Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Tik in bcd2000 koptelefoon aansluiting

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

kaboemPRO InfinityMember since 2003
Hallo,
Ik heb een laptop en een bcd2000 aangesloten op een extern mengpaneel, 1e kanaal op master en 2e kanaal op de koptelefoon aansluiting. Tijdens het draaien hoor je steeds een tik vanuit de koptelefoon aansluiting. weet iemand wat dit kan zijn.

Met vriendelijke groet
Erwin
 

Posted Fri 11 May 07 @ 7:36 am
Komt die tik zomaar, of iedere keer als je wat doet, zoals nummer starten, draaien aan de eq of crossfader gebruiken.
Ewout
 

Posted Fri 11 May 07 @ 6:16 pm
kaboemPRO InfinityMember since 2003
Hallo ewout,

De tik komt tijdens het draaien zonder iets te doen, het nummer draait en om een bepaalde tijd hoor je een tik net alsof er geen goede aarde is. Het kanaal die aan de master van de bcd zit hoor je dit niet.
Vreemd

Met vriendelijke groet
Erwin
 

Posted Fri 11 May 07 @ 7:48 pm
En als je de master en de koptelefoon omwisselt (als dat kan) hoor je dan de tik over je speakers? Meestal komen tikken uit de audio buffer die niet goed gevuld wordt via de usb poort. Gebruik je een powered usb hub, of sluit je die bcd rechtstreeks aan op je pc? De tik kan ook komen, omdat je pc "even wat anders gaat doen", zoals het controleren van files door je virus scanner etc. Heb je de performance tweaks, die hier op het forum staan, reeds uitgevoerd?
Ewout
 

Posted Sat 12 May 07 @ 5:31 pm
kaboemPRO InfinityMember since 2003
Ewout,

Het is een nieuwe laptop zonder antivirus of firewall, als het aan de usb zo liggen dan moet ik de tik ook over het master kanaal horen. Beide kanalen gaan van de bcd naar de numark externe mixer. tijdens het voorluisteren van het (kopt. kanaal) hoor je de tik al. Soms hoor je het gelijk en soms wat later.

Erwin
 

Posted Sun 13 May 07 @ 7:37 am
vreemd. Heb je wel de laatste drivers van de bcd. Ik weet dat de drivers niet al te stabiel zijn.
Quote :
als het aan de usb zo liggen dan moet ik de tik ook over het master kanaal horen.


Dit hoeft niet, dat hangt er van af hoe de driver gestreven is ten aanzien van de gebruikte usb buffer. Het kan zijn dat de master prioriteit krijgt boven de hoofdtelefoon. Heb je een externe voeding op de bcd aangesloten, of wordt de voeding uit de usb poort gebruikt. Indien het laatste, dan kan je proberen om het eens met een powered usb hub te proberen (kan je vast wel even van iemand lenen).
Ewout
 

Posted Sun 13 May 07 @ 3:28 pm
kaboemPRO InfinityMember since 2003
Ik heb de laatste drivers 1.1.1.0, de bcd is aangesloten met 220v en de usb zit direct op de laptop die ook op 220v zit. Het is een getik en gekraak wat je hoort en niet altijd een nummer lang.
 

Posted Tue 15 May 07 @ 6:39 am
Heb je ook nog een ingebouwde (5.1) geluidskaart. Zo ja, probeer het eens met deze, zo kun je er achter komen of het aan de bcd (drivers) ligt of niet.
Ewout
 

Posted Wed 16 May 07 @ 11:51 pm
kaboemPRO InfinityMember since 2003
Ik heb gisteravond een feest gedraaid in het begin hoorde ik de tik nog maar na een half uur niet meer (vreemd), ik heb alle services via tweak xp pro gestopt die ik niet nodig heb. Als ik de oplossing heb dan hoor je het nog even bedankt voor je hulp.
 

Posted Sun 20 May 07 @ 11:45 am
kaboemPRO InfinityMember since 2003
Het probleem zit hem inderdaad in de usb, als ik een powered usb hub neem dan is de tik weg maar slaat virtualdj vast na een paar tellen? en krijg ik constant een asio driver error. Enig idee?
 

Posted Thu 07 Jun 07 @ 7:34 pm
Ken je toevallig iemand die ook een usb hub heeft? Zo kan je even uitsluiten of het aan de usb hub ligt. De Asio drivers van de Behringer zijn niet al te best (Zie voor meer info het engelstalige forum). Kan je niet de Windiws adio drivers gebruiken?
Ewout
 

Posted Sun 10 Jun 07 @ 6:06 pm
kaboemPRO InfinityMember since 2003
Ik heb de hub nieuw gekocht en werkte perfect in de test maar tijdens een feest vorige zaterdag ging de muziek kraken uit beide boxen. laptop afgesloten en de hub er tussen uit gehaald en de bcd aangesloten op de zelfde usb poort als de hub de drivers opnieuw geinstalleerd en draaien maar en dus weer die tik erin. Het is toch vreemd een nieuwe laptop Dell inspiron 6400 duo 2gh, 2gb int geh. 200 gb ext geh. dat het niet goed kan lopen. Wat kan dit nu zijn ik gebruik de laptop alleen maar voor vdj en alle services zijn down alle performance is voor vdj. Wat kan dit nu zijn?
thanks.
 

Posted Thu 14 Jun 07 @ 7:49 pm
Tikken,
kunnen door een heel stel zaken komen:
- Gedeelde interrupts
- De pci bus diede geluidskaart niet een goede stream van data geeft
- De usbbus diede geluidskaart niet een goede stream van data geeft
- Dat je de Asio latency in het Behringer config menu hoger hebt staan (bijv 12 ms) dan de Asio latency in VDJ (bijvoorbeeld 6 ms). Zet de latency in het Behringer menu altijd lager of gelijk aan de latency in het vdj menu
- De performance slider in vdj teveel naar rechts
- Andere opties in het VDJ performance menu niet goed, zoals Safemode en Overclock
- Usb geluidskaart en externe harde schijf op dezelfde usb hub
- Gammele Asio / audio drivers

Kan je niet windows audio drivers gebruiken icm de Behringer?
Ewout
 

Posted Thu 14 Jun 07 @ 11:59 pm
Kijk ook eens in de volgende link. Hier staan een heel stel goede tips.
Ewout
 

Posted Fri 15 Jun 07 @ 10:32 am
kaboemPRO InfinityMember since 2003
Ewout,
Ik heb alle usb poorten verwijderd alle bcd software ook met regedit dus alles schoon pc weer opgestart usb poorten werden weer geinstalleerd, daarna de externe powerd usb hub aangesloten en daarop de bcd daarna de bcd software geinstalleerd en alles werkt nu perfect.
Maar een externe hub op een laptop werkt het best mits schoon geinstalleerd

bedankt voor je hulp.
 

Posted Thu 12 Jul 07 @ 7:20 pm


(Old topics and forums are automatically closed)