Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: virtual dj

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

helemaal vergeten tot je hier nederlands kon praten haha
 

Posted Tue 01 May 07 @ 3:12 pm
Oke, zet je vraag hier dan ook maar in het nederlands:P

Zo kan je het misschien makelijkker uitleggen dan in het Engels;)
 

Posted Tue 01 May 07 @ 6:39 pm
nou ik bedoel als je een plaat pakt met 126.0 bpm en in deck 2 een andere plaat met de snelheid 128.0
als je dan ze probeert op 1 beat te laten lopen klinkt het niet de plaat wat rustiger of sneller gaat happert net of ie ut niet goed dan kan lezen ??? snap ie
 

Posted Thu 03 May 07 @ 6:20 pm
Bedoel je dat je beat 'vervormd' klinkt?

Heb je de keylock aan staan?
 

Posted Thu 03 May 07 @ 8:21 pm
Als het nummer stotterd tijdens het afspelen of tijdens het mixen kan je proberen de performance slider op het performance tab in het config menu meer richting "Performance" ipv "Best Quality" te zetten.
Wat zijn de specs van je pc en wat voor geluidskaart gebruik je?
Ewout
 

Posted Sun 06 May 07 @ 6:17 pm
jeh ja ik heb keylock aan maar heb ook een gewone standaard computer pentium 4 3.0 Ghz c-media ac97 audio device is allemaal standaard maar nu maak gewoon mixen op 1 snelheid is wel jammer maar heeft ie bij alle virtual dj's gedaan en niet alleen op mijn computer ?>
 

Posted Tue 08 May 07 @ 5:37 pm
renaldo,
probeer eens een goede nederlandse zin te maken, met punten en andere leestekens. Hier begrijp ik echt niets van.
Hou er rekening mee dat de key lock veel van je pc vraagt, zeker als je de performance slider (zie boven) teveel naar best quality hebt staan.
Ewout
 

Posted Fri 11 May 07 @ 6:08 pm
dron4Home userMember since 2007
ok !
 

Posted Mon 14 May 07 @ 2:34 am
een fatsoendelijke nederlandse zin oke dan waarom kun je met virtual dj een plaat niet langzamer of sneller laten lopen dan zijn originele snelheid???? snap je ut nu ?? ik heb van alles al geprobeerd en ook al op andere computers geprobeerd maar NIKS?!!!
 

Posted Thu 17 May 07 @ 3:19 pm
ook de performance slider heb ik op alle standen geprobeerd EN NIKS ligt misschien toch ergens anders aan???
 

Posted Thu 17 May 07 @ 3:19 pm
als je de plaat sneller of langzamer laat lopen dan vervormt ie gewoon !!??
 

Posted Thu 17 May 07 @ 3:20 pm
Ik begrijp nog niet helemaal wat je met vervorming bedoeld, maar ik zal een poging wagen:
Van een nummer kan je de pitch en de key veranderen (naast andere zaken zoals volume, eq, etc). Pitch is de snelheid van een nummer. Hiervoor gebruik je in vdj de pitch slider, een controler, of sneltoetsen. Als je pitch gebruikt dan zal het geluid "anders" gaan klinken. Draai je het nummer langzamer zal het lager gaan klinken, draai je sneller zal het hoger (smurfen) gaan klinken.
Dan heb je key, dat is het veranderen van de "toonhoogte", bijvoorbeeld smurfen stemmetjes.

Dus: Als je de pitch verhoogd in een nummer zal de key automatisch dus ook hoger worden. Veel cd spelers en ook vdj hebben een mogelijkheid om de smurfen stemmen te voorkomen. Wat er dan gebeurd is dat de snelheid bijvoorbeeld met 4% wordt verhoogd en dat de key tegelijkertijd 4% omlaag gaat. Zo speelt het nummer dus sneller af, maar hoor je hier niets van. Dit heet zowel "Master tempo", of "Key lock".

Wil je in VDJ de keylock gebruiken, zet je eerst de pitch op 0%. Dan schakel je de key lock in (kleine slotjes onder in het deck). Dan verander je de pitch naar bijvoorbeeld +4%, het nummer zal nu niet hoger klinken.
In VDJ kan je de key onafhankelijk van de pitch aanpassen. Probeer het volgende maar eens: Zet key lock uit. Zet de pitch op +8%. Je krijgt nu smurfenstemmen. Zet de key lock aan en zet de pitch op -8%. Het nummer zal nu 8% langzamer afspelen dan normaal, maar toch hou je de smurfenstemmen.
Ewout
 

Posted Fri 18 May 07 @ 9:36 pm
heel raar maar heb um opnieuw geinstalleerd en nu doet ie ut perfect ben al heel lang ermee bezig maar net zoals je zei ik heb wat met de performance slider gekloot en nu perfect ben helemaal gelukkig mzzls bedankt voor de reacties have fun
 

Posted Mon 11 Jun 07 @ 5:30 pm
die 20 dagen trail is afgelopen maar is er nog een andere software die gratis is?
 

Posted Sat 16 Jun 07 @ 10:24 pm


(Old topics and forums are automatically closed)