Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: jogdial werkt niet goed

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb al een paar jaar een dj-console. Werkte prima. Maar in de loop van de jaren begon hij wat kuren te vertonen en de software 1.3 werkte niet zo goed met Windows XP. Ik heb een nieuwe machine gekocht, een MK2. Was een ramp omdat de audio output niet goed was. Veel ruis op de achtergrond maar wat vooral hinderlijk was is dat de jogdial niet goed werkte. Met name het "recht" krijgen vab de
beat is een ramp omdat da jogdial niet goed mee blijft lopen met de maat. Hij springt als het ware steeds weg. Ik had dit met de oude console niet. Dus het oude ding late naken en de nieuwe software, met update erop. Nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb het gevoel dat ik iets in de software moet aanpasen maar ik weet niet wat. Ik werk in de gezondheidszorg dus computers zijn niet mij ding! Wie heeft een idee of kan mij helpen? ik heb een draaisessie staan op Koniningedag en die wil ik natuurlijk niet missen!!!!
Gr Richard
 

Posted Fri 13 Apr 07 @ 8:40 am
Gebruik je nu de 3.4 versie van VDJ? Wat zijn de specs van je machine? Als het nummer hapert, dus het lijkt even stil te staan, ga dan binnen vdj even naar config en zet de reactivity lager. Zoek even op het forum naar tunen of performance. VDJ vraagt veel meer van je systeem, dan bijvoorbeeld media player of Winamp. Je dient je pc dan ook aan te passen op vdj.
Ewout
 

Posted Sat 14 Apr 07 @ 6:24 pm
Dank je Ewout voor je reactie.
Ja, ik gebruik nu de 3.4 versie. Nee het gaat niet om haperen van het nummer maar het gelijkstellen van de beat. Ik heb XP home, SP2, AMD Sempron 3000+, 2 Ghz. Maar met de oude software had ik geen problemen op deze machine. Nu de nieuwe software erop zit lukt het mij niet om met de jogdial het nummer "recht te trekken". Als je begrijpt wat ik bedoel. Het lijkt wel of voorzichtig draaien aan het wiel deze van links naar rechts springt.....
gr Richard.
 

Posted Sat 14 Apr 07 @ 10:30 pm
Heb je de scratch wel uitgezet in de Remote Control?
 

Posted Sun 15 Apr 07 @ 9:36 am
Ongelofelijk, zo simpel, maar ja, dit was het! Bedankt!
 

Posted Sun 15 Apr 07 @ 10:10 am
En zo heb ik ook weer iets bijgeleerd. Bedankt, Van Erum.
 

Posted Mon 16 Apr 07 @ 1:27 am
Als Laatste: Geweldig optreden tijdens Koninginnedag, 5 en een half uur, helemaal gaar daarna maar veel succes gehad. Toch veel mensen die niet van het Virtualdj bestaan afweten, leuk om mensen er mee kennis te laten maken.
 

Posted Tue 01 May 07 @ 5:30 pm


(Old topics and forums are automatically closed)