Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Waarom geen hoorbaar verschil wanneer met equalizer wordt gespeeld

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste VDJ gebruikers,

Ik zal het zo kort en duidelijk mogelijk proberen uit te leggen:

Ik draai momenteel versie 4.2 van VDJ. Als ik aan de knopjes draai voor de bass, treble of medium dan hoor ik geen verschil in mijn koptelefoon, maar wel over mijn boxen.

Als instellingen bij sound setup heb ik 2 soundcards (waarvan de 1e die van m'n laptop is en de 2e die van de console) de boxen heb ik via mijn laptop aangesloten (via een splitter vanuit mijn koptelefoonaansluiting) en de koptelefoon heb ik in de console.

Het gekke is dat ik deze instellingen exact hetzelfde heb gehad in versie 3.4 van VDJ en toen werkte alles wel perfect. Waar ligt het probleem ? Lijkt me toch wel handig als je in 4.2 gewoon de bass kan veranderen en dat je dat ook in je koptelefoon hoort voordat je naar dat ene nummer mixt.

Ik hoor graag van jullie !

Alvast bedankt !
 

Posted Wed 02 May 07 @ 2:41 pm
 

Posted Wed 02 May 07 @ 3:53 pm
Nog net geen 5 min geleden heb ik die oplossing ook gevonden. MAar in ieder geval hartstikke bedankt voor je reactie. Alleen kwam ik net ook wat dingetjes tegen die me opviel met de nieuwe versie van VDJ.

1. Is het niet mogelijk om de gain voor te beluisteren via de koptelefoon (of is deze ook op te lossen via het register ?)

2. Klopt het dat sommige soundeffects niet werken in 4 maar wel gewoon in 3.4 ?

Groetjes,

van een VDJ fan
 

Posted Wed 02 May 07 @ 4:32 pm
Oke, let er wel op dat je eerst zoekt voordat je een vraag stelt;)

1. Blijkbaar werkt dit niet, ik zal ijken voor een oplossing;)

2. Ja, v4 heeft een volledig nieuwe sound engine, dus de effects werken ook anders;)
 

Posted Wed 02 May 07 @ 5:52 pm


(Old topics and forums are automatically closed)