Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Probleem met extern mengpaneel

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Nu heb ik een extern mengpaneel op mijn DJ Console MK2 aangesloten, maar op de een of andere manier wordt bij de 3e track de muziek afgekapt.

Stap voor stap:

- Ik heb een track spelen op Deck A, dan plaats ik een andere track in Deck B. Vervolgend zet ik hem gewoon soepeltjes over. Wanneer ik in Deck A weer een nieuwe track wil laden, valt de muziek ineens uit!

Hoe komt dit en hoe kan ik het verhelpen?
 

Posted Wed 11 Apr 07 @ 11:06 am
Volgens mij kan je in de DJ Console versie maar 10 minuten met timecodes werken.

Probeer op deze site de trial uit, bevalt het je, dan kan je VDJ misschien kopen;)
 

Posted Wed 11 Apr 07 @ 1:19 pm
Het gaat hier dan ook niet om met timecode te werken, maar gweoon om met een extern mengpaneel te kunnen werken. Ik heb nu trouwens 3.4
 

Posted Wed 11 Apr 07 @ 3:11 pm
Heb het net nog een keer geprobeerd, maar nu komt er niet eens geluid uit de Output 3/4.
Hoe kan ik deze in- en/of uitschakelen?!
 

Posted Wed 11 Apr 07 @ 3:28 pm
Nu heb ik gemerkt, dat je bij Virtual DJ deck A of B kunt selecteren met de muis, dan zie je dus bovenaan de 'beatlijn' de kleuren switchen, dat doet hij ook automatisch wanneer je een nieuwe track inlaadt. Wanneer dat gebeurt valt dus de muziek uit. Doe ik hem met mijn muis weer terugswitchen komt er weer geluid uit de speakers!

Mijn vraag is dus, hoe kan ik Virtual DJ die 'beatlijn' of Deck A en B niet laten 'switchen' automatisch?
 

Posted Wed 11 Apr 07 @ 3:48 pm
Gebruik je de 3.4 versie. Zo ja dien je in het config menu wel de juiste sound card config kiezen. Als je een nummer laadt in een deck en je geluid stop, dan betekend dit dat deze nog op hoofdtelefoon mode staat. Zodra je namelijk een nummer laadt gaat het actieve deck over naar het deck waar je het nummer inlaad. De hoofdtelefoon gaat mee naar het actieve deck. Zou je dus deck a starten, hoor je dat geluid over je speakers.
Ewout
 

Posted Wed 11 Apr 07 @ 7:38 pm
Yess, ik snap em al! Thanx. Het is ook zo wanneer je hem instelt voor extern mengpaneel moet je voordat je gaat beginnen, eerst even de hoofdtelefoon schakelaar van a naar b switchen, zodat hij zeker weten op Deck B staat.

Nu nog één laatste ding, dat niet hierover gaat maar het is een vlugge. Kan ik alles wat in 'Local Database' staat verwijderen. Zodat hij leeg staat en ik weer opnieuw kan ''updaten'', want veel nummers zijn nieuw. Maar dan zit ik te zoeken tussen 3000 of 4000 nummers en is niet echt handig. Want ik krijg hem namelijk niet leeg.
 

Posted Wed 11 Apr 07 @ 8:15 pm
Dit is een functie die net is toegevoegd in virtual dj.
Maar die werkt jammergenoeg niet met de DJC versie.

Heb je al geprobeerd alles te selecteren en op 'delete' te duwen?
 

Posted Wed 11 Apr 07 @ 8:39 pm
Yess al geprobeerd. Maar dan verwijderd hij niks op de een of andere manier. Heel vreemd, hoop dat het met een update die misschien nog komt opgelost kan worden!
 

Posted Wed 11 Apr 07 @ 9:05 pm
Ik denk niet dater nog snel een update komt voor de DJC versie.

Maar aangezien je een lege wilt:
-Open 'VirtualDJ Database.xml' met kladblok
-Verwijder alles wat tussen "<VirtualDJ_Database>' en '<VirtualDJ_Database/>' staat.
-Leeg nu ook het bestand 'mp3database.txt'

Normaal zou nu je hele database leeg moeten zijn.
 

Posted Wed 11 Apr 07 @ 9:26 pm
Kreeg wel even een melding dat de interne database corrupted was, maar hij is leeg!

Dankjewel
 

Posted Thu 12 Apr 07 @ 6:49 am
Wat van Erum zegt klopt niet helemaal:

Alles wat je vind in local database komt uit de tekstfile "mp3database.txt". Deze wordt aangemaakt, wanneer je voor het eerst je harde schijf scant voor mp3 files. Dit gaat als volgt: Klik rechts op local database. Klik op "Scan HD", kies de schijven / partities / folders waar je nummers staan en klik ok. Nu zoekt vdj je hele schijf af naar nummers, zodat je daarna snel kan zoeken binnen vdj.

Heb je nummers naar andere mappen verplaatst, heb je nummers weggegooid of juist toegevoegd. Scan dan opnieuw. Vdj zal dan de zoek resultaten bijwerken. Je hoeft dus niets met de hand weg te gooien oid en je hebt ook geen upgrad nodig, zoals van Erum beschrijft.

Ik scan mijn harde schijf altijd voordat ik ga draaien. Ik zet mijn aparatuur op, zet het scannen aan en ga koffie drinken. Meestal is vdj in een paar minuten klaar. Daarna begin ik met draaien. Zo heb ik altijd een actuele zoeklijst.
Ewout
 

Posted Sat 14 Apr 07 @ 5:19 pm
Alleen wanneer ik opnieuw ga scannen, is het zo dat ik dubbele resultaten krijg bij het zoeken van tracks. Toch wel een beetje vervelend, wanneer je twee keer zolang moet scrollen constant.
 

Posted Tue 17 Apr 07 @ 10:42 pm
Opnieuw scannen zou geen dubbele nummers moeten opleveren. Heb je niet toevallig meerdere folders met dezelfde nummers erin?
Ewout
 

Posted Mon 23 Apr 07 @ 8:59 pm
Nee, niet dat ik weet.

Maar ik doe anders wel zoals van erum het uitlegd. Werkt prima, apart van de melding elke keer wanneer ik Virtual DJ opstart.

In ieder geval bedankt voor de hulp
 

Posted Wed 25 Apr 07 @ 10:13 pm


(Old topics and forums are automatically closed)