Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Opnemen virtual dj!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

ik mix met een dj console mk2 waar een extern mengpaneel op staat aangesloten. Graag zou ik willen weten hoe ik dan toch kan opnemen via vritual dj.

Mijn externe mengpaneel heeft geen record out, of twee master outputs, het is een simpele 2-kanaals mixer met een master-out en verders niks (Gemini PMX03).

Alvast bedankt
 

Posted Tue 17 Apr 07 @ 8:36 pm
Al gezocht op dit forum?
Is hier vaker langs geweest;)
 

Posted Wed 18 Apr 07 @ 3:09 pm
oh echt?!

even zoeken dan maar!
 

Posted Wed 18 Apr 07 @ 8:00 pm
Heb net even gekeken naar andere topics, waarbij een antwoord op mijn vraag zou moeten staan Maar ik heb er niks over gevonden, normaals ik heb geen record out op mijn mengpaneel.
Wanneer ik de master split en op de line-in van mijn ingebouwde geluidskaart plaats hoor ik niks bij het opnemen, wanneer ik dit doe in de microfoon aansluiting, krijg ik enkelt een dikke brom met ruis.
 

Posted Wed 18 Apr 07 @ 8:18 pm
Je sluit je mengpaneel aan op je versterker. Als je een huis tuin en keuken versterker gebruikt, zit hier vrijwel altijd een uitgang op voor bijvoorbeeld een tape deck of minidisk speler. Deze uitgang sluit je dan weer aan op de ingang van je pc.
Gebruik je een pro versterker, kun je het beste Y splitters kopen. De ene kant van de splitter gaat naar je versterker de andere kant gaat naar de ingang van je pc.
Ewout
 

Posted Mon 23 Apr 07 @ 9:08 pm
Oke dan, zal het zo spoedig mogelijk proberen, alleen de master splitten is dus geen optie?
En hoe komt het dat ik geen geluid hoor wanneer ik hem in de Line-in steek via het splitten van de Master Out op het mengpaneel?
 

Posted Wed 25 Apr 07 @ 10:15 pm
Ik heb het geprobeerd om hem door te sturen naar de line-in van mijn computer. Helaas werkt dit matig, hij neemt wel op, maar met een vreselijk gekraak.

Elke keer wanneer de bas of kick in de track valt, krijg je de geluidskwaliteit wat je ook heb wanneer je in een club met je mobiele telefoon een filmpje wilt opnemen. Vreselijk geluid dus.

Iemand anders nog een oplossing, of doe ik iets verkeerd?
 

Posted Sat 28 Apr 07 @ 8:06 pm
dan is het signaal veel te hard. Je kunt proberen om in de Windows sound mixer het niveau van je ingang lager te zetten. Je kunt ook het niveau van je uitgang lager zetten (In vdj of weer via de sound mixer)
Waarschijnlijk is de ingang die je nu gebruikt geen line ingang maar een microfoon ingang. Deze laatste is veel gevoeliger, waardoor het signaar overstuurt.
Ewout
 

Posted Wed 02 May 07 @ 8:02 pm


(Old topics and forums are automatically closed)