Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ Pro op laptop

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Dit is het probleem:
Ik ga deze zomer voor een tijdje de laptop van iemand anders gebruiken maar die laptop is al redelijk oud en heeft slechts 256 MB RAM, terwijl de minimale systeemvereisten voor VDJ zegt dat het 512 MB moet zijn.
Gaat het gewoon een ramp zijn om het te installeren (als dit al lukt), gaat het niet goed werken of is er soms een alternatief programma dat ik zou kunnen gebruiken? Het engiste dat ik moet doen is liedjes aan elkaar mixen (met effecten) en liefst een automatische BPM-teller en -locker.
Kan iemand mij helpen?

GreeTzZ,
DJ Skullknight
 

Posted Fri 11 May 07 @ 1:37 pm
256MB is een regelrechte ramp, als ik u was zou ik toch een zwaardere nemen , ikzelf gebruik nu eentje met 2GB RAM da werkt super.
 

Posted Fri 11 May 07 @ 2:29 pm
De installatie zal geen probleem geven, het afspelen wel. Zeker als je langere (>5 minuten) nummers gaat afspelen. De meeste pro audio applicaties, pakken de mp3 uit naar wav en houdt deze wav in geheugen.

Heb je een nummer van 5 minuten is dit al snel 70MB. Je hebt 2 nummers tegelijk geladen dat is dus 140MB, dan vdj zelf nog (+/-40 als je een grote mp3 database hebt). Windows neemt ook zo 100 mb in en daarna nog wat andere zaken zoals virus scanners, toolbars, msn etc etc. Dan loop je dus snel uit die 256 MB. Dan gaat je pc swappen en zal je muziek snel gaan stotteren.

Je hebt dus 2 mogelijkheden: Memory upgraden of een andere laptop aanschaffen.
Ewout
 

Posted Fri 11 May 07 @ 6:25 pm


(Old topics and forums are automatically closed)