Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: knipperende lampen op mk2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

onf1PRO InfinityMember since 2005
als ik de mk2 installeer dan werkt hij in windows zo als hij moet,
maar gebruik ik hem in virtual dj welke versie dan ook dan gaat het master tempo lampje knipperen en in windows gaat het programma van de console compleet over zijn zuiger.

ik heb wat foto's op mijn blog gezet.


onno

ps ik weetdat dit al de zoveelste post is maar ben er ook al een 9 maanden ofzo mee bezig en werkt nog steeds niet wat ik ook doe

http://www.virtualdj.com/blog/onf1
 

Posted Fri 18 May 07 @ 2:58 pm
Waarom gebruik je de console in Asio mode? Asio mode wordt alleen aangeraden als je ook time code gebruikt. De setup voor Asio is veel ingewikkelder en storings gevoeliger dan de windows drivers. Ik raad dus ook aan om de laatste te gebruiken.
Waarom gebruik je single output? Je kunt met de console voorbeluisteren met de hoofdtelefoon, maar dit werkt niet in de mode die jij geselecteerd hebt.
Waarom gebruik je nog steeds de 3.x versie? De geluidskwaliteit in vdj 4.x is een stuk beter.

Zelf heb ik geen Hercules mk2. Je kunt hier kijken voor meer instellingen om de console goed te laten werken.
Ewout

ps: Graag dezelfde soort problemen in een post houden. Zo hou je alle vragen en antwoorden bijelkaar. Dat voorkomt dat jij of wij meerdere keren dezelfde vraag of antwoord moeten tikken.
 

Posted Fri 18 May 07 @ 9:58 pm
onf1PRO InfinityMember since 2005
ik heb alle soorten geprobeerd die er op de plaatjes stonden.
Maar blijf het probleem houden dat de console over zijn nek gaat.
Want het gebeurt alleen als ik de console gebruik in virtual dj daar buiten werkt hij wel hij reageerd tenminste wel en de plaatjes die ik neergezet heb dat is een van de manieren die geprobeerd heb ook in de nieuwe versie werkt het niet de versie van de foto is de console versie.

onno
 

Posted Sat 19 May 07 @ 12:12 am
wat bedoel je precies met
Quote :
Maar blijf het probleem houden dat de console over zijn nek gaat.

gaat het mis met de geluidskaart, of alleen met de knoppen, of beide?

Je zegt dat hij het onder windows goed doet, maar hoe test je dat? Heb je de console al eens op een andere pc geprobeerd? Het kan zijn dat de drivers van de console een conflict hebben met andere drivers of software op je pc.
Deelt de console niet een irq of geheugen adres met andere hardware in je machine, zoals je video kaart?
Ewout
 

Posted Sat 19 May 07 @ 10:05 am
onf1PRO InfinityMember since 2005
zo gouw als ik virtual dj uitzet gaan de knoppen van de console niet knipperen en het geluid kraken maar als ik het programma aan zet dan doet hij dat wel.

en er is wel een irq wat hem deeld waarschijnlijk maar kan dat niet veranderen voor zover ik weet.
Maar het vreemde is hij heeft het altijd gedaan met de oude drivers.

wat er fout gaat is het volgende als ik het programma aanzet met de console dat braand aan de rechterkant de beatlock (in versie 3.4) en in 4.0 de sync knop en de keylocks gaan aan in allebij de versie plus dat het geluid kraakt en wegvalt.

maar als ik de externe kaart gebruik kan ik de console wel gebruiken maar heb geen afluistering op de koptelefoon via de kaart en via de console.

onno
 

Posted Sat 19 May 07 @ 6:02 pm
onf1PRO InfinityMember since 2005
heb inmiddels een oplossing gevonden:

heb in het programma mijn externe kaart geselecteerd maarde console wel aangesloten voor de knoppen en dat werkt super slaat niet meer op hol gaan geen lampjes meer knipperen kan alleen de geluidskaart niet gebruike van de console.


in ieder geval bedankt

onno
 

Posted Sat 19 May 07 @ 7:22 pm
Beste Onno,

Ik wou graag contact met je nemen via de e-mail is dat mogelijk?

Melroy
 

Posted Tue 05 Jun 07 @ 11:17 am


(Old topics and forums are automatically closed)