Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Boxen en Hoofdtelefoon

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hi, ik heb nu net het programma en wil graag een beetje leren mixen en draaien.
Maar helaas ging het in de eerste 15 minuten al wat fout.
Want ik ik heb een koptelefoon en een radio dus ik d8 ik sluit mijn pc aan op mijn radio en dan op AUX en dan de koptelefoon in de PC.
Maar dan nog hoor ik niks door de koptelefoon maar alleen maar door de radio.
Kan iemand dit verhelpen?

Dan heb ik nog een vraag want ik heb opgemerkt dat het programma 2 "draaitafels heeft"
en ik wil graag dat het geluid van draaitafel 1 uit mijn boxen komt en het geluid van draaitafel 2 via mijn hoofdtelefoon zodat ik alles beter kan mixen...
Kan iemand mij van deze problemen proberen te helpen?

Grtz Vincentz
 

Posted Thu 29 Mar 07 @ 9:47 am
vincentz,
waarschijnlijk is het signaal dat uit je geluidskaart komt te zwak om je koptelefoon te voeden, maar je kunt dit natuurlijk altijd proberen. Wel dien je binnen vdj aan te geven dat je meerdere kanalen wilt gebruiken. Je kan dit doen via Config menu->Sound cards. De plaatjes zijn waarschijnlijk duidelijk genoeg. Wel dien je een 5.1 geluidskaart of beter te hebben om dit werkend te krijgen.

Als je de juiste instellingen hebt gedaan. Dan zet je de crossfader helemaal naar het kanaal dat je over je speakers wilt horen. Je maakt het kanaal dat je door je hoofdtelefoon wilt horen actief en je hebt voor elkaar wat je wilt. Zie ook het Mixing Lessons forum voor meer info en tips.
Ewout
 

Posted Sun 01 Apr 07 @ 2:28 pm


(Old topics and forums are automatically closed)