Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Nybörjare..

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

d_e_aaaHome userMember since 2007
Hejsan!

Köpte "Dj Control MP3" idag och har stött på ett problem, är inte så värst bra på det här me datorer..:P

Jag har ett par stereo högtalare, så jag kan lyssna på 2 låtar som spelas samtidigt (samma som publiken hör), men, om jag vill lyssna på 1 låt i hörlurar edans den andre spelas högt..hur gör jag då?

När jag kopplar in hörlurarna i högtalara försvinner ju ljudet helt och låten spelas bara i lurarna, där kan jag lyssna in den andre om jag trycker ner den där knappen för hörlurarna, men det är ju inte riktigt det jag är ute efter..

Jag vill alltså kunna spela en låt högt och lyssna in den andre i lurarna, eller höra båda i lurarna samtidigt som 1 spelas högt..som man kan med ett vanligt mixerbord o cd-spelare..hoppas ni förstår vad jag menar!

Behöver man köpa en såndär splitter kabel (eller vad de nu heter)? Eller måste man vara PRO user för att kunna göra så? Skulle uppskatta jätte mkt om ngn förklarade hur man gör och vad som behövs..!

Tack så mkt!
 

Posted Wed 11 Apr 07 @ 8:31 pm
marcellodjPRO InfinityModeratorMember since 2006
Du trenger ett lydkort med flere lydutganger (surround) - Eller 2 lydkort


Så går du i innstillingene på virtualdj og konfigurerer slik at innstillingene i virtualdj stemmer med det oppsettet du har i hardwaren din.


F.eks. 2 lydkort - still virtualdj til at det ene lydkortet går til høytalerene, og det andre lydkortet til å gå til hodetelefonene!

Håper du skjønner hva jeg mener, trenger du å vite mer, så bare si i fra!

p.s. if it's hard to understand Norwegian, I can write in English too ;)
 

Posted Fri 13 Apr 07 @ 5:30 pm
d_e_aaaHome userMember since 2007
ah okej, tack så mkt!=)

Jag tror jag förstår vad som behövs, nu ska vi se om jag klarar av o fixa de me bara=) Men ska in o kika på ljudkort i veckan, tänkte försöka mig på att köra med 2 ljudkort..

Tack för hjälpen!=)
 

Posted Sat 14 Apr 07 @ 2:17 pm
Enklaste kanske är att använda en mixer. Finns ALLTID uttag för hörlurar på de, för att just förlyssna.
 

Posted Sat 21 Apr 07 @ 11:33 am
Hej hej allihopa tänkte bara hälsa lite =)
 

Posted Mon 14 May 07 @ 2:37 pm
Hade turen när jag köpte Dj Console Mk2 att ha dessa funktioner som standard..
Funkar kalas.. :)
Tänkte inte riktigt på det när jag shoppade. :)
 

Posted Tue 29 May 07 @ 11:15 pm


(Old topics and forums are automatically closed)