Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Beginnersvraag aansluitingen en hardware

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Home user
Ben een groentje in deze wereld en zou dus eerst thuis wat willen experimenteren.Kan iemand me zeggen wat ik nodig heb van materiaal om de laptop aan te koppelen aan de stereoketen zodat ik via de hoofdtelefoon het volgende "deck" kan klaarzetten zonder dat dit door de speakers van de stereo weerklinkt.
Hartelijk dank
 

Posted Fri 11 May 07 @ 4:56 am
Ik had ook eerst dit probleem (met een desktop weliswaar) maar dat is opgelost nu ik een 5.1 soundcard erin heb gestoken. Daarna heb ik bij de geluidsinstellingen ingesteld dat mijn boxen in de ene uitgang zaten en mijn koptelefoon in de ander. Hierna kon ik perfect het ene liedje (van het geselecteerde deck) horen door mijn koptelefoon en speelde het niet af door mijn boxen.
Hierbij moet je wel opletten dat je bij de cue-geluidsregelaar bovenaan je scherm de knop links laat staan, anders speel hij het toch nog opnieuw af door je boxen, zelfs al is de crossfader volledig verschoven anar een bepaald deck.
DJ Skullknight
 

Posted Fri 11 May 07 @ 1:41 pm
Inderdaad. Wat je wilt zal niet gaan met een standaard laptop. Een laptop heeft namelijk maar 1 stereo uitgang. Wil je ook voor kunnen luisteren heb je een tweede stereo uitgang nodig. Je zult dus of een (externe) 5.1 geluidskaart aan moeten schaffen, of een bijvoorbeeld een HErcules dj console aanschaffen
Ewout
 

Posted Fri 11 May 07 @ 6:19 pm
Home user
Hartelijk bedankt voor de hulp
 

Posted Fri 11 May 07 @ 10:39 pm


(Old topics and forums are automatically closed)