Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: moet je voor virtual dj een Belt Drive of een Direct Drive

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

DJ-nickHome userMember since 2005
ik wil een platenspeler voor virtual dj kopen maar ik heb maar een klein spaarpotje (150€) dus wat voor platen speler moet ik hebben? ik dacht zelf aan een Numark TT1610 maar ik heb nog geen idee of ie zouw werken dus zou iemand zo ardig zijn om dat even uittezoeken voor mij ply plt
 

Posted Tue 19 Jun 07 @ 8:24 pm
Alle platenspelers kunnen werken met tijdcode. De ene alleen even beter dan de ander. Ik zou je aanraden om voor een direct drive te gaan.
Nadelen van een snaar aangedreven speler:
- Doordat de snaar elastisch is is het lastiger te benden, omdat de snaar weer terugveert
- Door de snaar is het koppel veel lager, Hierdoor staat de speler sneller stil bij bijvoorbeeld scratchen, cue-en
- De snaar slijt, rekt uit of droogt uit, je moet dan een andere kopen. Hierdoor worden de vorige punten nog erger.
Ewout
 

Posted Wed 20 Jun 07 @ 9:53 pm
DJ-nickHome userMember since 2005
bedankt
ik heb nu een direct drive maar asio werkt die ook nog op virtual DJ 2.0
ik vraag het omdat ik nog geen plaat heb van virtual (ga ik nog bestelen)
en slijten die platen snel moet ik er 2 kopen voor de zekerheid
ik bedoel ik heb je blog gezien met 2 platen maar heb je ook reserve?
 

Posted Thu 21 Jun 07 @ 2:32 pm
Direct drive heeft niets met Asio te maken. Direct drive is de manier waarop de motor van je platen speler aan het draaiplateau vast zit. Asio is een architectuur binnen je pc om audio af te spelen, dus ik snap je vraag niet helemaal.
De vdj platen slijten net zo snel als normale vinyls. Je moet er wel rekening mee houden, dat je een plaat normaal maar 1 keer per avond draait, nu draai je de tijdcode plaat continu. Ik hou altijd wel van wat backup / reserve, ik heb er dus gelijk 6 besteld. Zodra de generatie 3 vinyls beschikbaar komen in europa koop ik er nog 6.
Ewout
 

Posted Thu 21 Jun 07 @ 11:15 pm
DJ-nickHome userMember since 2005
bedankt voor de reacties Superstorm
 

Posted Sat 23 Jun 07 @ 11:48 am
Graag gedaan
 

Posted Sat 23 Jun 07 @ 3:05 pm


(Old topics and forums are automatically closed)