man
 

Posted Sat 21 Jul 07 @ 9:11 pm
Graag gedaan, blij dat het opgelost is.
Ewout
 

Posted Sun 22 Jul 07 @ 10:44 pm


(Old topics and forums are automatically closed)