Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Dj console MK2 VDJ vraag

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

corosenHome userMember since 2007
Nou heb ik vandaag de Hercules gekocht maar zit toch wel met wat punten....

Ten eerste de autobeat, ik draai veel drum en bass en de autobeat pakt niet de juiste punten.
Voorheen loste ik dat op door rechts te klikken op SYNC waardoor hij precies op het goede punt inspringt. Dat lukt niet met de hercules, hij zet Sync aan en verder niks... is dat aan te passen?

Ten tweede wanneer ik de volume verander op me MK2 gaat in VDJ de pitch omhoog...

Kan iemand mij helpen?
 

Posted Mon 19 Mar 07 @ 1:17 pm
corosenHome userMember since 2007
Na wat spelen is het toch gelukt om de volume op de juiste knop te zetten, een probleem opgelost.
 

Posted Mon 19 Mar 07 @ 2:42 pm
corosenHome userMember since 2007
Alleen nog hoe ik mij auto-beat activeer zoals je activeerd met rechtklikken op Sync, hoe kan je hem anders ooit goed erin gooien? Lukt me wel hoor handmatig maar door de latency kom je gewoon weg niet altijd precies uit.
 

Posted Mon 19 Mar 07 @ 2:43 pm
Als eerste vul even het serienummer dat je bij je console hebt gekregen in in je profile. Zo kan iedereen zien dat je een console hebt.

Drum n bass en sommige rnb nummers geven problemen bij het analyseren van de bpm. Je kunt wat experimenteren met analyseren tussen "Any music" en "House". Als de bpm nog niet klopt, kun je deze via het bpm menu aanpassen. De sync werkt dan weer goed.
Ewout
 

Posted Mon 19 Mar 07 @ 10:54 pm
corosenHome userMember since 2007
Ok heb ik gedaan, maar dit is geen oplossing.
Is het niet mogelijk om die knop te veranderen? Ik heb liever rechtsklik op sync dan dat ik alle nr's moet gaan aanpassen.

Zo kan je hem er toch niet lekker ingooien.... precies op de maat. Je moet hem dan weer eerst handmatig syncen of bijstellen met de controller voordat je hem erin gooit. Snap je wat ik bedoel?

Zodra de beat erbij komt druk ik met me rechter muis op sync, dan loopt alles perfect. Nu moet ik eerst op play drukken, bij syncen want de beat staat tussen twee flags in en VDJ zet hem dan precies verkeerd. Werkt niet lekker zo.

Sta op het punt om het apparaat terug te brengen, zoveel extra bied het namelijk niet.
 

Posted Thu 22 Mar 07 @ 11:21 am
Tsja,
vroeger moest je alle nummers precies kennen en ongeveer weten wat voor bpm een nummer had. Dit koste behoorlijk wat tijd. Nu wordt de bpm redelijk bepaald (Rnb en drum n bass geven vaak wat moeilijkheden), dat betekend echter niet dat alles nu vanzelf gaat. Je zal je muziek moeten prepareren: Juiste benaming, goede id3 tag en een juiste bpm en beat grid in vdj. Dit kost dus nog steeds tijd. Zonder goede bpm en beat grid kan je niet auto syncen met vdj (of iedere andere player). Je kunt dus 3 dingen doen:
- De tijd investeren om je bibliotheek op orde te krijgen
- met de hand mixen (kost trouwens ook tijd om te leren)
- stoppen

iedere hobby kost tijd, dus ook dj' en. Als alles automatisch ging waren er veel meer tiestootjes...
Ewout
 

Posted Thu 22 Mar 07 @ 10:28 pm
corosenHome userMember since 2007
Ja begrijp ik allemaal... Alleen.
De optie zit in VDJ waarom word er dan geen gebruik van gemaakt. of dat je toetsen kan instellen voor je console...
Zijn wat kleine dingen.
 

Posted Fri 23 Mar 07 @ 9:42 am
Je kunt gebruik van maken van de sync, het enige is dat je hiervoor wel je muziek bibliotheek hiervoor geprepareerd moet hebben. De auto bpm bepaler kan je ook gebruiken, maar afhankelijk van de muzieksoort werkt deze goed of wat minder.
Je kunt de buttons van de console helemaal naar eigen inzicht indelen. Hiervoor zijn aparte mapper programma's voor. Deze kun je echter alleen downloaden als je de volledige versie hebt.
Ewout
 

Posted Wed 28 Mar 07 @ 7:11 pm


(Old topics and forums are automatically closed)