Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: BPM-lijst onthouden!?!?! - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Geachte lezer,

ik heb thuis de Hercules DJ Console MK2 en maak dus muziek met Virtual DJ. Ik heb al mijn nummers op een aparte harde schijf staan. Nu krijg ik binnenkort een nieuwe pc. Als ik VDJ op de nieuwe pc zet en ik sluit de aparte harde schijf met muziek erop aan, krijg ik dan weer automatisch alle bpm's en extra info's die ik heb opgeslagen erbij?
Zo niet, dan heb ik heel wat werk te doen. Van 3000 nummers opnieuw alle gegevens (bpm etc) checken is geen pretje!

Kan iemand mij helpen met mijn vraag. Staan al die gegevens ergens in een bestandje op mijn pc? Hoe werkt dat?

Groetjes en bedankt alvast!

AlonsoJr
 

Posted Tue 03 Apr 07 @ 10:47 am
ja het staat in een bestandje, dus je moet ge geen zorgen maken over het opnieuw te analyseren allemaal. Maar alleen weet ik niet welk bestandje dit is.

Ewout de admin zal je dat wel uitleggen als hij thuis is ;)
 

Posted Tue 03 Apr 07 @ 12:55 pm
Dit bestand noemt 'VirtualDJ Database', eventueel nog met de gebruikersnaam tussen haakjes erbij. Dit bestand staat in de map waar je VDJ in hebt geïnstalleerd.

Als je dit bestand backupt en het daarna terugzet in de map waar je VDJ in hebt geïnstalleerd op je nieuwe pc zal alles behouden blijven;)

Greetz
 

Posted Tue 03 Apr 07 @ 8:09 pm
Van erum ben je zeker ?
Want is er nog niet een andere file die je moet kopieren
 

Posted Wed 04 Apr 07 @ 11:55 am
Helemaal zeker ben je natuurlijk nooit:P
Ik denk dus best dat je heel je Virtual DJ map even backupt:)
 

Posted Wed 04 Apr 07 @ 1:01 pm
ik heb het gisteren gedaan, hij onthoudt de database wel, maar de bpm info is weg. Fijn
 

Posted Thu 05 Apr 07 @ 2:49 pm
Ik heb het daarnet ook geprobeerd en als ik de bestanden hieronder kopieer werkt alles perfect.

- mp3database.txt
- VirtualDJ Database.xml
- VirtualDJ Database (Kris).xml
 

Posted Thu 05 Apr 07 @ 3:53 pm
mja bij mij dus niet !!! Mja pech, kem die gewoon vanmorgen opgezet om te analyseren. En dan straks zal da wel in orde zijn zeker.
 

Posted Thu 05 Apr 07 @ 6:18 pm
De mp3Database.txt, bevat de nummers op je harde schijf. Deze kan je eenvoudig en snel opnieuw aanmaken door je harde schijf te laten scannen.

De "VirtualDJ Database (gebruikersnaam).xml" bevat al je Cue points, bpm, comments etc. Deze kun je zo naar een andere pc kopieren.
Let er echter wel op dat je de juiste "gebruikersnaam" gebruikt. Log je op de ene pc in als administrator en je wilt deze gebruiken op een andere machine waar je inlogt onder pipo, dan dien je de "VirtualDJ Database (Administrator).xml" te hernoemen naar "VirtualDJ Database (pipo).xml"

Al je skins, effecten en samples kopieren naar de andere pc kan ook handig zijn ;-). Dit voorkomt opnieuw downloaden (Zeker omdat het niet aan te raden is om met je vdj pc het internet op te gaan)
Ewout
 

Posted Thu 05 Apr 07 @ 11:28 pm
FUCK!!! da heb ik dus ni gedaan :( .
 

Posted Fri 06 Apr 07 @ 11:56 am
Het is verboden om krachtermen te gebruiken hier op het forum, zeg dan: potjandriedubbeltjes (of moet het nu pojandrietwaalfeneenhalveeurocent worden?).
Tsja, zonde, maar dit is al vele malen eerder besproken...
Ewout
 

Posted Mon 09 Apr 07 @ 7:12 pm
sorry voor die krachtterm dan.
Mja ik had die naam ni aangepast die erachter moest, maar das ni erg, moest gaan werken. Thuis mijn laptop de hele dag laten scannen, kom thuis was het in orde.

groetjes Dura
 

Posted Tue 10 Apr 07 @ 7:34 pm
Maar daarbij heb je nog niet je cue point en je comments terug....
Ewout
 

Posted Wed 11 Apr 07 @ 7:31 pm
gebruik geen cue points en comments, effe zelf cuen en we zijn vertrokken :)

 

Posted Thu 12 Apr 07 @ 12:43 pm
Ik gebruik deze wel veel. Geef een comment bij een nummer. Als je zoekt binnen vdj, zoekt hij ook door de comments. Ik geef bepaalde nummers altijd hetzelfde comment. Zo kan ik snel alle nummers die in die categorie horen vinden.
Met meerdere cue points per nummer kan je erg leuke dingen doen ;-)
Ewout
 

Posted Sat 14 Apr 07 @ 5:24 pm
Man RayHome userMember since 2006
(Zeker omdat het niet aan te raden is om met je vdj pc het internet op te gaan)

Waarom vind je dat Superstorm?
 

Posted Mon 25 Jun 07 @ 5:38 pm
Als je het internet op gaat heb je ten eerste een goede virus scanner nodig, eigenlijk ook een malware programma en een firewall. Als ik plaatjes draai heb ik die zut niet nodig, maar kost het wel geheugen en performance van mijn systeem. Daarnaast hebben de meesten die hun pc gebruiken om te internetten, vaak nog wel wat toolbars (Google toolbar etc), vaak msn. Dit kost allemaal performance en je hebt de mogelijkheid dat al deze programma's "bijten" met VDJ.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over alle cookies en tijdelijke internet bestanden die je binnenkrijgt bij een beetje surfen. Dit zijn heel veel kleine bestanden die je harde schijf langzaam maken.

En dan heb ik het helemaal nog niet gehad, over degene die zonder virus scanner etc het internet opgaan. Er wordt geschat dat er in Nederland meer dan 500.000 met trojans besmette pc's in omloop zijn...
Ewout
 

Posted Mon 25 Jun 07 @ 7:12 pm
Superstom heeft helemaal gelijk :)

Zou het misschien een oplossing zijn om een extra partitie op je harde schijf te maken, en dan een andere windows installatie erop te zetten, die je alleen gebruikt voor Virtual DJ, en dan maak je een dualboot.

Dan heb je zogezegd 2 'systemen', op 1 pc

Zou dit werken?
 

Posted Mon 25 Jun 07 @ 9:50 pm
Ja dat is een goede oplossing, zolang je maar echt 2 partities of 2 harde schijven gebruikt. Ik heb deze configuratie een aantal jaren geleden gebruikt. Ik had dan 2 schijven van 40G in mijn pc. Op beide stond een eigen installatie van Windows2000. De ene een normale installatie waar ik gewoon op werkte en de andere installatie een compleet gestripte versie, waarin alle onnodige services en hardware uitgezet waren. Ik kon dan dmv de eerste harde schijf uit te zetten in de bios de tweede opstarten.

Sommige zouden zeggen, waarom geen dual boot: Bij dual boot start je toch van de eerste harde schijf, waardoor eventuele root kits en boot loader virussen ook geladen kunnen worden.

Nu heb ik gewoon 2 aparte machines en kan ik mijn dj machine gewoon in mijn dj meubel laten zitten. Hier komt binnenkort dan een video machine bij.
Ewout
 

Posted Tue 26 Jun 07 @ 9:39 am
Qrt VHome userMember since 2006
Ik heb een gelijkaardig probleem. Ik werk met een externe harde schijf waarop mijn muziek staat. Ik heb hierop ook voor alle veiligheid de Virtual DJ map gezet, die ook nog op mijn c-schijf stond. Nu had ik gisteren problemen met mijn computer waardoor ik de map op de c-schijf kwijt was. Toen ik de map van mijn externe harde schijf kopieerde, was ik plots van een groot aantal liedjes de bpm's kwijt en van vrijwel allemaal de cue's. Ik mixte nochtans steeds via mijn externe harde schijf zodat normaal alles toch in die database opgeslagen wordt?
 

Posted Sat 21 Jul 07 @ 7:04 pm
95%