Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: gewone cd's tydens timecode?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik ben van plan om met timecode cd's te gaan draaien maar nu wilde ik weten of je dan ook nog gewone cd's af kan spelen als het hele zaakje op een usb geluidskaart is aangesloten.
en als dat zou kunnen en je wilt na dat (of na een paar) cd-tje(s) weer timecode draaien moet je dat dan weer eerst helemaal configuren ?

alvast bedankt
 

Posted Thu 21 Jun 07 @ 9:29 am
Je kunt geen normale cds via je geluidskaart afspelen met VDJ. Dit kon vroeger wel, maar was heel storings gevoelig. De beste oplossing hiervoor is Y splitter kabeltjes gebruiken. De ene uitgang gaat dan naar je geluidskaart, de ander direct naar je mengtafel. Je dient dan wel een mixer te hebben met (minimaal) 4 ingangen of een met 2 ingangen, waarmee je kunt schakelen tussen meerdere ingangen.
Zie deze en deze link voor meer info.
Ewout
 

Posted Thu 21 Jun 07 @ 11:00 pm
dit was ik ook van plan. dus als ik het dan goed begrijp heb je 2 kanalen voor als je timecode afspeelt en 2 kanalen als je gewone cd's afspeelt?
als je dan bijvoorbeeld een cd'tje draait en doet dan weer de timecode cd erin moet je dan eerst weer het hele zaakje configuren met je vdj?
 

Posted Fri 22 Jun 07 @ 7:56 am
Nee, dat klopt niet. Kijk nog even goed naar het plaatje in de blog van dams (Link staat hierboven). Als je een audio cd speelt, gebruik je dat kanaal op je pc niet (want je gebruikt immers tijdcode). VDJ zal ook het signaal binnenkrijgen van de audio cd, via de Y kabel, hier zal hij echter niets mee kunnen en dus ook niets doen. Als je daarna weer je tijdcode cd afspeelt zal VDJ het tijdcode signaal weer oppakken. Je hoeft de configuratie neit opnieuw te doen.
Wat overigens wel veiliger is om zodra je een audio cd gaat draaien de tijdcode binnen VDJ voor het betreffende deck uit te schakelen. Dit kan met de knop, onderhet draaitafeltje dat verschijnt, zodra je tijdcode inschakeld.
Ewout
 

Posted Sat 23 Jun 07 @ 3:02 pm


(Old topics and forums are automatically closed)