Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Database

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

gigi07PRO InfinityMember since 2007
Hallo,
Heb nieuwe laptop met Windows Vista... en krijg men database voor comentaar niet in orde...
Ik denk dat ik alles kwijt ben...
Als ik comentaar invoer, en sluit VDJ af, komt er save to database, maar er is niets opgeslagen... In de Prg map van VDJ komt er zelfs geen map waar ik de ingevoerde comentaar heb gegeven...
Graag hulp?

Groetjes Gi
 

Posted Tue 05 Jun 07 @ 6:59 pm
Commentaar wordt opgeslagen in de file VirtualDJ Database.xml in de 3.4 versie en als VirtualDJ Database (Username).xml in versie 4, waarbij Username de gebruikersnaam is waarmee je onder windows werkt.
Je kunt deze vinden in de map, waar vdj geinstalleerd is. Je kunt het bestand openen met kladblok of in Internet explorer (eerst vdj afsluiten). Zo kun je de inhoud controleren en kijken of je commentaar er in staat. Let ook even op de datum van het bestand, deze hoort de datum / tijd te hebben van de datum tijd, wanneer je vdj voor het laatst afgesloten hebt.
Het kan zijn dat je database niet goed opgeslagen wordt doordat je bijvoorbeeld rare karakters hebt staan in bestandsnamen of in het commentaar dat je toegevoegd hebt.
Ewout
 

Posted Tue 05 Jun 07 @ 7:45 pm
Ik zou graag vriendelijk willen vragen of ik van iemand (gratis) VDJ Database Updater voor dit soort dingen mag gebruiken? Alleen dit programma doet het goed. Ik ga het niet gebruiken voor commerciale dingen ofzo hoor.

Mvg,
Melroy van den Berg

Ps.
Alleen professional edition kunnen dit downloaden, daarom was mijn vraag wie zijn dit?
of stuur me een e-mail:
--@--.--

--
Moderated by Lady Cameron
Sorry danger89 no email address is allowed from a demo user
 

Posted Tue 05 Jun 07 @ 7:50 pm
dfvbHome userMember since 2007
Hee hallo,

Kan iemand mij vetrellen waar ik VirtualDJ HomeEdition 2006 kan aanschaffen in Nederland. En wat zijn de ervaringen. Ik wil thuis en af en toe op een feestje van vrienden wat muziek fatsoenlijk aan elkaar draaien. Ik hoor het graag.

Groetjes,

Dennis
 

Posted Tue 05 Jun 07 @ 10:08 pm
gigi07PRO InfinityMember since 2007
Het is raar... mijn database wordt niet bijgewerkt... Kan het zijn dat er een bepaald prg of driver moet worden geinstalleerd? Heb juist een format gedaan en het enigste prg dat er nu opstaat is VDJ. Heeft het misschijn daar mee te maken?

Gi
 

Posted Wed 06 Jun 07 @ 5:00 pm
@danger89: Deze dingen zijn alleen bedoeld voor proffesional edition users, de mensen die dit maken steken er hun (vrije) tijd in, en willen dit enkel houden voor mensen die betaald hebben voor het programma. Probeer dit te begrijpen en je er bij neer te leggen ;)
Ik denk trouwens niet dat dit zal werken bij een trial.

@dfvb: Ik vrees dat deze niet te koop is, je krijgt de home edition wel bij aankoop van een hercules console, misschien is dit een oplossing.
 

Posted Sun 10 Jun 07 @ 4:57 pm
@gigi07
hoe bedoel je dat de database niet wordt bijgewerkt?
De xml in de vdj map wordt bijgewerkt / opgeslagen als je VDJ af sluit. Hecht je waarde aan je VDJ database, dan dien je die zelf te backuppen. Als je dan bijvoorbeeld je pc opnieuw geinstalleerd hebt, dan kan je de database uit je backup terug zetten en heb je je database weer terug.
Ewout
 

Posted Sun 10 Jun 07 @ 6:12 pm
gigi07PRO InfinityMember since 2007
Het is in orde nu, 'k heb Virtual Dj op mijn D schijf geinstalleerd en nu werkt database wel. Ik denk dat vista het op mijn C schijf blokkeerde.
Toch bedankt voor de reacties.

Groetjes
 

Posted Sat 16 Jun 07 @ 12:27 pm


(Old topics and forums are automatically closed)