Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: MK2 aansluiten op laptop

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik had de MK2 al een tijdje op een vaste pc met 5.1 geluidskaart, maar nu heb ik een del XPS aangeschaft en wil ik de MK2 via output 1/2 aansluiten naar de headphone connectie. Nu geeft deze geen geluid weer, hoe kan ik het geluid naar mijn pc krijgen iemand ervaring ermee?

groeten
 

Posted Sat 12 May 07 @ 12:01 pm
Als je de output 1/2 aansluit naar de headphone connectie van je normale pc dan sluit je een uitgaande lijn aan op een uitgaande lijn, want de headphone connector van de pc is ook om geluid buiten de pc te krijgen. Ofwel gebruik je een line-in op je pc, of je zet je boxen gewoon rechtstreeks op je laptop
 

Posted Sat 12 May 07 @ 2:36 pm
Ja wat je wilt klopt inderdaad niet. Je sluit de mk2 aan via usb op je laptop. Dan sluit je de uitgang van je mk2 aan op je hoofdtelefoon en de andere uitgang op je versterker / boxen (met ingebouwde versterker, zoals de meeste pc speakers)
Ewout
 

Posted Sat 12 May 07 @ 5:39 pm
thanks voor de hulp, maar ik heb verkeerde info gegeven: ik sluit de output aan op de mic van de laptop, zodat ik normaal (dacht ik) via mijn speakers van de laptop kon verder geen, is voor mij minder toestellen om wat te mixen. Kan dit wel?

groeten
 

Posted Sun 13 May 07 @ 5:42 pm
Nee, dat zal niet gaan. Je kunt via de microfoon ingang van je laptop wel opnemen en daarna afspelen, maar je kunt je laptop niet als versterker gebruiken. Voor een paar tientjes heb je een speaker setje (voor je pc / laptop) van bijvoorbeeld creative of logitech met ingebouwde versterker. Ik zou zon setje gebruiken. Je hebt dan wel 2 speakertjes extra.
Ewout
 

Posted Sun 13 May 07 @ 9:12 pm
thanks, echt tof om zo snel antwoorden te kunnen krijgen, heb ondertussen nog een speaker set staan en ik heb ze al aangesloten werkt perfect. Ben weer eens gered.

groeten en nogmaals dank
alex
 

Posted Sun 13 May 07 @ 9:38 pm


(Old topics and forums are automatically closed)